پرورش مرغ در منزل

آموزش پرورش مرغ در منزل

1.8/5 - (13 امتیاز)

در دنیای جدید و مدرن زندگی کردن به صورت آپارتمانی بسیار خسته کننده و کسل آور است. امروزه همه ما به دنبال زندگی آرام در کنار یک فضای گرم و صمیمی به سبک خانه های مادربزرگ هایمان هستیم. از این رو تهیه خانه های حیاط دار و یا ویلایی جز انتخاب‌های اکثریت مردم قرار گرفته است. زندگی در خانه های حیاط دار و داشتن باغچه های کوچک زیبا باعث می‌شود خستگی که در دنیای مدرن و ماشینی امروز وجود دارد کمتر  در ماه اثر بگذارد. خیلی از ما با داشتن این خانه ها به دنبال استفاده بهتر و بهینه تر از فضای حیاط خود را هستیم. این ایده استفاده بهینه از فضا باعث می‌شود که ما به دنبال پرورش گل و گیاه و یا حتی پرندگان خانگی بیفتیم.

هرکسی که دارای چنین فضایی است، با کاشت چند نمونه از سبزیجات مختلف در فضای حیاط منزل خود جهت افزایش لذت زندگی کردن در این محیط برای خود و خانواده تغییراتی را ایجاد خواهد کرد. یکی دیگر از کارهایی که می‌تواند در کنار کاشت سبزیجات در فضای منزل ما رخ دهد تا محیطی متنوع و لذت بخش تر بوجود آید، نگهداری و پرورش طیور است. از این رو در ادامه به دنبال این هستیم که ببینیم برای نگهداری و پرورش مرغ در منزل و یا دیگر طیور خانگی مانند بلدرچین نیازمند چه چیزهای هستیم. در ابتدای امر برای اینکه بخواهیم در کنار فضای زندگی خود به نگهداری و پرورش مرغ بپردازیم باید چند نکته در مورد حضور این پرنده در محیط خانه و اتفاق های که با آن ممکن است روبرو شویم، را بهتر است بدانیم.

مزایای پرورش مرغ در خانه چیست؟

پرورش مرغ در خانه جز بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال فعالیت کم هزینه و مفید هستند. پرورش مرغ در خانه برای افرادی که دوست دارند محصولات خود را به صورت ارگانیک تهیه کنند نیز می‌تواند مناسب باشد. به جز موارد گفته شده پرورش این پرنده در منزل مزایای بسیار زیادی را با خود به همراه خواهد داشت از جمله مزایای پرورش در منزل می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

مزایای پرورش مرغ در خانه
مزایای پرورش مرغ در خانه

تامین منابع غذایی تازه

کسانی که دوست دارند همیشه گوشت مرغ و تخم مرغ ارگانیک و تازه استفاده کنند می‌توانند پرورش مرغ در خانه را انجام دهند. پرورش مرغ در خانه شرایطی را فراهم می‌سازد که این افراد بتوانند به بهترین شکل گوشت و تخم مرغ ارگانیک و تازه را به سفره خانواده‌های خود وارد نمایند.  شما هم اگر دوست دارید محصولات غذایی خود را بدون مواد شیمیایی و هورمون‌ های مصنوعی تولید کنید و بدون دغدغه به مصرف آنها بپردازید، پرورش مرغ در خانه جز بهترین گزینه ‌ها برای شما خواهد بود. شما نه تنها مرغ بلکه می توانید با رعایت اصول استاندارد سایر پرندگان را نیز در منزل پرورش دهید تا از محصولات ارگانیک آنها استفاده نمایید.

صرفه‌ جویی در هزینه‌ های خرید محصولات پروتئینی

اگه بتوانید پرورش مرغ را در خانه انجام دهید می‌توانید خود را از خرید محصولات پروتئینی مانند تخم مرغ و گوشت مرغ مبرا کنید. این کار می‌تواند هزینه‌ های شما را در طول ماه به طور چشمگیری کاهش دهد و باعث صرفه‌ جویی مالی شما شود.

کاهش هزینه های تولید مانند اجاره

پرورش مرغ در خانه مزیت‌ های بسیار زیادی دیگری را نیز با خود به همراه خواهد داشت، از جمله این مزایا می‌توان به کاهش هزینه‌های تولید مانند اجاره اشاره کرد. کسانی که پرورش این پرنده را در منزل انجام می‌دهند به خوبی می‌دانند به هیچ عنوان نیاز به اجاره جایی نداشته و می‌توانند از این بابت هزینه‌ های تولید را کاهش دهند. استفاده از پسماندهای غذا نیز می‌تواند هزینه‌ های مبنی بر خرید تغذیه برای پرورش مرغ را کاهش دهد. شما می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های مختلف هزینه‌های پرورش مرغ به کمترین میزان خود برسانید که یکی از این تکنیک‌ها پرورش این پرنده در منزل است. به این نکته نیز توجه داشته باشید که برای مدیریت و سرکشی به مرغ ها دیگر نیازی به جابجایی نخواهید داشت و در کمتر از چند دقیقه می توانید به محیط پرورش سر بزنید.

استفاده از کود مرغ

اگر مرغ را در خانه انجام می‌دهید می‌توانید از کود تولید شده توسط این پرنده نیز استفاده کنید. کود مرغ در فضاهایی مانند باغچه‌ها و گلدان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کود طبیعی غنی شده با مواد معدنی می‌تواند به بهبود کیفیت خاک و رشد گیاهان کمک بسیار زیادی کند. کود مرغ یکی از بهترین نوع کودها در پرورش گل و گیاه به شمار می رود.

پرورش مرغ در خانه مزیت‌های بسیار زیاد دیگری را نیز با خود به همراه خواهد داشت، از جمله این مزیت ها می توان به  تولید محصولات با کیفیت، آموزش و کسب تجربه، کاهش پسماند آشغال در خانه و بسیاری از گزینه های دیگر اشاره کرد. به نظر شما این کسب و کار چه مزیت های دیگری را با خود به همراه خواهد داشت؟ مزیت مورد نظر خود را از طریق قسمت نظرات برای ما کامنت کنید.

مشکلات نگهداری مرغ

نگهداری از مرغ ها در حیاط خانه یک تجربه سرگرم کننده و نسبتاً آسان است. با این حال، درست مثل حیوان خانگی، مرغ ها نیز ممکن است با مشکلاتی ایجاد کنند ویا دچار بیماری های شوند. پس بهتر است پیش از هر کاری با این مسائل بیشتر آشنا بشویم. پرورش مرغ اساس های گوناگونی دارد که نگهداری یکی از این موارد است.

وجود مرغ ها در فضای خانه باعث می‌شود:

  • بیماری های مشترک بین طیور و انسان در محیط منزل بیشتر شود.
  • سر و صدا که این حیوان ایجاد می‌کند ممکن باعث ناراحتی اعضای خانواده و همسایه ها بشود.
  • محیط اطراف محل زندگی مرغ ها می‌توان آلوده و کثیف باشد.
  • اگر در حیاط منزل خود در کنار نگهداری مرغ به گل و گیاه علاقه دارید به مراقبت از گل وگیاه بیشتر توجه کنید . زیرا که این حیوان در آسیب زدن به آنها تخصص خاصی دارد.
پرورش مرغ در منزل
پرورش مرغ در منزل

بیماری های مرغ

بعد از بررسی مشکلات احتمالی بهتر است درمورد بیماری های که احتمال دارد مرغ ها بگیرند اطلاعاتی بدست بیاوریم. در حالیکه بیماری مرغ ها می تواند ترسناک باشد ، اما معمول ترین مشکلات بهداشتی مرغ ها به راحتی در خانه قابل درمان است. در ادامه ما به چند مورد از بیماری های مرغ ها و آنچه در مورد آنها باید انجام دهیم ، می‌پردازیم:

  • مسائل مرغ تخمگذار

مسائل بهداشتی مربوط به تخمگذاری از مشکلات مهم در بین جوجه ها است. بدون توجه دقیق به رفتار مرغ ها، شناسایی این مشکلات می تواند سخت باشد.دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است یک مرغ در طول زندگی خود مشکلات تخمگذاری را تجربه کند. مواردی مانند کمبود ویتامین، انگلی و عفونت و حتی استرس می تواند از تخمگذاری یک پرنده جلوگیری کند. علائم بروز این مشکلات می‌تواند از دست دادن اشتها ، بی حالی ، فضولات غیرطبیعی ، ضعف و حتی مشکلات تنفسی باشد.

  • آسیب های پا

آسیب دیدگی پا در جوجه ها رخ می‌دهد که جدی نیست ، اما درمان آن دشوار است. برخی از آسیب های پا در مرغ ها نتیجه یک بریدگی کوچک است که اگر به آن توجه نشود، ممکن است منجر به عفونت جدی تری شود. رایج ترین علامت آسیب دیدگی پا در مرغ ، عدم توانایی یا عدم تمایل به تحمل وزن روی پای آسیب دیده است. خوشبختانه آسیب های پا به راحتی با شستشوی و ضدعفونی کردن زخم درمان می‌شود.بعد از آنکه زخم را شستشو داده و تمیز کردید حتما زخم را با باند تمیزی بسته تا از احتمال عفونت زخم جلوگیری شود. اگر بعد از مدتی زخم خوب نشد حتما باید به دامپزشک متخصص پرندگان مراجعه شود.

بیماری های انگلی

شایع ترین علت بیماری های انگلی در بین مرغ ها وجود حشرات موذی مانند: کنه ها ، شپش ها و کرم ها هستند. برای جلوگیری از اینگونه بیماری باید مرغ ها را مرتبا تمیز کرد و نیز پرهای مرغ ها را با ملافه های خیس تمیز کرد. تا هرگونه حشره ای را از محیط نگهداری آنها دور کرد.

علائم بیماری انگلی شامل از بین رفتن پر ، تحریک پوست ، بی حالی و از دست دادن اشتها است. در صورت وجود چنین مشکلی می‌توان پرندگان را با داروهای ضد انگلی و مکمل ها درمان کرد.

  • بیماری های ویروسی

درمان بیماری های ویروسی دشوارتر است و در صورت عدم درمان با مشکلات بسیار جدی روبرو می‌شویم. بنابراین تشخیص سریع بیماری های ویروسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا این بیماری ها مسری هستند و می‌تواند همه مرغ های شما و نیز حتی اعضای خانواده شما را درگیر بیماری کند. زیرا که بیماری های مشترک بین انسان و پرندگان بشدت رایج است.

این بیماری ها شامل برونشیت عفونی ، بیماری مارک ، آنفلوانزای مرغی ، آبله مرغان و بیماری نیوکاسل . بیماری های ویروسی دارای علائم بسیاری هستند که از آن جمله می‌توان به: زخم در پوست ، سرفه و عطسه ، کاهش تولید تخم مرغ ، ترشحات بینی و چشم  اشاره کرد. خوشبختانه بیشتر بیماری های ویروسی شایع مرغ ها با واکسن قابل درمان هستند. که برای این منظور باید واکسیناسیون را قبل از خرید جوجه ها و مرغ ها انجام شود تا اگر مرغی دارای بیماری هست به حیاط خانه وارد نشود.

بیماری های مرغ در منزل
بیماری های مرغ در منزل

بیشتر بخوانید: طرح توجیهی پرورش مرغ تخمگذار + [ مهم ترین نکات ]

  • بیماری های باکتریایی

بیماری های باکتریایی در مرغ ها خیلی زیاد رخ نمی‌دهند اما می‌توانند به شدت در بین مرغ ها گسترش بیابد. این بیماری های شامل کولیباسیلوز که ناشی از میکروب های سالمونلا و بیماری های مزمن تنفسی است.

علائمی مانند مشکلات تنفسی ، توقف تولید تخمک و تورم صورت و سینوس ها ممکن است نشان دهنده بیماری کولیباسیلوز و بیماری مزمن تنفسی باشد. این نکته را باید در نظر داشت که بیماری سالمونلوز فقط در جوجه های جوان با  علائم دیده می‌شود. در پرندگان بالغ به هیچ وجه علائمی نشان نمی‌دهند. این بیماری ها معمولاً از یک پرنده آلوده به بقیه پرنده ها منتقل می‌شود. برای جلوگیری از گسترش این بیماری باید پرنده بیمار را از بقیه جدا کرد و آن را کشت. خلاصه اینکه برای نگهداران مرغ در حیاط خانه همیشه مهم است که سلامتی پرنده ها را در اولویت قرار بدهید. به همین دلیل داستن و تشخیص علل و علائم آسیب ها و بیماری های مختلف و نحوه درمان آنها برای افرادی که علاقه به پرورش مرغ و با پرندگان این دسته را دارند امری واجب و حیاتی است.

نکات مهم در مورد پرورش طیور در حیاط خانه

بعد از آشنایی با مشکلات و بیماری های موجود در پرندگان باید کمی درمورد نگهداری و پرورش طیور در خانه اطلاعاتب داشته باشیم. یکی از اولین نکات حیاتی که برای پرورش مرغ باید انجام دهیم ، فراهم کردن محیط طبیعی و یکنواخت برای زندگی پرنده ها است. صرف نظر از این که شما برای یک فعالیت و تفریح مشغول نگهداری مرغ ها در منزل هستید و یا بابت تجارت و کسب درآمد مشغول این کار هستید، فراهم کردن محیط مناسب و داشتن رژیم غذایی مناسب برای طیور از واجبات است. بعد از این که محیط مناسبی را برای نگهداری و پرورش مرغ های خود تهیه کردید، دانستن نکات مهم دیگری برای پرورش مرغ لازم است. در زیر به چند نکته مهم اشاره می‌کنیم:

  • نژاد مناسب

تحقیقات در این مورد یک عامل اساسی و مهم است. باید بدانیم که به چه منظور قرار است پرورش مرغ خانگی داشته باشیم.این مورد که ما برای پرورش مرغ و فروش گوشت آن این اقدام را انجام می‌دهیم و یا برای فروش تخم مرغ دست به چنین کاری زده ایم. هدف از تهیه مرغ در انتخاب نژاد مناسب برای پرورش و نگهداری آن یک امر واجب و ضروری است.

  • فراهم کردن محیط مناسب

برای این منظور باید شما به تمیزی منبع آب مورد استفاده توجه کنید، آب مصرفی پرندگان را هر روز چک کنید، یک قفس ایمن با نور کافی تهیه کنید، فضای داخلی و ایمن برای پرندگان ایجاد کنید و نیز یک سیستم گرمایشی مناسب فصل سرما زمستان در نظر بگیرید.

همچنین ، به طور مرتب قفسه مرغ ها را از نظر وجود علائم صدمه و یا هر قسمت شل شدن از نظر نرده کشی بررسی کنید. این کار به محافظت از مرغ های شما در برابر شکارچیان و یا آسیب های احتمالی در زمان حرکت کردن مرغ ها در قفس کمک می کند.

  • محافظت در برابر بیماری

در بخش بیماری ها به طور مفصل در این مورد صحبت شد. بنابراین جهت رعایت نکات مناسب در این زمینه یکبار دیگر مطالبی که در بالا گفته شد، را مطالعه کنید.

  • خوراک با کیفیت

تهیه یک منبع غذایی خوب برای مرغ ها از موارد مهم در رشد و تولید مثل آنها هست.برای این منظور مواد غذایی که دارای افزودنی کلسیم و مواد معدنی هستند به دانه های مرغ ها اضافه کنید. این امر علاوه بر غنی سازی رژیم غذایی مرغ ها  و نیز افزودن کلسیم به تولید تخم مرغ های قوی ،کمک می‌کند. به طور معمول اشتباه می شود.

اگرچه بسیاری از ما مدتی است که مشغول پرورش مرغ هستیم ، اما ممکن است برخی از افراد تازه وارد پرورش مرغ شوند. در اینجا لیستی از پنج موردی وجود دارد که آرزو می کنیم هنگام شروع پرورش گله ، با ما در میان گذاشته شود.

نسبت طلایی

بسته به نژاد ، نسبت مرغ ها به خروس ها متفاوت خواهد بود ، اما ما نسبت 12: 1 را توصیه می کنیم ، بنابراین برای هر 12 مرغ ، شما باید 1 خروس داشته باشید. اگر تعداد خروس های شما زیاد باشد ، مرغ های شما اغلب جفت می شوند و در نهایت پرهایشان از دست می رود، و حتی می توانند زخمی شوند.

سرشماری

هنگامی که ما برای اولین بار پرورش مرغ را شروع کردیم، اجازه می دهیم که آنها در طول روز پرسه بزنند و شب آنها را به داخل قفس برگردانیم. با این حال ، تعداد آنها را حساب نمی کردیم. این امر منجر به “ناپدید شدن” چند مرغ با گذشت زمان می شود.

قوانین را بدانید

مانند هر مورد دیگری ، قوانین شهرستان به شهرستان دیگر متفاوت خواهد بود. خواندن دستورات مختلف در مورد پرورش مرغ مهم است تا از جریمه های سنگین هنگام پرورش مرغ جلوگیری کنید.

کنترل آب و هوا را فراموش کنید

بسته به مکانی که دارید ، ممکن است آب و هوای معتدلی داشته باشید یا در نواحی گرم و تحت تأثیر درجه حرارت شدید باشد. سعی کنید برای خنک شدن مرغ ها مناطق سایه دار در نظر بگیرید و اگر در آب و هوای سردتری زندگی می کنید ، نصب بخاری را در قفس مرغ در نظر بگیرید تا گله های شما در زمستان گرم بماند. با رعایت این نکات مهم و کلیدی می‌توانید در منزل به پرورش مرغ بپردازید با این حال مشاوره با کارشناسان ما را فراموش نکنید. پرورش مرغ در منزل بسیار شیرین است.

چرا برای پرورش مرغ در منزل از قفس استفاده کنیم؟

یکی از بزرگترین مزایایی که قفس مرغ دارد این است که شما می توانید با استفاده از آن در فضای کوچک تعداد مرغ بیشتری را مورد پرورش قرار دهید. قفس مرغ متناسب با آپارتمان ها، پشت بام ها و فضاهای کوچک طراحی شده است. شما با استفاده از این محصول می توانید به راحتی هرچه تمام تر در فضای کوچک نیز پرورش مرغ را انجام دهید.

انواع قفس مرغ
انواع قفس مرغ

بیشتر بخوانید: مینی سالن پرورش مرغ

دومین مزیت که قفس مرغ دارد، بهداشتی تر بودن آن نسبت به بستر است. کسانی که پرورش مرغ در منزل را انجام میدهند به خوبی می دانند با استفاده از سینی هایی که در زیر قفس ها تعبیه شده است می توانند فضولات مورد نظر را تمیز کنند و از این طریق فضای بهداشتی تری را برای رشد مرغ فراهم سازند. از دیگر مزیت های استفاده از قفس در پرورش مرغ در منزل جمع آوری تخم مرغ ها بدون دخالت دست از زیر مرغ ها است. قفس های مرغ به طوری طراحی شده اند که بعد از تولید تخم توسط مرغ ها تخم مرغ ها به مخزن خود می روند و پرورش دهندگان بعد از تولید تخم مرغ توسط مرغ، آنها را از درون مخزن بر می دارند.

چهارمین مزیت قفس های مرغ قابل شستشو بودن آنهاست. قفس های مرغ سایت پرآور به نوعی طراحی شده اند که به راحتی هرچه تمام تر می توانید آنها را شستشو دهید. توجه کنید این قفس ها ضد زنگ و قابل شستشو هستند و دارای ۱۰ سال گارانتی میباشند.  جلوگیری از دور ریز آب و دان از دیگر مزایایی است که می توانید با استفاده از آن پرورش مرغ در منزل را انجام دهید.  قفس مرغ شرایطی را برای شما فراهم می آورد که بتوانید سود دهی بیشتری را از پرورش مرغ در منزل به دست آورید. توصیه ما به شما این است که قبل از پرورش مرغ تجهیزات مورد نظر اعم از قفس سیستم گرمایشی و سرمایشی، دماسنج، رطوبت سنج و سیستم تهویه را تهیه کنید تا در طول دوره با مشکلات همراه نشوید.

اهداف و روش های پرورش مرغ در منزل

برای اینکه بتوانید پرورش مرغ در منزل را انجام دهید ابتدا باید با روش‌های پرورش مرغ در منزل به طور کامل آشنا شوید. کسانی که دوست دارند پرورش مرغ را انجام دهند می‌توانند از سه روش متداولی که سایر پرورش دهندگان از آن استفاده می‌کنند استفاده نمایند. این سه روش عبارتند از خرید تخم‌های نطفه‌دار و دستگاه جوجه کشی، استفاده از جوجه مرغ و استفاده از مرغ بالغ است.

هر فرد می‌تواند با توجه به مکان مورد نظر، هزینه‌ها و بازه زمانی که نیاز است به سود برسد، یکی از روش‌های گفته شده را انتخاب نماید.

انتخاب هر یک از روش‌های فوق می‌تواند هزینه و چالش‌های گوناگونی را برای پرورش دهنده به همراه داشته باشد. برای اینکه بیشتر با روش‌های پرورش مرغ در منزل آشنا شوید  در ادامه مطلب هر سه موارد گفته شده را مورد بررسی داده ایم.  برای آشنایی با این روش‌ها در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

خرید تخم نطفه‌دار و دستگاه جوجه کشی

پرسودترین روش در پرورش مرغ در منزل خرید تخم نطفه‌دار و دستگاه جوجه کشی است. در این روش شما ابتدا  تخم‌های نطفه دار مرغ را از مراکز معتبر تهیه می‌کنید سپس آنها را برای تبدیل به جوجه شدن در دستگاه جوجه کشی قرار می‌دهید. بعد از گذشت بازه بازه زمانی تعیین شده های نطفه‌دار به جوجه تبدیل می‌شوند.

در این شرایط شما دو راه پیش رو خواهید داشت. راه اول این است که جوجه‌های تازه متولد شده را به سایر پرورش‌دهنده‌ها بفروشید و راه دوم این است که با نگهداری از آنها محصولات مورد نظر را به دست بیاورید و سپس با فروش محصولات به درآمدزایی دلخواه دست پیدا کنید. هر کدام از راه‌های گفته شده هزینه و چالش‌های مختلفی را برای شما در بر خواهد داشت.

خرید جوجه مرغ

این روش در بین سایر روش‌های پرورش مرغ در خانه جز موارد محبوب به شمار می‌رود. اکثر کسانی که پرورش مرغ در خانه را انجام می‌دهند به سراغ خرید جوجه مرغ می‌روند. جوجه مرغ‌ها پرورش دهندگان را در این مواقع یک قدم به موفقیت و رسیدن به سود نزدیکتر می‌کنند.

ناگفته نماند که شما در این روش، نسبت به روش اول چالش‌های کمتری را نیز سپری خواهید کرد. به شما توصیه می‌کنیم که از این روش برای پرورش مرغ در خانه استفاده کنید.

خرید مرغ بالغ

شما می‌توانید با توجه به هدفی که دارید خرید مرغ بالغ را انجام دهید و سپس با استفاده از مرغ بالغ اقدام به تولید گوشت مرغ و یا تخم مرغ کنید. در این روش علاوه بر محصولات گفته شده شما می‌توانید تخم نطفه‌دار نیز تولید نمایید. این روش که نزدیک‌ترین روش به سودآوری است، البته کمترین میزان سود را برای شما در بر خواهد داشت.

البته ناگفته نماند خرید مرغ بالغ چالش‌های کمتر و دردسرهای پایین‌تری را نسبت به دو روش قبلی در بر خواهد داشت. در این روش شما نیازی نیست که بازه زمانی زیادی را برای رسیدن به سود صبر کنید. به نظر شما کدام یک از روش‌های گفته شده بهترین گزینه برای پرورش مرغ در منزل است؟

شما برای ما از پرورش مرغ در منزل بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور سعی کردیم شما را به صورت صفر تا صد با پرورش مرغ در منزل آشنا کنیم. چنانچه شما تجربه دیگری در این زمینه دارید می توانید از طریق قسمت نظرات تجربیات خود را در اختیار ما و سایر مخاطبین قرار دهید. برای انتقال تجربیات خود میتوانید از قسمت نظرات استفاده نمایید. همچنین از طریق قسمت نظرات می‌توانید سوالات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید تا پشتیبان سایت در اسرع وقت به آنها پاسخ دهند.

سوالات متداول

نسبت طلایی در پرورش مرغ در منزل به چه شکل است؟

بسته به نژاد ، نسبت مرغ ها به خروس ها متفاوت خواهد بود ، اما ما نسبت 12: 1 را توصیه می کنیم ، بنابراین برای هر 12 مرغ ، شما باید 1 خروس داشته باشید. اگر تعداد خروس های شما زیاد باشد ، مرغ های شما اغلب جفت می شوند و در نهایت پرهایشان از دست می رود، و حتی می توانند زخمی شوند.

مهمترین وسیله برای پرورش مرغ در خانه کدام است؟

قفس

برای پرورش مرغ در منزل به چه تجهیزاتی نیاز است؟

قفس، سیستم گرمایشی و سرمایشی، دما سنج، رطوبت سنج، تهویه هوا و غیره

7 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

سبد خرید0
سبد خرید خالی است
0

پیام آرش کرمانی بنیانگذار گروه صنعتی پرآور

این پیام تقدیم به شما عزیزان دوست داشتنی که احتمالا در سنین 18 تا 35 سال بسر می برید و به نحوی علاقمند به پرورش طیور و یا علاقمند به راه اندازی کسب و کار شخصی خودتان هستید. بنده آرش کرمانی به عنوان مدرس و مشاور هزاران نفر و با سابقه بسیار زیاد در مدیریت بیزینس های موفق ، دو عامل بسیار مهم موفقیت و شکست تمام انسان های امروزی را کشف، و بصورت یک فایل صوتی کوتاه تقدیم شما میکنم. میزان توجه شما به این فایل، آینده و سرنوشت شمارو بصورت تضمینی رقم خواهد زد، پیشنهاد میکنم قبل از هر اقدام فیزیکی و یا یادگیری مهارت جدید،به گفته های این فایل توجه کنید.
0:00 / 0:00
اصلی ترین دلایل موفقیت و شکست