شروع جشنواره عیدانه! تخفیفات چند میلیونی از پرآور درخواست کنید (فقط 48 ساعت)

کسب و کار پرورش بلدرچین

کسب و کار پرورش بلدرچین

4.6/5 - (50 امتیاز)

چرا پرورش بلدرچین ؟
آیا از مزایای پرورش بلدرچین اطلاع دارید ؟!
آیا میدانید در چند ماه اخیر سود پرورش بلدرچین تا چه حد چشمگیر بوده است ؟!


حتما بخوانید : فیلم آموزش پرورش بلدرچین از 0 تا 100 بصورت کاملا حرفه ای و تخصصی

پرورش بلدرچین

قبل از بحث درباره کسب و کار پرورش بلدرچین، بگذارید توضیح بدهیم پرورش بلدرچین چیست؟ در حقیقت عبارت پرورش بلدرچین یعنی بزرگ کردن بلدرچین بصورت صنعتی ( مانند دیگر ماکیان) برای تولید گوشت و تخم جهت کسب سود و مزایای دیگر. تا جایی که ما تجربه داریم کسب و کار پرورش بلدرچین بسیار راحت و سرگرم کننده است . نگه داشتن بلدرچین ها در قفس مخصوص بلدرچین نیز بسیار راحت است، زیرا بلدرچین ها جزء کوچک ترین انواع ماکیان هستند. دانشمندان ژاپنی ابتدا بلدرچین های وحشی را رام کرده و روش هایی برای پرورش آن ها بعنوان پرندگان خانگی نشان دادند. پرورش بلدرچین بسیار پربازده است مانند دیگر هم نوع هایش مثل مرغ، قرقاول، بوقلمون یا کبک، تقریباً انواع شرایط آب و هوایی برای آغاز کسب و کار پرورش بلدرچین مناسب هستند. گوشت و تخم بلدرچین بسیار لذیذ و مقوی است. تخم بلدرچین بسیار مقوی تر از دیگر تخم های ماکیان بوده و به خاطر اینکه تخم بلدرچین پروتئین، فسفر، آهن، ویتأمین A، B1  و B2 بیشتری دارد. پرورش بلدرچین می تواند نقش حیاتی در برآورده کردن نیاز خوراک و مواد مغذی ایفا کند. کسب و کار پرورش بلدرچین نیازمند سرمایه و نیروی انسانی کم است . بلدرچین ها می توانند همانند دیگر ماکیان برای تولید گوشت و تخم، پرورش یابند. بشرط رعایت مسائل اصولی و نگهداری در قفس، زیرا در شرایط کنونی پرورش بلدرچین در بستر (زمین) توجیه اقتصادی دربر نخواهد داشت.

خصوصیات بلدرچین:

بلدرچین ها پرندگان بسیار کوچکی هستند.

بلدرچین های ماده در 6 تا 7 هفته سنی شروع به تخم گذاری کرده و تقریبا بصورت مستمر هر روز یک تخم می گذارند. در سال اول زندگی شان حدود 300 تخم می گذارند . بعد از آن حدود 150 تا 175 تخم در سال دوم می گذارند. تولید تخم به تدریج بعد از سال اول دوره تخم گذاری کاهش می یابد.

( لازم به ذکر است که در شرایط کنونی و موقیعت بازار هدف، دوره پرورش بلدرچین تخمگذار بهتر است بیشتر از 7 ماه نباشد . پرورش دهندگان میتوانند با کشتار گله ضعیف شده، گله ای تازه نفس جایگزین نمایند )

تخم بلدرچین برای سلامت انسان بسیار مناسب و حاوی 47/2٪ چربی کمتری نسبت به تخم مرغ است. بسیاری معتقدند که تخم بلدرچین به جلوگیری از فشار خون و دیابت کمک میکند. ( برای اطلاعات بیشتر در مورد مقایسه تخم بلدرچین با تخم مرغ از شما دعوت میکنم مقاله تخصصی فواید تخم بلدرچین را مطالعه بفرمایید. )

تخم ها با دو رنگ بسیار زیبا هستند. بلدرچین ها تخم هایشان را به روش کرچ باز نمی کنند. بنابراین مجبورید از یک دستگاه جوجه کشی و هچر برای بازکردن تخم هایشان استفاده کنید.


حتما بخوانید : چه کنیم تا بلدرچین های ما حداکثر تخمگذاری را داشته باشند؟؟


سود پرورش بلدرچین

پرورش بلدرچین در ایران از سالیان قبل شروع و تا به امروز ادامه داشته است، ولی به جرات میتوان گفت که پرورش دهنگان قدیم شرایط بسیار سختی را گذرانده و بسیاری از آنها با شکست های پی در پی مواجه شده اند. این شکست ها ناشی از علم کم و نبود امکانات کافی و شرایط نگهداری مناسب از جمله ( قفس های استاندارد صنعتی که در گذشته معضل بشمار میرفت )

یکی دیگر از مشکلات پرورش بلدرچین در گذشته، نبود بازار فروش و برند نشدن تخم بلدرچین در اقشار مختلف جامعه بود. بسیاری از پرورش دهنگان بعد از مدت زمان 1 الی 2 سال نا امید و شکست را تجربه میکردند.

امروزه به لطف خداوند و همت پرورش دهنگان و تولید کننده های تجهیزات پرورشی از جمله شرکت ما ( پرآور ) صنعت بلدرچین رشد قابل توجه ای را تجربه کرده و روز به روز سیر صعودی به خود گرفته است.

بطوری که در ماه های اخیر با تقاضای بالایی روبرو هستیم، تولید داخلی پاسخگوی این نیاز تا اکنون که این مقاله در حال نگارش است نمیباشد. با اینکه هیچ صنعتی در کشور ما قابل پیش بینی نیست! اما، به جرات میتوان گفت صنعت پرورش بلدرچین و سایر ماکیان در ماه های آینده به رشد خود ادامه خواهد داد.

بازده سرمایه گذاری در نگاهی کوتاه

ریسک و شکست در تمام زمینه های کاری از جمله پرورش سایر ماکیان غیر قابل انکار نیست. ولی اگر پرورش دهندگان واحد را با شرایط اصولی جلو ببرند، شغل پر سودی را تجربه خواهند کرد!

بطور مثال اگر یک واحد 5 هزار قطعه بلدرچین تخمگذار در شرایط ذیل به کار خود ادامه دهد…

متراژ مناسب حدودا 60 متر مربع ( که هزینه های انرژی در همین 60 متر مربع صرف خواهد شد )

در صورت امکان،مکانی با سوخت گاز شهری

استفاده از سیستم های پرورشی استاندارد و مطابق با علم روز دنیا

راندمان تخمگذاری بالای 80 درصد ( که این امر بستگی به آب ، دان و … خواهد داشت )

پیگیری بازار فروش قبل از تولید ( این امر حیاتی در شرایط کنونی کار سختی بشمار نمی آید )

حذف پرندگان بدون بازده ( در مقالات دیگر پرآور این روش را میتوان مطالعه کرد )

استفاده به موقع از ویتامین ها و تهیه دان مناسب

تنظیم تعداد گله نسبت به نیاز بازار ( در شرایط فصلی متفاوت )

به کار گیری یک نیروی کار ( پرورش بلدرچین تا سقف 10 هزار قطعه بیشتر از یک نیروی کاری نیاز نخواهد داشت )

تهویه مناسب و ….

به سود دهی ماهیانه تضمین شده به مبلغ حدودی 2.7  میلیون تومان خواهد رسید . و این مبلغ نسبت به حجم سرمایه گذاری انجام شده سودی قابل توجه در کشور ما محسوب میشود.

( سرمایه گذاری تخمینی در شرایط مذکور چیزی حدود 27 میلیون تومان است )

ویدئوی معرفی کسب و کار پرورش بلدرچین

مشاهده ویدئو در : آپارات ، نماشا ، یوتیوب


حال نوبت شماست که تجربیات خود را درباره کسب و کار پرورش بلدرچین از طریق دیدگاه های همین مطلب با ما و دیگر بازدید کنندگان محترم درمیان بگذارید ؟! در همین راستا توجه شما را به مقاله تخصصی چرا پرورش بلدرچین جلب مینمایم.

 کلیه حقوق متعلق به شرکت پرآور صنعت، و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع قانونا پیگرد داشته و شرعا حرام می باشد.

122 پاسخ

  1. سلام من ۱۳ ساله هستم و میخوام با قفس های ۱ یا دو طبقه شروع کنم میشه بگین با هر قفس چند بلدرچین و پول بلدرچین و قفس چقدر میشه

    1. سلام، هر قفس 1 طبقه 33 قطعه بلدرچین ظرفیت داره، برا استعلام قیمت ها هم لطفا با کارشناسان فروش در ارتباط باشید :
      05144417200
      09156500079
      09156500073

  2. با سلام دو تاسوال دارم ازتون:
    اول اینکه میخوام با حدود30ملیون سرمایه تو یه مکان حدودا 20 متری(3*6) 2000 تا بلدرچین پرورش بدم.میخام ببینم برای تنظیم دما به چه وسایلی نیاز دارم؟
    و دوم اینکه قیمت خرید تضمینی تخم بلدرچین الان چنده؟(حدودی)
    در نهایت ممنون از سایت و مطالب خوبتون

  3. با سلام و تشکر از سایت خوبتون میخام با حدود 30 ملیون سرمایه اولیه تو یه مکان 20 متری(حدودا 3در6) 2000 تا بلدرچین پرورش بدم.سوال اول اینکه برای تنظیم دمای محیط به چه وسایلی نیاز هست و چند تا(نسبت به اندازه مکانی که قراره توش پرورش بدم)؟ و سوال دوم اینکه قیمت هر تخم برای خریدار تضمینی حدودا چقدره؟

    1. سلام دوست عزیز، از سیستم های سرمایشی و گرمایشی معمولی مثل کولر و بخاری میتونید استفاده کنید با توجه به فضایی که دارید.
      برای اطلاعات در خصوص قیمت ها لطفا با واحد فروش در ارتباط باشید. با احترام

  4. سلام. من میخواستم روی پشت بام داربست بزنم و بلدرچین پرورش بدم عرض 4 متر و طول 6 متر جا دارم میخواستم ببینم آیا پرورش بلدرچین ارزش داره تو این مکان دستگاه جوجه کشی و پرکنی هم لازم هست یا این کار تگ این مکان اشتباهه کلا.. ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      تو هر فضایی که بتونید دما رو بین 24 تا 26 درجه سانتیگراد تنظیم کنید میتونید پرورش رو شروع کنید. برای قرار دادن دستگاه جوجه کشی و پرکنی هم مشکلی ندارید. بستگی داره تو این فضا قصد پرورش چه تعداد بلدرچین رو دارید. بهتره برای نگهداری بلدرچین ها از قفس استفاده کنید.
      با احترام

  5. سلام در سالن ۳×۴باارتفاع ۳متر چندتا بلدرچین تخم گزار می تونم پرورش بدم ؟بهترین زمان برای شروع کار برای اولین بار.؟چگونه می شه از خرید بلدرچین مولد خاطر جمع بود ؟شرکت شما فروش بلدرچین مولد داره؟ ممنون از پاسختون

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به فضایی که دارید میتونید 8 تا قفس 5 طبقه بلدرچین قرار بدید که این تعداد قفس 1300 قطعه بلدرچین ظرفیت داره. پرورش صنعتی زمان خاصی نداره. اگر خرید بلدرچین همراه با قرارداد باشه تضمین شده ست. فروش پرنده نداریم، فقط تولید کننده قفس و تجهیزات سالن های پرورش هستیم.
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      با این تعداد بلدرچین میتونید ماهیانه 1 میلیون تومان درآمد داشته باشید.
      با احترام

  6. سلام ممنونم از مطالب خوبتون من چند تا سوال دارم می خواستم بدونم آیا میشه توی یک فضای ۹ متری پرورش بلدرچین رو شروع کرد ؟ اگه میشه
    ۱.باید از چه قفسی استفاده کنم؟
    ۲.چه تعداد بلدرچین می تونم پرورش بدم؟
    ۳. و در کل به چقدر پول برای شروع نیاز دارم (برای خرید قفس و بلدرچین) ؟

  7. سلام خسته نباشید برای خرید 1000 تا بلدرچین چقدر باید هزینه کرد و چقدر قفس باید گرفت و هزینه قفس چقدر میشه ممنون از راهنمای تون

    1. سلام دوست عزیز
      شما باید حدود 13 تا 15 میلیون تومان، سرمایه داشته باشید که حدود 10 میلیون تومان هزینه پرنده و تجهیزات میشه. برای این تعداد بلدرچین به 6 تا قفس 5 طبقه بلدرچین نیاز دارید. جهت استعلام قیمت ها و یا ثبت سفارش، لطفا با واحد فروش تماس بگیرید.
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      بنده در خصوص فروش پرنده اطلاعاتی ندارم. شما میتونید از طریق پرنده فروشی های قابل اعتماد اقدام کنید.
      با احترام

  8. سلام میخاستم بدونم اتاقی ب طول 10متر عرض4متر و ارتفاع 2/5متر از چنتا قفسه چن طبقه میتونم استفاده کنم و از چنتا فن با چ ابعادی برای تحویش باید استفاده کنم و تو هر قفسه از چنتا بلرچین تخمگذار استفاده کنم چنتا نر چنتا ماده اگه جواب بدین ممنون میشم

    1. سلام دوست عزیز
      شما باید قفس 3 طبقه بلدرچین تخمگذار تهیه کنید، که با توجه به ابعاد سالن، به 8 قفس دو طرفه و 10 قفس یک طرفه نیاز دارید. تو سالن، یک فن و یک دریچه با ابعاد ۳۰×۳۰ قرار بدید. در ضمن تو پرورش بلدرچین تخمگذر، نیاز به بلدرچین نر نیست و بهتره بلدرچین 35 روزه تهیه کنید.
      با احترام

  9. سلام و خسته نباشید
    من میخوام پرورش بلدرچین تخمگذار رو
    به طور آماتور شروع کنم
    بایک قفسه دو طبقه یک طرفه که شما تو سایتتون گذاشتید میکنم باشند تا شروع کنم و در منزل تو حیات میخواستم بدونم میشه
    با تشکر

  10. سلام خسته نباشید. سال نو مبارک
    من قصد دارم پرورش بلدرچین راه بندازم ولی با توجه به اینکه تجربه ندارم میخوام 100تا بلدرچین بیارم تا یه کم یاد بگیرم. به نظر شما چه نژادی بهتره؟ تو قفس چهار طبقه و هر طبقه حدود یک متر مربع چن تا میتونم نگهدارم؟ تو حیاط خونه باشن مشکلی ندارن؟ با تفاله کنجد میتونم براشون غذا درست کنم؟ ممنون میشم بهم جواب بدین. سپاسگذارم

    1. سلام دوست عزیز
      1) نژاد ژاپنی
      2) در قفس بلدرچین 4 طبقه میتونید 132 قطعه بلدرچین پرورش بدید.
      3) مشکلی نیست اما برای رسیدن به حداکثر راندمان تخمگذاری باید دمای 24 الی 26 درجه سانتی گراد رو براشون محاسبه کنید
      4) از دان مخصوص بلدرچین استفاده کنید بهتره
      با احترام

  11. سلام خسته نباسيد ،ببخشيد من يك اتاق با متراژ ٣٦متر مربع دارم به نظرتون چندقطعه جوجه بلدرچين گوشتي ميتونم داخلش پرورش بدم وميخوام بدونم رطوبت براي پرورش خيلي لازمه يا نه ميشه استفاده نكرد

  12. سلام با عرض شرمندگی احساس میکنم که شما و دوستان مشابه فقط قصد ترغیب مردم به خرید قفس را دارید و الا الان من چند وقته دارم برآورد میکنم میبینم حتی با 10000 قطعه هم سود خیلی کمی عاید تولیید کننده میشه
    باز هم دوست دارم از مشاوره شما استفاده کنم

  13. سلام وقت بخیر میشه لطف کنین بفرمایید بلدرچین از چند روزگی میتونه با نیپل اب بخوره و هر سوزن نیپل برا چه تعداد بلدرچین کافیه؟ البته گوشتی
    ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      بلدرچین از 15 روزگی میتونه از نیپل آب بخوره و هر سوزن نیپل برای 10 الی 12 قطعه بلدرچین کافیه
      با احترام

    1. سلام ببینید اگر تخم رو بصورت عمده به فروش برسونید حدود 200 الی 250 هر عدد رو خریداری میکنن ازتون، و اگر جزئی بخواید به فروش برسونید حدود 300 الی 350.
      البته این مبالغ مربوط به امروز یعنی 1397/10/02هستش. با احترام

  14. با سلام
    من در کودکی مرغ محلی پرورش دادم چهار تا جوجه بودند و هرچهارتا بزرگ شدند و مرگ و میری نبود
    الان در یکماه 5عدد بلدرچین خریدم 2تا مردند
    همچین هم پرنده مقاومی نیست
    مثلا در مورد مرغ محلی خوراندن سیر خیلی موثر هست
    حتی در کودکی خودم خروسم نیوکاسل گرفت و با سیر درمان شد
    ولی بیماریهای بلدرچین به سیر مقاوم هست
    حتی گلپر و آویشن و زردچوبه و نعناع هم امتحان کردم بازم جواب نداد و پرنده تلف شد
    نمیدونم چه بیماری دچار شدن
    ایتفراغ و اسهال با آب خون و اسهال گچی و به فاصله یکروز مرگ

    1. سلام دوست عزیز ، بلدرچین پرنده مقاومی هست در صورتی که شرایط زندگیش مهیا باشه.
      دمای 22 الی 26 و مکانی بدور از استرس و شرایط محیطی ناهنجار.
      با احترام

  15. سلام و روز بخیر
    ببخشید من به عنوان کار دوم اگر ۳۰۰ عدد بلدرچین بالغ بخوام بخرم برای تخمگذاری بنظرتون چقدر محیط نیاز هست و چقدر باید هزینه کنم براش و حدودا ماهیانه چقدر برام سود خالص داره ؟

  16. سلام.قیمت این روزهای بلدرچین تخم گذار حدودا چندتومنه؟ارتفاع و طول قفس 3 طبقه رو لطفا بگین.تو ی زیرزمین پانزده متری چندتا قفس جا میشه و حدوداا چندقطعه میشه نگه داری کرد.ممنون.

    1. سلام
      در حال حاضر در حدود 2400 تا 2700 تومان هستش.
      طول قفس سه طبقه یک متر هستش و ارتفاع 130 سانتی متر
      طول و عرض زیر زمین رو بفرمایید؟

      1. طول 9 متر و عرض یک و هفتاد و ارتفاع دو متر و بیس.
        قیمت قفس ها با توجه ب نرخ ارز و گرانی حتما دو برابر شده؟؟؟!!لطفاا هزینه تقریبی رو میشه بگین با توجه ب تعداد قفس و ظرفیتشون.

        1. در این فضا فقط یک لاین قفس پنج طبقه مدل یکطرفه میتونید ببندید.
          ظرفیت قفس 5 طبقه 165 قطعه بلدرچین هستش و مجموعا 1485 قطعه بلدرچین میتونید در این فضا پرورش بدید.
          با توجه به دوبرابر شدن قیمت مواد اولیه اما هنوز شرکت پرآور اقدام به افزایش قیمت های زیادی نکرده و در راستای اقتصاد مقاوتی و کمک به پرورش دهنده قدم برمیدارد.
          افزایش قیمت شرکت پرآور در ماه های اخیر زیر 10 درصد بوده و بسیار ناچیز است.
          هزینه تقریبی جهت خرید قفس 5 میلیون میباشد.
          با احترام

  17. سلام .برای 1000 تا بلدرچین فضا چقدر لازم هست و چقدر سرمایه اولیه برای راه اندازی لازم هست و در ماه سودش تقریبی چقدر هست

    1. سلام دوست عزیز هر طبقه از قفس ها 33 قطعه بلدرچین ظرفیت دارد.
      برای مثال در قفس پنج طبقه مجموعه 165 قطعه بلدرچین میتوان پرورش داد.
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      این ابعاد استاندارد نیست، مطابق استاندارد های شرکت پرآور و تجربیات ما حداکثر راندمان در ابعاد یک متر طول و 62 سانتی متر عرض میباشد.
      با احترام

  18. با سلام عرض ادب و تشکر از مطالب مفیدتون . میخواستم بپرسم 1.در طول روز چقدر باید از نور خورشید استفاده کرد و چه مقدار از نور لامپ 2. نسبت تهیه لامپ به فضای سالن چقدر باید باشد مثلا برای یک اتاق 12 متری لامپ چند واتی مورد نیاز است

    1. سلام شما باید در طول شبانه روز 8 ساعت خاموشی داشته باشید…
      در طول روز هم یک نوردهی متناسب و یکپارچه داشته باشید چه با لامپ چه با روشنایی طبیعی.
      با احترام

  19. سلام خسته نباشید…
    برای شروع پرورش بلدرچین تو کرج برای کسی که جا هم نداره با30میلیون چند قطعه بلدرچین میتونه بریزه؟

  20. سلام من میخوام با 200تا بلدرچین شروع کنم البته از جوجه یک روزه

    از 200تا جوجه حدودا چن تا شون ماده اند

    بعد نمیخوام تو قفس باشن آزاد باشن مشکلی داره ؟ و اینکه با تلفات و مرگ و میر از 200بلدرچین چن تا شون باقی میمونه؟

    1. سلام دوست عزیز
      توصیه میکنم دوره اول بلدرچین بالغ پرورش بدید و جوجه را از دوره های بعدی آغاز نمایید…
      مشخص نیست چندتا ماده هستند!
      بله در سیستم بستر هم خیلی تلفات بالاست و هم فضای زیادی احتیاج هست حتما از قفس استفاده نمایید.
      با احترام

  21. سلام. خسته نباشید. مکان من به ابعاد 12در3.5 متر هست. چه قفسهایی با چه ابعادی میتونم بچینم و چه تعداد میتونم بلدرچین تخمگذار در این فضا نگه دارم. با تشکر

    1. سلام شما میتونید در این فضا 12 عدد قفس بلدرچین پنج طبقه مدل دوطرفه و 12 متر قفس بلدرچین پنج طبقه مدل یکطرفه ببندید.
      مجموعا با استفاده از این قفس ها میتونید حدودا 6000 قطعه بلدرچین پرورش بدید.
      با احترام

  22. باسلام
    بنده ۲۷۰متری دارم که سی مترشو میخوام انبارعلوفه واتاق نگهبانی کنم .
    ودر۲۴۰مترباقی مونده بلدرچین بریزم.
    میخواستم بدونم چندقطعه میشودریخت در۲۴۰ متروچندمترغفس لازم دارم ودرکول چقدسرمایه لازمم هست تابتونم کارموشروع وبه سوددهی برسم .
    سپاس اززحماتتون

  23. با سلام
    بنده 15 ساله هستم.قبلا با پدرم حدود 400 تا بلدرچین پرورش می دادیم.اما به دلیل نبود مکان همرو خوردیم.
    من الان اگر بخوام شروع کنم و قصد درآمد 1 میلیونی در ماه رو داشته باشم چند تا بلدرچین بریزم؟
    تخم گزار باشه یا گوشتی؟
    در ضمن در خصوص قفس خودمون بلد هستیم درست کنیم و از بابت جا حدود 100 متر جا دارم.
    لطفا راهنمایی کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      جهت برآورد میزان سود دهی لطفا مقاله تخصصی سود پرورش بلدرچین را مطالعه بفرمایید.
      همچنین ساخت قفس رو اصلا توصیه نمیکنم چون اگر غیر استاندارد باشه باعث کاهش راندمان و مرگ و میر بلدرچین ها خواهد شد.
      با احترام

  24. سلام پس از اتمام 7 ماه بلدرچینهای تخم گذار باید انها را چکار کرد ؟ باید زنده فروخت یا بهتر است به کشتارگاه تحویل داده شوند ؟

  25. Iسلام براساتید شما در شهر قزوین برای خرید دانه واذوقه وتعاونی خرید گوشت کسیرا دارید اگر هست شماره یا ادرس برای بنده ارسال کنیدد ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      بله شما میتوانید از قسمت بالای سایت روی آیکون تلگرام کلیک کنید و وارد کانال ما شوید و از این طریق با پشتیبان تلگرام ارتباط بگیرید.
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      شما باید ابتدا در بازار های محلی جایگاهی کسب کنید که این امر با بسته بندی تخم ها و عرضه به سوپر مارکت ها و هایپر مارکت ها امکان پذیر است، پس از آن و با کسب تجربه کافی میتوانید به بازار های بزرگتر پا بگذارید…
      موفق باشید.

  26. با سلام. محمد هستم از کرج. میخواستم داخل خونه (آپارتمان) بلدرچین پرورش بدم. سرمایه چقد نیازه؟ حدودا چقد باید جوجه بلدرچین بخرم که سود بده و ارزش داشته باشه؟ غذا چقد مصرف دارن؟ چقد قفس نیازه؟ معمولا ۱ بلدرچین از وقتی که جوجس تا بالغ میشه چقد هزینه برداره و چقد میشه بفروشیش؟قیمت خریدش چقدره؟ متراژ حیاط ۲۰ متره. ممنون میشم توضیح بدید یا شماره ای بدید که مشاوره بگیرم.

  27. باسلام
    خواستم بپرسم من میخام توی یه اتاق 30 متری بلدرچین پرورش بدم
    1-چه تعداد میتونم جوجه بریزم
    2- چه مقدار پوشال نیازه
    3- چه تعداد ابخوری و دونخوری نیازه
    4- چه مقدار غذا و اب باید در روز بدم
    ممنون

  28. سلام
    ببخشین ایا برای پرورش بلدرچین تخم گذار نیاز به بلدرچین نر هم هست
    چون شنیده بودم ماده ها بدون نیاز یه جفت گیری تخم میکنن
    درسته؟

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه قفس برای این تعداد حدودا 980 هزار تومان باید در نظر داشته باشید.
      برای استعلام قیمت دان و… هم باید با شرکت های مربوطه تماس حاصل فرمایید.
      با احترام

  29. با سلام خسته نباشیدمیخواستم بدونم آیا برای فروش تخم وگوشت فقط از طریق سوپرمارکت باید اقدام کنیم ایا تعاونی یا شرکتی هست که خریداری نماید با تشکر

  30. با سلام عرض ادب من میخواهم پرورش بلدرچین تخم گذار راه اندازی کنم برای گرمایش می‌شود از بخاری نفتی استفاده کرد بوی نفت مریض شون نمیکنه سیستم تخم گذاری شون بهم نمیخوره . چه فصلی برای استارت کار خوبه.ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      پرورش بلدرچین بدون قفس امکان پذیر هست اما این شیوه کاملا منسوخ شده و معمولا با ضرر دهی و شکست مواجه خواهد شد.
      توصیه میکنم ریسک نکنید و با قفس های استاندارد جلو برید تا به نتیجه مطوبی برسید.
      با احترام

  31. سلام عذر میخوام من درنظر دارم نگهداری3هزار قطعه بلدرچین تخم گذار رو شروع کنم اگر بخوام درقفس نگهداری کنم کل هزینه خرید بلدرچینو دانو قفس و…چقدر خواهد بود؟

      1. ببخشید توی زمستان که هوا سرده و پرورش بلدرچین توی فضای حیاط باشه مشکلی پیش نمی یات باید چکار کنم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

سبد خرید0
سبد خرید خالی است
0

پیام آرش کرمانی بنیانگذار گروه صنعتی پرآور

این پیام تقدیم به شما عزیزان دوست داشتنی که احتمالا در سنین 18 تا 35 سال بسر می برید و به نحوی علاقمند به پرورش طیور و یا علاقمند به راه اندازی کسب و کار شخصی خودتان هستید. بنده آرش کرمانی به عنوان مدرس و مشاور هزاران نفر و با سابقه بسیار زیاد در مدیریت بیزینس های موفق ، دو عامل بسیار مهم موفقیت و شکست تمام انسان های امروزی را کشف، و بصورت یک فایل صوتی کوتاه تقدیم شما میکنم. میزان توجه شما به این فایل، آینده و سرنوشت شمارو بصورت تضمینی رقم خواهد زد، پیشنهاد میکنم قبل از هر اقدام فیزیکی و یا یادگیری مهارت جدید،به گفته های این فایل توجه کنید.
0:00 / 0:00
اصلی ترین دلایل موفقیت و شکست