روش های افزایش سود پرورش بلدرچین

روش های افزایش سود پرورش بلدرچین تخمگذار و گوشتی

Rate this post

بسیاری از افراد تصمیم گرفته اند که با پرورش بلدرچین کسب و کار مناسبی برای خود دست و پا کنند. با توجه به دوره کوتاه مدت پرورش این پرنده می ‌توان سود مناسبی از پرورش آن کسب کرد. پرورش بلدرچین در عرض ۴۰ و ۵۰ روز به راحتی می تواند درآمد زایی مناسبی برای شما در پی داشته باشد. این در حالی است که برای پرورش و تکامل یک مرغ شما نزدیک به شش ماه مراقبت نیاز خواهید داشت. این شرایط موجب می ‌شود که شما به یک سود دهی و درآمد زایی بسیار کوتاه مدت نزدیک شده و سرمایه و هزینه اولیه را به سرعت به دست آورید.

نحوه درآمد زایی با پرورش بلدرچین گوشتی و تخمگذار

در پرورش بلدرچین شما هم از طریق فروش گوشت و هم از طریق فروش تخم آن می توانید درآمد زایی مناسبی کسب کنید. برای این کار شما ابتدا باید با اطلاعات کامل و وسایل مورد نیاز شروع به فعالیت کنید. به طور مثال بهتر است برای شروع به کار از صرف هزینه بالا جلوگیری کرده تا بتوانید روال کار را آموزش ببینید. علاوه بر این کار موجب می ‌شود که از ضرر و زیان احتمالی جلوگیری کنید.

برای شروع به کار می توانید در سالنی کوچک و یک فضا در خانه خود تجهیزات و وسایل مورد نیاز را مهیا کنید. تجهیزات مناسب مانند قفس های استاندارد و سایر دستگاه ها می توانند به شما کمک کنند تا راحت تر از بلدرچین نگهداری کنید. قفس های استاندارد با آبخوری و دانخوری مناسب موجب پرورش بهتر بلدرچین های تخمگذار و گوشتی خواهند شد. برای این کار باید از یک مرکز معتبر وسایل مورد نیاز را خریداری کنید. همچنین می توانید با دریافت آموزش لازم از مراکز معتبر اطلاعات مناسبی کسب کنید.

نحوه درآمد زایی با پرورش بلدرچین گوشتی و تخمگذار
نحوه درآمد زایی با پرورش بلدرچین گوشتی و تخمگذار

حتما بخوانید: کشتار بلدرچین

بازار مصرف تخم و گوشت بلدرچین

معرفی بازار مصرف تخم و گوشت بلدرچین نشان می دهد که خوشبختانه مردم ایران بیش از گذشته روی به استفاده از گوشت و تخم این پرنده آورده ‌اند. خصوصیات و مزایای استفاده از گوشت و تخم بلدرچین موجب شده که مردم استفاده از این مواد خوراکی را نسبت به سایر پرنده ها ترجیح دهند. گوشت و تخم بلدرچین دارای درصد بالایی منیزیم، آهن، پتاسیم، روی و انواع ویتامین ها بوده و نسبت به سایر پرندگان دارای گوشتی لذیذتر است.

بنابر فصول مختلف سال مصرف گوشت و تخم بلدرچین با تفاوت‌ هایی مواجه خواهد شد. به طور مثال در برخی فصول مصرف گوشت به مقدار زیادی بالاتر رفته و در برخی فصول نیز مصرف تخم بلدرچین افزایش قابل توجهی خواهد داشت. شما باید با شناسایی مناسب نیاز بازار اقدام به مبادرت و پرورش بلدرچین گوشتی و تخمگذار کنید. تاکید می ‌کنیم قبل از آغاز هرگونه فعالیت نیاز بازار را شناخته و مشتریان بالقوه برای خود جذب کنید.

نکاتی در پرورش بلدرچین با سود دهی بالا

شما ابتدا باید مشخص کنید که قصد پرورش بلدرچین تخمگذار یا گوشتی را دارید. بسته به نوع بلدرچین شما باید فضا را برای پرورش آن ها مهیا کنید. قفس های بلدرچین تخمگذار و گوشتی با تفاوت ‌هایی همراه خواهد بود. سایر تجهیزات دیگر نیز می ‌توانند با تفاوت ‌هایی جزئی همراه باشند. به همین منظور باید قبل از شروع به کار شما نیاز خود را از خرید تجهیزات بدانید.

جهت شروع به کار نیز باید با یک مکان مناسب و با سیستم تهویه گرما و سرما شرایط محیطی را مهیا کنید. استفاده از قفس های استاندارد در محیط های بزرگ می ‌تواند روی سود دهی شما تاثیر فراوان بگذارد. شما می توانید با مراجعه به یک مرکز فروش تجهیزات ضمن خرید تجهیزات مناسب اطلاعات لازم را جهت پرورش بلدرچین تخمگذار و گوشتی کسب کنید. مجموعه ما با در اختیار داشتن انواع قفس های گالوانیزه ضد زنگ علاوه بر بازدهی بالا موجب جلوگیری از بروز بیماری در بین بلدرچین ها خواهد شد. قفس های از جنس آهن با زنگ زدگی علاوه بر پوسیدگی و صرف هزینه های بالا برای بلدرچین ها می توانند بیماری های زیادی نیز ایجاد کنند.

نقش قفس استاندارد در پرورش بلدرچین

استفاده از بهترین تجهیزات و امکانات امری اساسی و مهم در کسب سود و افزایش سود دهی پرورش بلدرچین تخمگذار و گوشتی خواهد بود. چنانچه از وسایل نامناسب استفاده کنید می تواند مشکلاتی برای کسب و کار شما ایجاد کند. بلدرچین را می توان در دو روش پرورش در قفس و پرورش روی زمین نگهداری کرد. شاید در نگاه اول پرورش بلدرچین بر روی زمین از لحاظ اقتصادی گزینه مناسبی باشد. با این وجود معایب گسترده ای که این نوع پرورش برای شما دارد کسب و کار شما را با خطراتی مواجه خواهد کرد.

علاوه بر اشغال فضای زیاد برای پرورش بر روی زمین مشکل آمارگیری و هدر رفتن دانه و مواد غذایی آن ها را نیز باید در نظر گرفت. همچنین مرگ و میر زیاد جوجه ها با توجه به ارتباط با کف بستر که دارای کود و رطوبت بالایی است نیز موجب ضررهایی برای شما خواهد شد. برای تمیز کاری و جمع آوری تخم ها فرد کارگر یا پرورش‌ دهنده باید رفت و آمد زیادی در سالن داشته باشد. این کار با افزایش استرس در طیور همراه شده و تلفات و مرگ و میر را افزایش می دهد.

روش دوم پرورش در قفس استاندارد از اصولی ترین و مناسب ترین روش ها برای پرورش بلدرچین خواهد بود. قفس های استاندارد با مجهز بودن به دانخوری و آبخوری اتوماتیک بهترین گزینه برای پرورش بلدرچین تخمگذار و گوشتی هستند. سیستم نیپل مورد استفاده در این قفس ها علاوه بر آب رسانی بهتر موجب جلوگیری از ریختن آب به کودها و ایجاد رطوبت می شود.

قفس ها در یک فضای کم بیشترین بازدهی را برای شما در پی خواهند داشت. قفس  های گالوانیزه ضدزنگ علاوه بر طول عمر بالا از بروز بیماری در بین بلدرچین ها نیز جلوگیری می کند. دقت کنید که در طراحی قفس ‌ها فاصله طبقات رعایت شده و نکات بهداشتی و هوادهی را به خوبی رعایت کرده باشند.

نقش قفس استاندارد در پرورش بلدرچین
نقش قفس استاندارد در پرورش بلدرچین

حتما بخوانید: مزرعه پرورش بلدرچین

مزایای استفاده از قفس نسبت به پرورش روی زمین

برای افزایش سود دهی در پرورش بلدرچین شما باید از تمام امکانات استفاده کنید. پرورش بلدرچین تخمگذار و گوشتی در قفس نسبت به پرورش بر روی زمین مزایای گسترده ای برای شما خواهد داشت.

نسبت به پرورش بر روی زمین، پرورش با وجود قفس های استاندارد موجب می شود که شما در فضای کم بتوانید تعداد زیادی بلدرچین را پرورش دهید. علاوه بر این با مدیریت بهتر می ‌توان تردد آسان در بین سالن پرورش داشته و آمارگیری و نظارت راحت تر انجام دهید.

استفاده از قفس از میزان مرگ و میر بلدرچین را تا حد زیادی پایین تر آورده و مشکلات تماس با آلودگی ها را برای شما به خوبی حل خواهد کرد. همچنین شما می‌ توانید تخلیه فضولات را به راحتی انجام داده و از جمع شدن حشرات موذی و گازهای خطرناک در سالن پرورش جلوگیری کنید. با کاهش آلودگی و پیشگیری از آن شما مسائل بهداشتی را راحت ‌تر انجام خواهید داد.

صرفه جویی در مصرف دانه با قفس های استاندارد نیز از هزینه های ریخت و پاش دانه توسط بلدرچین ها جلوگیری خواهد کرد. استفاده از قفس نظارت و مدیریت سالن را برای شما آسان کرده و شما به راحتی می توانید روند پرورش بلدرچین گوشتی یا تخم گذاری بلدرچین را تحت نظر داشته باشید.

قفسها به دلیل شیب مناسبی که دارند موجب جمع ‌آوری آسان تخم ها خواهند شد. علاوه بر این آمار تخم های شکسته با وجود قفسا ه پایین‌ تر آمده و شما می ‌توانید راندمان و سوددهی بالاتری داشته باشید.

سایر تجهیزات مورد نیاز برای پرورش بلدرچین تخمگذار و گوشتی

علاوه بر دقت در انتخاب قفس شما باید سایر تجهیزات را نیز از یک مکان مطمئن خریداری کنید. استفاده از تجهیزات گرمایشی مناسب موجب برقراری دمای متعادل در سالن پرورش خواهد شد. شما با به کارگیری دماسنج دیجیتال می ‌توانید به طور مداوم دمای سالن پرورش را اندازه گیری کنید. معمولا دمای ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد بهترین زمان برای پرورش بلدرچین است.

در انتخاب تجهیزات تهویه نیز باید دقت مناسبی به خرج دهید. ورود هوای سالم و اکسیژن تازه و خروج هوای آلوده از حیاتی ترین کارها برای سلامت و ادامه زندگی بلدرچین خواهد بود. شما باید با استفاده از فن های تهویه مناسب شرایط آب و هوایی مناسبی برای سالن پرورش بلدرچین مهیا کنید.

استفاده از لامپ برای روشنایی با زمان بالا نیز در افزایش سود دهی پرورش بلدرچین تخمگذار و گوشتی کاربردی خواهد بود. همچنین خرید ملزومات بسته بندی تخم بلدرچین به شما کمک می‌کند که از شکسته شدن و هدررفت تخم ها جلوگیری کنید.

یکی از مهمترین نکات برای شروع پرورش بلدرچین تخمگذار و گوشتی انتخاب و خرید پرنده خواهد بود. شما باید از یک مکان مطمئن بلدرچین سالم را خریداری کنید. بلدرچین ها در گونه های مختلف و با راندمان متفاوت در بازار عرضه می شوند. شما می ‌توانید جوجه بلدرچین های بالغ را به جهت راه اندازی کسب و کار مناسب و برای سود دهی سریع خریداری کنید.

سایر تجهیزات مورد نیاز برای پرورش بلدرچین تخمگذار و گوشتی
سایر تجهیزات مورد نیاز برای پرورش بلدرچین تخمگذار و گوشتی

حتما بخوانید: پرورش بلدرچین تخمگذار + [ از 0 تا 100 ]

نکته پایانی

برای افزایش سود آوری و راندمان در پرورش بلدرچین تخمگذار و گوشتی نکات گفته شده را رعایت کنید. استفاده از خوراک مناسب می تواند موجبات پرورش بهتر و زودتر بلدرچین را فراهم کند. از مهمترین نکاتی که باید مد نظر قرار دهید استفاده از قفس های استاندارد با شرایط مناسب خواهد بود. قفس ها از مهمترین تجهیزات برای پرورش بلدرچین تخمگذار و گوشتی خواهند بود.

نوع قفس های مورد استفاده برای پرورش بلدرچین تخمگذار با بلدرچین گوشتی متفاوت هستند. استفاده از سایر تجهیزات با کیفیت بالا نیز در افزایش سود دهی به شما کمک خواهند کرد. همچنین یادآور می ‌شویم در رعایت مسائل فنی و بهداشتی به صورت دقیق عمل کنید. شما می توانید با بررسی شرایط به پیشگیری از بروز بیماری ها در بلدرچین بپردازید.

فضای مورد نیاز برای پرورش بلدرچین

بسته به میزان سرمایه ای که برای ایجاد یک سالن پرورش بلدرچین دارید شما باید فضای مورد نیاز را مهیا کنید. بلدرچین را می توان در یک فضای بسیار کوچک تا ابعاد گسترده پرورش داده و به سود دهی بالایی رسید.

پرورش بلدرچین بر روی زمین نیاز به فضای گسترده خواهد داشت. با این وجود استفاده از قفس های استاندارد در یک فضای کم تعداد زیادی بلدرچین را برای شما نگهداری خواهند کرد. همچنین می ‌توان در این فضای کم مدیریت بهتری نسبت به پرورش بلدرچین تخمگذار و گوشتی داشت.

پرورش بلدرچین شغلی زودبازده

رشد با سرعت بالا از بارزترین خصوصیات بلدرچین است. بلدرچین در یک بازه کوتاه‌ مدت به خوبی شروع به تخمگذاری خواهد کرد. در بین پرندگان بلدرچین سریعترین زمان بازگشت سرمایه و افزایش سود را خواهد داشت.

علاوه بر این بازار مناسبی که بلدرچین دارد موجب افزایش سود دهی شما در این حوزه خواهد شد. شما می توانید با پرورش بلدرچین در کوتاه ‌ترین زمان به سود دهی قابل ‌ملاحظه ‌ای برسید. لازمه انجام این کار افزایش اطلاعات شما، نحوه نگهداری از بلدرچین تخمگذار و گوشتی و خرید تجهیزات مناسب خواهد بود. شما می توانید با شناسایی بازار و نیازهای آن به خوبی یک درآمد و سود دهی بالا در پرورش این نوع پرنده به دست بیاورید.

سوالات متداول

نحوه درآمد زایی با پرورش بلدرچین گوشتی و تخمگذار چگونه است؟

در پرورش بلدرچین شما هم از طریق فروش گوشت و هم از طریق فروش تخم آن می توانید درآمد زایی مناسبی کسب کنید.

مزایای استفاده از قفس نسبت به پرورش بلدرچین روی زمین چیست؟

مدیریت آسان تر نیاز نبودن به کارگر های شبانه روزی پیشگیری از بیماری ها استفاده از کود مرغ جلوگیری از دورریز دان و آب و عدم و ریخت و پاش جمع آوری تخم مرغ ها به صورت مکانیزه و آسان

فضای مورد نیاز برای پرورش بلدرچین چقدر است؟

بسته به میزان سرمایه ای که برای ایجاد یک سالن پرورش بلدرچین دارید شما باید فضای مورد نیاز را مهیا کنید. بلدرچین را می توان در یک فضای بسیار کوچک تا ابعاد گسترده پرورش داده و به سود دهی بالایی رسید. پرورش بلدرچین بر روی زمین نیاز به فضای گسترده خواهد داشت. با این وجود استفاده از قفس های استاندارد در یک فضای کم تعداد زیادی بلدرچین را برای شما نگهداری خواهند کرد. همچنین می ‌توان در این فضای کم مدیریت بهتری نسبت به پرورش بلدرچین تخمگذار و گوشتی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

سبد خرید0
سبد خرید خالی است
0

پیام آرش کرمانی بنیانگذار گروه صنعتی پرآور

این پیام تقدیم به شما عزیزان دوست داشتنی که احتمالا در سنین 18 تا 35 سال بسر می برید و به نحوی علاقمند به پرورش طیور و یا علاقمند به راه اندازی کسب و کار شخصی خودتان هستید. بنده آرش کرمانی به عنوان مدرس و مشاور هزاران نفر و با سابقه بسیار زیاد در مدیریت بیزینس های موفق ، دو عامل بسیار مهم موفقیت و شکست تمام انسان های امروزی را کشف، و بصورت یک فایل صوتی کوتاه تقدیم شما میکنم. میزان توجه شما به این فایل، آینده و سرنوشت شمارو بصورت تضمینی رقم خواهد زد، پیشنهاد میکنم قبل از هر اقدام فیزیکی و یا یادگیری مهارت جدید،به گفته های این فایل توجه کنید.
0:00 / 0:00
اصلی ترین دلایل موفقیت و شکست