شروع جشنواره عیدانه! تخفیفات چند میلیونی از پرآور درخواست کنید (فقط 48 ساعت)

شرایط سالن پرورش کبک و بلدرچین

شرایط سالن پرورش کبک و بلدرچین

4/5 - (14 امتیاز)

1 – عدم را ه اندازی تاسیسات در محدوده شهری

مهمترین عامل در انتخاب مکان مناسب برای پرورش کبک و بلدرچین، خارج از شهر بودن مکان مورد نظر می باشد. در صورت انتخاب مکان داخل شهر، بوی صادره در محیط باعث آزار همسایگان و جلوگیری از ادامه فعالیت شما خواهد شد ضمن اینکه هوای خارج از شهر معمولا سالم تر و دارای آلودگی کمتری می باشد و بروز بیماری و در نتیجه تلفات را کاهش می دهد.
از طرف دیگر برای فضاهای داخل شهر و یا نزدیک شهر پروانه ی فعالیت صادر نخواهد شد.

2 – میزان فاصله از جاده

به فاصله مکان مورد نظر ازجاده اصلی حتما باید دقت شود. این فاصله می بایست حداقل 400 متر و حداکثر 1000 متر باشد.چنانچه فاصله کمتر از 400 متر باشد امکان انتقال بیماری از ماشین های حمل طیور و آلوده که در جاده حرکت میکنند افزایش می یابد و فاصله بیشتر از 1000 متر از جاده نیز باعث افزایش هزینه های خیابان سازی و یا رسانیدن امکانات به فارم می شود و در نتیجه آن هزینه های تولید افزایش می یابد.

حتما بخوانید : فیلم آموزش پرورش بلدرچین از 0 تا 100 بصورت کاملا حرفه ای و تخصصی

3 – تایید آب چاه منطقه

از آب چاه منطقه نمونه گیری کرده و به آزمایشگاه آب برده می شود.آب باید به لحاظ موارد زیر مورد بررسی قرار گیرد.
– شوری یا TDS آب :
TDS برابر است با مجموع عناصر محلول در آب یا درجه شوری توسط یون های معدنی. ترکیب اصلی آن شامل نمک های کلسیم ، منیزیم و سدیم می باشد. شوری یا TDS آب برای طیور می بایست کمتر از 1500 باشد.
– سختی آب :
سختی آب به لحاظ غلظت مواد معدنی محلول مثل کلسیم و منیزیم در هر دو شکل بی کربنات یا سولفات مورد توجه می باشد. در حقیقت سختی تمایل آب به تشکیل رسوب را بیان می کند. حداکثر سختی قابل قبول برای طیور 110 میلی گرم در لیتر می باشد.
– اسیدیته یا PH
PH پائین آب نا مطبوع بوده و نشان دهنده وجود گازهایی از قبیل هیدروژن، سولفور و دی اکسید کربن در آب می باشد. به این آب، اسیدی گفته می شود. اسیدی بودن آب باعث کاهش عملکرد تولید و همچنین باعث زنگ زدگی و خوردگی لوله ها می شود.
همچنین PH بالای آب که نشان دهنده سطوح بالای کلسیم و منیزیم می باشد، میتواند سیستم های آبرسانی را مسدود کند.آب با درجه قلیایت بالا سبب مشکلات گوارشی ، اسهال ، هضم بد خوراک و کاهش جذب آب و غذا می شود. اگر PH آب از 8.5 افزایش یابد سبب کاهش مصرف آب در طیور می شود. به طور کلی طیور آب اسیدی را به آب قلیایی ترجیح می دهند.
برای طیور PH بین 6 تا 8 توصیه می گردد.
– نیترات NO2 و نیتریت NO3 :
نیترات ها مهمترین آلاینده های معدنی هستند.حضور نیترات ها نتیجه مستقیم نفوذ آب سطحی از زمین های مجاور است که توسط کودهای حیوانی و شیمیایی کوددهی شده اند و یا نفوذ مستقیم فضولات به منابع آبی می باشد.نیترات ها به خودی خود سمی نمی باشند ولی پس از داخل شدن در بدن توسط میکرو اورگانیسم های موجود در دستگاه گوارش به شکل سمی نیتریت تبدیل می شود. سمیت نیتریت موجب کاهش رشد و بی اشتهایی می شود.
افزایش بیش از 20 میلی گرم بر لیتر این دو عنصر باعث بروز مسمومیت و افزایش ابتلا به بیماری های تنفسی می گردد.

4 – جهت وزش باد غالب منطقه

معمولا یکی دیگر از مهمترین ارکان در انتخاب ساختمان های پرورش دام و طیور جهت باد غالب منطقه می باشد ، به طور مثال اگر جهت وزش باد غالب منطقه از شرق به غرب باشد باید در نظر گرفت که در شرق به فاصله حداقل 1 کیلومتر هیچ مزرعه پرورش دیگری وجود نداشته باشد زیرا ممکن است عوامل بیماری زا توسط باد به محل پرورش شما منتقل گردد.


حتما بخوانید : کسب و کار پرورش بلدرچین


5 – سقف، دیوارها و کف

در انتخاب و طراحی ساختمان حتما به عایق بودن سقف، دیوارها و کف باید توجه ویژه شود. عدم توجه به عایق بودن آنها هزینه های گرمایش و سرمایش و نهایتا تولید را به شدت افزایش می دهد. در قدیم انواع زیادی از سقف ها بر اساس شرایط مناطق آب و هوایی مختلف و یا مکان جغرافیایی وجود داشت. ولی امروزه معمولا از دو نوع سقف استفاده میشود.

الف) سقف خرپا یا سوله ای :

این نوع سقف در سالهای اخیر کاربرد زیادی در ساخت سالن های پرورش دام و طیور پیدا کرده است. در صورت استفاده از این نوع سقف به کار بردن پشم و شیشه در زیر پلیت ها جهت عایق سازی سقف الزامی است. همچنین توصیه می شود برای شستشو و ضد عفونی بهتر زیر سقف یک لایه ی کارتن پلاست کشیده شود. بهتر است ارتفاع این سقف ها در کنارهای دیوار حداکثر 250 الی 270 سانتی متر و در وسط 300 الی 320 سانتی متر باشد.

ب) سقف سیمانی یا بتونی :

این سقفها دارای عایق بندی و استحکام بالایی هستند ولی مشکل اساسی آنها سنگین وزن و گران قیمت بودن آنهاست.
نکته حائز اهمیت در ساختمان ارتفاع سقف می باشد. ارتفاع مناسب برای سقف 2.5 تا 3 متر می باشد. اگر ارتفاع از این مقدار کمتر باشد تهویه دچار مشکل می شود و اگر هم ارتفاع از این مقدار بیشتر باشد هزینه های گرمایش و سرمایش به شدت افزایش می یابد.
همانگونه که گفته شد عایق بودن دیوارها نیز در انتخاب و یا طراحی سالن های پرورش طیور از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

برای ساخت دیوارها می توان از روش های زیر استفاده نمود :

الف) دیوار بلوکی

دیوارهای بلوکی با توجه به محاسنی چون اجرای سریع ، استحکام بالا و عایق بندی خوب امروزه مورد توجه می باشند.

ب) دیوار سفالی

این دیوارها سبک وزن و دارای عایق بندی بالایی می باشند

ج) دیوار آجری

این دیوار از درجه عایق بندی کمتری نسبت به سایر دیوارها بر خوردار است.
بعد از اجرای هر کدام از این انواع دیوار ، باید یک لایه سیمان نرم یا پلاستر سفید بر روی جدار داخلی و خارجی دیوار کشیده شود.این عمل علاوه بر عایق بندی بهتر دارای محاسنی چون ضدعفونی ، و همچنین انتشار بهتر نور است. با استفاده از سیمان نرم تمامی خلل و فرج موجود در دیوار پوشانده می شود و سطح دیوار یک دست و صاف می شود.همچنین می توان در دیواره داخلی از کاشی و سرامیک نیز استفاده کرد.نا گفته نماند در ساختمان جوجه کشی حتما باید از دیوارهای سرامیکی استفاده کرد.
کف ساختمان های پرورش طیور نیز باید عایق باشد. در حال حاضر بهترین کف ، بتون سیمان است زیرا علاوه بر عایق بودن در شستشو و ضد عفونی نیز بسیار کار آمد است. همچنین می توان از کف موزائیکی و یا سرامیک نیز استفاده نمود.

به هیچ عنوان استفاده از کف خاکی توصیه نمی شود زیرا معایب زیر را شامل می گردد :

1 – نفوذ عوامل بیماری زا به درون خاک و ایجاد مشکل در دوره ی بعدی جوجه ریزی
2 – نفوذ رطوبت موجود در زمین به بستر و مرطوب کردن بستر و بروز بیماری در پرنده
3 – عایق نبودن کف خاکی که باعث افزایش هزینه های تولید می شود.

سالن-پرورش


حتما بخوانید : چه کنیم تا بلدرچین های ما حداکثر تخمگذاری را داشته باشند؟


6 – جهت ساختمان ها

بهتر است ساختمان ها شرقی _ جنوبی ساخته شوند تا بهترین کنترل درجه حرارت انجام شود.

7 – تهویه

یکی از چالش بر انگیز ترین مسائل مدیریتی سالن های پرورشی مبحث تهویه است. بسیاری از بیماری ها و تلفات در دوره پرورش، ناشی از فقدان تهویه مناسب در سالن های پرورش می باشد.هوای ورودی به سالن های پرورش، به جهت هم دما شدن با دمای محیط سالن، باید ابتدا وارد پیش سالن شده و سپس وارد سالن های پرورش شود.منابع گرمایی و سرمایی داخل پیش سالن ها قرار دارند در نتیجه هوا پس از گرم یا خنک شدن در پیش سالن، وارد سالن اصلی می شود.

در سالن های پرورشی معمولا از دو نوع تهویه می توان استفاده نمود :

الف ) تهویه طولی :

در این نوع تهویه هوا در طول سالن به حرکت در می آید و نهایتا از آخر سالن خارج می شود.

کلیه ی منافذ و پنجره ها در سالن به طور کامل پوشانده میشود و تنها راه ورودی هوا به این سالن ها از پیش سالن می باشد. منابع گرمایشی داخل پیش سالن قرار می گیرد. هوا پس از ورود به پیش سالن گرم شده و سپس وارد سالن پرورش می شود.
در فصول گرم سال نیز برای خنک کردن سالن می توان یک دیواره کامل در عرض سالن به وسیله ی پوشال های مرغداری و یا آجر های سفالی (به نحوی که هوا بتواند در میان منافذ آجر حرکت کند) ایجاد نمود و در زیر این دیواره یک حوضچه آب قرار داد. سپس به وسیله ی یک پمپ ، آب به بالای دیواره پمپاژ شود و با خیس شدن این دیواره و عبور هوا از آن، هوای خنک به سالن پرورش وارد شود. دقت شود که اطراف این دیواره هیچگونه مسیری جهت ورود هوا وجود نداشته باشد و هوا تنها با عبور از دیواره وارد سالن گردد.

تهویه طولی تنها برای سالن هایی کاربرد دارد که در آنها جوجه در یک روز وارد سالن می شود و در مورد روش سیکلی پرورش کاربردی ندارد. درباره روش های پرورش در مباحث بعدی به طور کامل توضیحات ارائه خواهد شد.
بهترین ارتفاع برای نصب فن ها ، 120 سانتی متر از سطح زمین می باشد. تعداد و قدرت فن ها بسته به میزان حجم سالن متغییر می باشد.

ب ) تهویه عرضی :

در اکثر فارم های پرورش کبک و بلدرچین از این نوع تهویه در سالن ها استفاده می شود.در این نوع تهویه هوا در عرض سالن جریان دارد.

در این تهویه نیز باید کلیه ی منافذ و پنجره های موجود در سالن پوشانده شود و هوا باید تنها از پیش سالن وارد سالن شود.
در فصول سرد، منابع گرمایی داخل پیش سالن ها وجود دارند و هوا پس از ورود به پیش سالن و گرم شدن وارد سالن اصلی می شود. این منابع گرمایی شامل جت هیتر و یا مشعل های تانک دار می باشند.
در فصول گرم، پوشال های خنک کننده و یا آجر های سفالی در ورودی سالن بین پیش سالن ها و سالن اصلی قرار می گیرند.هوا پس از عبور از دیواره خنک کننده وارد سالن پرورش می شود. برای خنک کردن سالن می توان از مه پاش و یا کولر استفاده نمود.
تهویه عرضی قابلیت اجرا در تمامی سالن های پرورش طیور را دارا می باشد.در این تهویه نیز ارتفاع فن ها از سطح زمین 120 سانتی متر می باشد.

سالن پرورش

8 – آبراهه

سالن های پرورش ، پس از هر دوره جوجه ریزی، نیاز به سشتشو و ضد عفونی دارند. بنابراین وجود آبراهه داخل تمامی سالن های پرورش و جوجه کشی جهت انتقال آب به چاه فاضلاب الزامی است. آبراهه باید دارای شیب مناسب و رو باز باشد تا از گیر کردن اجسام داخل آن جلوگیری شود.

9 – کوره لاشه سوزی

کلیه ی فارم های پرورش طیور برای از بین بردن بقایای تلفات به کوره لاشه سوزی نیاز دارند.تلفات پس از جمع آوری بلافاصله داخل کوره قرار گرفته و سوزانده می شوند.
داخل کوره لاشه سوزی یک شبکه ی فلزی قرار دارد که تلفات بر روی این شبکه فلزی قرار می گیرند و منبع آتش در زیر تلفات سسب سوختن آنها می شود.

سالن پرورش


حتما بخوانید : مزایای پرورش بلدرچین


10 – بهداشت سالن های پرورش بلدرچین

پس از تهیه سالن و تاسیسات مورد نیاز پرورش بلدرچین ، با توجه به شرایط ذکر شده بایستی وسایل و محل طبق اصول و موازین بهداشتی برای اغاز فعالیت اماده شود. به این منظور آشنایی اجمالی با بهداشت و انواع ضدعفونی کننده ها برای توانایی انتخاب آنها ضروری می باشد. امروزه مساله بیماری در بین گله های پرورش بلدرچین جز مشکلات بزرگی است که خسارات زیادی را به پرورش دهندگان تحمیل می کند. نگهداری تعداد زیاد پرندگان در کنار هم و مساعد بودن شرایط برای رشد عوامل بیماری زا باعث می شود تابه راحتی تمام تلاش ها و سرمایه گذاری های پرورش دهندگان نابود گردد. بی شک می توان گفت که در صنعت پرورش طیور درمان قطعی برای اکثر بیماری ها وجود ندارد و درمان معدود بیماری های قابل شناسایی سریع و قابل درمان نیز در اکثر موارد مقرون به صرفه نمی باشد و اینجاست که به اهمیت بالای بهداشت و پیشگیری با استفاده از اصول بهداشتی پی برده می شود.

به طور کلی ضد عفونی کننده ها موادی هستند که می توانند عوامل عفونی یعنی میکروارگانیسم های بیماری زا را از بین برده و یا حداقل موجب بی اثری آن ها شوند. ضد عفونی بایستی به گونه ای انجام گیرد که محیط را از آلودگی ها عاری نماید و موجب سلامتی گله گردد.

مهمترین خصوصیاتی که یک ضد عفونی کننده مناسب باید داشته باشد در زیر ارائه شده است :

قیمت مناسب و در دسترس بودن
قابلیت حل در آب های سخت
کم خطری برای انسان و موجودان زنده پرورشی و ساختمان و تاسیسات
نداشتن بقایای سمی و بوهای ناخوشایند و ماندگار
تاثیر بر دامنه وسیعی از عوامل بیماری زا و عفونی
باقی نماندن آثار ضدعفونی روی محصول تولیدی

ابتدا سالن پرورش بلدرچین را با آب و مواد شوینده شسته و پاک می نماییم. با توجه به این که حرارت مستقیم نیز باعث از بین بردن عوامل بیماری زا می گردد می توان پس از شستشوی کامل، سالن را با شعله افکن ضدعفونی کرد و سپس با توجه به نوع ماده ضدعفونی انتخابی، شرایط را آماده و سپس اقدام به ضدعفونی کامل کرد. باید توجه داشت که تمام مواد ضدعفونی در یک شرایط برابر کارایی لازم را ندارند، گروهی نیازمند دمای بالا و گروهی نیازمند رطوبت بالا می باشند تا تاثیر مناسبی را داشته باشند که در هنگام مصرف باید آنها مورد توجه قرار گیرد.


در پایان قابل ذکر است که شرکت پرآور فقط در زمینه ساخت تجهیزات نگهداری طیور فعالیت میکند، و اینگونه از مقاله ها برای رفع ابهامات بازدید کنندگان و مشتریان محترم تهیه و تنظیم شده است. 

 کلیه حقوق متعلق به شرکت پرآور صنعت، و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع قانونا پیگرد داشته و شرعا حرام می باشد.

45 پاسخ

  1. سلام و خسته نباشید..میخاستم بدونم برای درست کردن سالن پرورش بلدرچین توی محیط باغ میشه از برزنت و نایلون استفاده کرد با تهویه هوای مناسب؟مثل گلخانه ها.

    1. سلام دوست عزیز
      مشکلی نداره. برای پرورش بلدرچین فقط کافیه فضا بسته باشه و دما بین 24 تا 26 درجه سانتیگراد تنظیم بشه.
      با احترام

  2. سلام خدمت شمادریک فصای ۳/۴چندتا بلدرچین گوشتی میشه نگهداری کرد چقدرسرمایه میخواد منطقه گرم سیر جیرفت باتشکرمبین

    1. سلام دوست عزیز
      تو این فضا میتونید 8 تا قفس 5 طبقه بلدرچین قرار بدید که هر طبقه حدود 40 قطعه بلدرچین ظرفیت داره و حدود 15 تا 20 میلیون تومان سرمایه لازم دارید. تو هر منطقه ای میتونید پرورش رو شروع کنید فقط باید شرایط دمایی و محیطی مناسب رو فراهم کنید.
      با احترام

  3. سلام. روز تون بخیر،سپاسگزارم بابت تمامِ مطالب بسیار مهم و ارزشمندی که در اختیار جَوون های خلاق و اشتغال زا و کلاً همه مردم میزارید. بنده تو منطقه کوهستانی یکی از روستاهای اطراف کرج ساکن هستم،و میخاستم پرورش کبک و بلدرچین راه اندازی کنم. تجربه چندین ساله دارم تو پرورش دام و طیور،همه چیز فراهم هست فقط مشکله خرید جوجه دارم،آیا جایی هست معتبر که جوجه کبک و بلدرچین بفروشن؟ تخم نطفه دار هم باشه میخرم چون دستگاه تمام اتومات حرفه ای دارم.قبلا از ی بنده خدا میخریدم راضی بودم،اما این سری رفتم بخرم،متاسفانه اون شخص به رحمت خدا رفت،منم فقط چون همیشه از اون خدابیامرز جوجه یا تخم های نطفه دار خریداری میکردم و چون راضی بودم دیگه جای دیگه نمیرفتم که آشنا بشم یا مطلع از جای بخصوصی بشم. اگر راهنمایی کنید ممنون میشم.الان چند روز گرفتار شدم من طبق برنامه ریزیام یک هفته قبل باید جوجه میریختم.

    1. سلام دوست عزیز
      مراکز معتبر فروش جوجه زیاد هستن کافیه کمی جست و جو کنید فقط نکته ای که باید رعایت کنید اینه که با قرارداد محکم و قانونی خریدتون رو انجام بدید. با احترام

  4. سلام
    در يك شهرك صنعتي كارخانه دارم كه ارتفاع سالن آن هشت متره و آب و هواى آنجا خنك ميباشد با توجه به اينكه اين شهرك صنعتي نيز نزديك شهر ميباشد آيا امكان دارد كه بتوانم با تمهيداتي زمينه توليد بلدر چين يا كبك را فراهم كرد؟

    1. سلام دوست عزیز
      با این فضای زیادی که در اختیار دارید میتونید پرورش اصولی و سودآوری رو شروع کنید. توصیه میکنم پکیج جامع آموزشی هوش پرورش بلدرچین رو خریداری کنید و از آموزش های کاملا تخصصی و کاربردی این دوره بهره ببرید. با دیدن این دوره میتونید موفقیت خودتون در پرورش بلدرچین رو تضمین کنید. در صورت هر گونه سوالی درباره جزئیات پکیج میتونید با کارشناسان فروش تماس بگیرید.
      با احترام

  5. سلام در دو سوله ۵۰و۱۵۰متری چندبلدرچین میتوان ریخت؟
    هزینه بصورت ریز را میتوانیدبیان کنید
    متشکر
    فریدونی ازشیراز

  6. سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم پرورش بلدرچین در محیط ۹ متری (۳×۳) خانه، برای شروع کار چقدر سرمایه میخواد و چند تا بلدرچین میشه نگهداری کرد؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به فضایی که در اختیار دارید میتونید 1000 قطعه بلدرچین پرورش بدید و به 10 تا 12 میلیون سرمایه نیاز دارید.
      با احترام

  7. من میخوام یک واحد تولید کبک در اطراف هشتگرد قدیم راه اندازی کنم 600 متر زمین دارم که هفته ای 15 دقیقه اب کشاورزی دارد ایا می توانم اینکارها انجام دهم

    1. سلام دوست عزیز
      لطفأ اطلاعات دقیق تری از زمین در اختیارمون قرار بدید تا بتونیم بهتر شما رو راهنمایی کنیم.
      با احترام

  8. سلام می خواهم یک سوله صنتعی به متراژ 1000متر مربع جهت پرورش بلدرچین در یکی ازشهرک های صنعتی بزنم برابرد هزینه چقدر میباشد . 2. ایا توجیح اقتصادی دارد . لطفا مشاوره حضوری می تونم داشته باشم

    1. سلام دوست عزیز
      بفرمایید طول و عرض سالن شما چقدر هست؟برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو وقت مشاوره لطفأ با واحد فروش تماس بگیرید.
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      لطفأ طول و عرض سالن رو بفرمایید چقدر هست تا بتونیم محاسبات دقیق رو خدمتتون ارائه بدیم.در ضمن استفاده از هیتر در سالن موردی نداره.
      با احترام

  9. سلام من قصد دارم ۱۰۰۰ قطعه بلدرچین در شهر درگز پرورش بدم ولی ترسم از اینه که نتونم بفروشم ایا شرکتی در مشهد است تا به صورت عمده بتونم بفروشم با تشکر

  10. سلام
    تشکر از مطالبی
    که در اختیار مان قرار دادید. .من قصد دارم یک مزرعه پرورش بلدرچین در حوالی فولادشهر ایجاد کنم، لطفا در مورد حداقل هزینه همچنین آموزش جامع وکامل ومحل برگزاری کارگاه آموزشی راهنمایی می کنید؟

  11. با سلام . بنده ساکن شهر بجنورد هستم. حدود یک هفتس که اقدام به پرورش 1000 قطعه بلدرچین تخمگذار در یک اتاق 12متری در حاشیه شهر نمودم. میخواستم بدونم بنده که مجوزی ندارم بابت فعالیت پرورش و یا فروش محصولاتم به بازار آیا دچار مشکل خواهم شد یا خیر؟ راهنمایی بفرمایید. باتشکر

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مشکلی پیش نمیاد فقط برای بسته بندی نیاز با نام شرکت نیاز به مجوز دارید که میتونید از مجوز شرکت های بسته بندی استفاده کنید. با احترام

  12. ممنون از اطلاع رسانی خوب شما
    من برای شروع کار بلدرچین تخم گذار در حال تحقیق هستم و خیلی خوشحال میشم بیشتر از راهنمایی های شما استفاده کنم

    1. سلام دوست عزیز
      تمام مقالات ما حاصل تجربیات پرورش دهندگان با تجربه است بنابراین با مطالعه کامل مقالات سایت ما به تسط کافی در امر پرورش خواهید رسید.
      با احترام

  13. سلام
    بنده پرورش کبک دارم در یاسوج _با بهترین کیفیت گوشتی و آب و هوایی_فروش کبک یک روزه و بالغ_و عزیزانی ک مایل ب پرورش کبک هستن در صورت نیاز اماده کمک و راهنمایی هستم یاسوج روستای وزگ(قنبری)

    1. بنده در حال تدارک پرورش بلدرچین و کبک را دارم در خواست راهنمایی لازم در احداث و خرید جوجه را داشتم

    2. سلام دوست عزیز
      بنده قصد راه اندازی دارم اما متاسفانه از هزینه ها خبر ندارم اگر امکانش هست بنده را راهنمایی بفرمایید.
      تلفن: ۰۹۲۲xxxx۱۴۱

    3. سلام خسته نباشی شرمنده تو یاسوج پرورش بلدرچین سراغ ندارین برای شروع کارم به راهنمایی،نیاز دارم هیچ گونه اطلاعاتی ندارم

      1. سلام، لطفا مطالب همین سایت رو مطالعه کنید تا به تسلط نسبی در زمینه پرورش بلدرچین برسید. با احترام

    4. سلام
      میتونم راجع ب
      سالن پروش بلدرچین از شما کمک بگیرم!!!
      لطفا شماره همراه لطف کنید
      من استان مرکزی هستم.

  14. سلام خسته نباشید.

    من فرمول تهیه دان بلدرچین رو میخواستم اگه لطف کنید و برا بفرستید .
    میخوام خودم دان رو درست کنم
    سپاسگذارم
    .

    1. سلام دوست عزیز
      فرمول دان هر شرکت محرمانه هست و در اختیار دیگران قرار نمیدهند متاسفانه
      جهت تهیه فرمول اختصاصی باید با جیره نویسان حرفه ای همکاری نمایید.
      با احترام

      1. سلام جناب مهندس لطفاً میشه بفرمائید تازه ترین سازه سبک استاندارد مورد تأیید سازمان نظام مهندسی جهاد که اجرا شده چی هست ؟ برا سوله پرورش بلدرچین

  15. سلام.من در بوانات استان فارس منطقه نسبتاا سردسیر زندگی میکنم.میخواستم پرورش کبک که در این نواحی هم به راحتی زندگی میکنند راه اندازی کنم .لطفا درصورت امکان منو راهنمایی کنید ممنونتون میشم.
    ضمنا زمین برای احداث نیز موجود میباشد .موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

سبد خرید0
سبد خرید خالی است
0

پیام آرش کرمانی بنیانگذار گروه صنعتی پرآور

این پیام تقدیم به شما عزیزان دوست داشتنی که احتمالا در سنین 18 تا 35 سال بسر می برید و به نحوی علاقمند به پرورش طیور و یا علاقمند به راه اندازی کسب و کار شخصی خودتان هستید. بنده آرش کرمانی به عنوان مدرس و مشاور هزاران نفر و با سابقه بسیار زیاد در مدیریت بیزینس های موفق ، دو عامل بسیار مهم موفقیت و شکست تمام انسان های امروزی را کشف، و بصورت یک فایل صوتی کوتاه تقدیم شما میکنم. میزان توجه شما به این فایل، آینده و سرنوشت شمارو بصورت تضمینی رقم خواهد زد، پیشنهاد میکنم قبل از هر اقدام فیزیکی و یا یادگیری مهارت جدید،به گفته های این فایل توجه کنید.
0:00 / 0:00
اصلی ترین دلایل موفقیت و شکست