پرورش بلدرچین در منزل

پرورش بلدرچین در منزل

4.1/5 - (19 امتیاز)

آیا پرورش بلدرچین را در منزل می توان انجام داد؟ معمولا کسانی که دوست دارند پرورش بلدرچین را به عنوان یک کسب و کار ثابت در نظر بگیرند سوالات مختلفی در ابتدای کار ذهن آنها را به خود درگیر میکند. یکی از سوالات این است که آیا پرورش بلدرچین در منزل می تواند سودآور باشد؟ یا پرورش در خانه به طور کلی قابل اجرا است؟ از این رو در این مطلب از سایت پرآور قصد داریم شما را به طور کامل با پاسخ این سوال آشنا کنیم تا دغدغه ای از این بابت جهت شروع نداشته باشید.

بسیاری از افراد به دلیل مدیریت درست هزینه ها ترجیح می دهند فضای خالی مورد نظر در حیاط، زیرزمین آیا پشت بام خانه خود را به یک سال به کوچک تبدیل نمایند. با استفاده از این تکنیک هزینه ها به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. اگر شما هم جزء کسانی هستید که پرورش بلدرچین در خانه را در سر می پرورانید توصیه می‌کنیم قبل از شروع هر کاری این مطلب از سایت پرآور را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید. مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

چرا پرورش بلدرچین در منزل؟

چرا باید پرورش بلدرچین را در منزل انجام دهیم؟ در ادامه مطلب شما را به طور کامل با چرایی پرورش بلدرچین در خانه آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مزایای اقتصادی

بلدرچین جز پرنده های کوچک جثه است که سرعت رشد بالایی دارد. این دو ویژگی باعث می شود تا در فضای محدود، تعداد قابل توجهی بلدرچین پرورش دهید. در کنار اقتصادی بودن بلدرچین شما می توانید با فروش گوشت و تخم این پرنده به سودآوری بالایی دست پیدا کنید. همچنین هزینه های نگهداری بلدرچین نسبت به سایر پرندگان کمتر است که همین عامل می تواند باعث افزایش سوددهی شود.

استفاده محصولات ارگانیک

با پرورش بلدرچین در منزل، به گوشتی ارگانیک و باکیفیت و نیز تخم هایی سرشار از پروتئین، آهن و ویتامین ها دسترسی خواهید داشت. این محصولات می توانند نیازهای غذایی شما و خانواده تان را به طور کامل تامین کنند. با استفاده از پرورش بلدرچین در منزل می تانید خیال خود بابت سبد خانوار را راحت کنید.

مراحل قبل از پرورش بلدرچین در خانه

قبل از اینکه پرورش بلدرچین در خانه را انجام دهید ابتدا باید شرایط لازم را فراهم سازید. در ادامه به مراحل قبل از پرورش بلدرچین در خانه بیشتر خواهیم پرداخت.

کسب دانش و اطلاعات

مطالعه منابع معتبر، شرکت در دوره های آموزشی و مشاوره با افراد باتجربه در زمینه پرورش بلدرچین، گام مهمی در موفقیت شماست. سعی کنید این گام که می تواند به طور مستقیم بر سودآوری شما موثر است را به درستی بردارید.

تعیین فضای مناسب

فضایی با تهویه مناسب، قفس استاندارد، نور کافی و امکان کنترل دما را برای نگهداری بلدرچین در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که محل نگهداری باید به دور از سر و صدا و عوامل آزار دهنده باشد. هر چقدر فضا به استانداردهای روز دنیا نزدیک تر باشد، شما سودآوری بالاتر و راندمان کاری بیشتری را تجربه خواهید کرد.

تهیه تجهیزات استاندارد

قفس های مناسب، دانخوری و آبخوری بهداشتی، وسایل گرمایشی و سرمایشی، دماسنج و وسایل ضدعفونی کننده از جمله تجهیزات اولیه مورد نیاز هستند. قبل از شروع پرورش بلدرچین در خانه شما باید فضا و تجهیزات را فراهم سازید.

انتخاب نژاد مناسب

قبل از پرورش بلدرچین در منزل باید یکی از نژادهای پرورش بلدرچین را با توجه اهداف پرورش انتخاب کنید.

نکات کلیدی در حین پرورش بلدرچین در منزل

باید در حین پرورش بلدرچین در منزل نکات کلیدی را مورد توجه قرار دهید. از جمله این نکات می توان به رعایت بهداشت، تامین غذای مناسب، واکسیناسیون، کنترل دما و رطوبت اشاره نمود. هر یک از موارد فوق به طور کامل می تواند کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار دهد. نظافت و ضدعفونی مرتب قفس ها و محیط نگهداری را برای جلوگیری بیماری ها و تلفات جدی بگیرید.

از دان مخصوص بلدرچین با کیفیت بالا استفاده کنید. دما، رطوبت و نور را با استانداردهای روز دنیا مطابقت دهید و تمامی سعی خود را برای اجرای واکسیناسیون به کار ببرید. به نظر شما به چه نکات دیگری در پرورش بلدرچین در منزل باید توجه نمود؟ نکات مورد نظر خود را برای کامنت کنید.

پرورش بلدرچین در خانه
پرورش بلدرچین در خانه

شرایط پرورش بلدرچین در منزل

بلدرچین به شرایط خیلی خاصی نیاز ندارد و می توان این پرنده را در اتاق، انباری، زیرزمین، حیاط و غیره به راحتی پرورش داد. برای بحث تغذیه ای نیز می توانید از باقی مانده ی غذاها، سبزیجات و غیره به آن ها بدهید البته توجه داشته باشید که اگر به منظور استفاده از تخم بلدرچین می خواهید این پرنده را پرورش دهید بهتر است از دان استاندارد برای تغذیه بلدرچین هایتان استفاده کنید.

راههای پرورش بلدرچین در خانه

راه های بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن پرورش بلدرچین در خانه را انجام دهید. از جمله این راه ها می توان به خرید دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار،  خرید جوجه یک و چند روزه و بلدرچین بالغ اشاره کرد. در ادامه مطلب هر یک از راه های پرورش بلدرچین در منزل را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پرورش بلدرچین در منزل با استفاده از دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار

در این روش باید شما ابتدا تخم های نطفه دار بلدرچین دستگاه جوجه کشی را از مراکز معتبر خریداری کنید. سپس این دو محصول را در سالن مد نظر قرار دهید. بعد از این کارها نوبت این است که تنظیمات دستگاه جوجه کشی را با استفاده از یک متخصص به طور دقیق و با توجه به استانداردهای روز دنیا تنظیم نمایید.

بعد از تنظیم کردن دستگاه جوجه کشی حالا نوبت این است که شما تخم های نطفه دار را در دستگاه جوجه کشی قرار دهید تا بعد از گذشت ۱۷ تا ۲۱ روز آن ها به جوجه تبدیل شوند. در این مرحله می توانید با فروش جوجه های یک و چند روزه به درآمد زایی برسید. توجه داشته باشید این روش از روش های پر سود در پرورش بلدرچین در منزل به شمار می رود.

پرورش بلدرچین در خانه
پرورش بلدرچین در خانه

پرورش بلدرچین در منزل با استفاده از جوجه های یک روزه

به خوبی متوجه شدید که جوجه های یک روز چگونه تولید می شوند. شما در این مرحله می توانید با تهیه جوجه های یک یا چند روزه بلدرچین و پرورش آنها به درآمدزایی برسید. شما در این مرحله باید جوجه های یک یا چند روزه را به بلدرچین بالغ تبدیل نمایید. فروش بلدرچین های بالغ درآمدزایی به راحتی هرچه تمام تر برای شما میسر می شود.

پرورش بلدرچین در منزل با استفاده از بلدرچین بالغ

تخم نطفه داری که در دستگاه جوجه کشی استفاده کردید از بلدرچین های بالغ به دست می آید. شما می توانید با پرورش بلدرچین بالغ و فروش محصولاتی چون تخم بلدرچین، گوشت بلدرچین و تخم نطفه دار بلدرچین به درآمدزایی برسیم.

چرا باید از قفس بلدرچین استفاده کنیم ؟

مطابق تجربه بلدرچین ها زمانی که در یک فضای استاندارد کنار یکدیگر هستند بازدهی بسیار بیشتری دارند همچنین نگه داری بلدرچین ها در سیستم قفس علاوه بر بالا بردن راندمان در نظافت و تمیزی محیط نقش بسیار ویژه ای دارد.

قفس بلدرچین
قفس بلدرچین

حتما بخوانید : فیلم آموزش پرورش بلدرچین از 0 تا 100 بصورت کاملا حرفه ای و تخصصی

همچنین سیستم آبخوری این قفس ها نیپل تمام اتومات بوده که با پرکردن مخزن، آب بصورت دائمی در دسترس بلدرچین قرار می گیرد. قفس های خانگی پرورش بلدرچین مجهز به دانخوری بوده که در جلوی قفس نصب شده و از ریخت و پاش دان در محیط و فضای اطراف جلوگیری می کند! مهم ترین ویژگی این قفس ها مخزن جمع آوری تخم می باشد به گونه ای که بلافاصله پس از تخمگذاری، تخم از قفس خارج شده و در مخزن تخمگذاری قرار می گیرد و نیازی نیست برای جمع آوری تخم ها دستتان را درون قفس ببرید!

قفس نگهداری بلدرچین
قفس نگهداری بلدرچین

حتما بخوانید : چرا باید از قفس بلدرچین استفاده کنیم؟؟

نژاد بلدرچین

بلدرچین نژادهای مختلفی دارد. انواع نژادهای بلدرچین عبارتند از:

  1. معمولی
  2. بریتانیایی
  3. ژاپنی
  4. سینه سفید هندی
  5. سفید انگلیسی
  6. سفید آمریکایی
  7. نیوزلندی
  8. پوشالی
  9. هارلکوئین
  10. بارانی
  11. قهوه ای
  12. آبی
  13. آبی آسمانی

شما برای ما از پرورش بلدرچین در خانه بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور سعی کردیم شما را به طور کامل با پرورش بلدرچین در خانه و نکات بسیار مهم آن آشنا کنیم. آیا تا به امروز تجربه پرورش بلدرچین در خانه را داشته اید؟ اگر جواب شما مثبت است می توانید نکاتی که در این زمینه فرا گرفته اید را از طریق قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبین سایت پرآور به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوالی در ذهن شماست می توانید از این طریق سوالات خود را با پشتیبان آن مطرح نمایید.

سوالات متداول

بلدرچین از چند روزگی شروع به تخمگذاری می کند؟؟

از حدود 40 الی 45 روزگی شروع به تخمگذاری می کند.

هر بلدرچین روزانه چند تخم می گذارد؟؟

هر بلدرچین در بهترین حالت هفته ای 5 تخم می گذارد.

بلدرچین های من اصلا تخم نمیگذارند، علت چیست؟؟

1) بلدرچین های شما ماده نیستند 2) سن بلدرچین های شما کمتر از 45 روز است 3) عدم استفاده از دان استاندارد

98 پاسخ

  1. دوستان عزیز
    برای نشاوره پرورش بلدرچین درخانه میتوانید در پیوی بنده در واتساپ مشکلتون و سوالاتتون رو بگید و هزینه کمی بر خوردار هست ولی ارزش سودتان را دارد
    لطفا برای مشاوره رایگان پیام ندهید
    ارادتمند شما عزیزان❤

  2. من دوتا بلدرچین ماده دارم ازیه پرورش دهنده خریدم یک هفته هست توحیاط خونه مون دارم توی سبدمیوه تقریبابزرگ دارم روشون هم یک کشوی دراور گذاشتم یطرف سبد کلا کاه داره یه طرف هم آب ودونه گذاشتم ولی هنوز تخم نکردن باتشکر ازشما با احترام

    1. سلام هیچگاه بلدرچین بر روی تخم های خود کرچ نمی شود و جوجه کشی در پرورش بلدرچین بصورت کاملا صنعتی توسط دستگاه های جوجه کشی یا پرندگان دیگر انجام می گیرد
      با احترام.

      1. بهترین نژاد برای پرورش بلدرچين گوشتی چه نژادی هست؟
        و برای یه محیط سه در پنج چند تا بلدرچين میشه ریخت؟تعداد

  3. باعرض سلام. من یک قفس بلدرچین از همون هایی که عکسش گذاشتید میخوام. ولی میخوام طولش حداکثر 60 تا 64 باشه چون میخوام داخل تراس بذارم.
    همچین قفسی دارید؟ قیمتش چنده؟ و نحوه ارسال برای تهران چطوریه؟
    ممنون از راهنمایی شما

  4. سلام و خسته نباشید
    من آراز نیلی از استان کردستان شهرستان سنندج پانزده ساله یک سوال داشتم من اگر بخواهم دو تا سه تا بلدرچین داشته باشم و بخواهم از شون تخم بکشم اگر هم دانه مخصوص هم بهشون بدم خواهشی که داشتم این بوم که می شود روش ساخت لانه رو برام بگید که نیازی به هر گونه اهن نداشته باشه مثلا کارتون . سبد میوه … چون قیمت قفس استاندارد خیلی گرون بود البته برای من . و روش ساخت دون خوری و اب خوری رو هم زحمت بکشید توضیح بدید ممنون می شوم . و اخرین سوال این بود برای شروع دادن غذا برای بلدرچین چند روزه باید چی بگیرم و وقتی بزرگ شد و خواستم تخم بگذار چی براش بگیرم

    1. برای مشاوره پرورش بلدرچین درخانه در واتساپ پیام دهید وهزینه کمی از شما گرفته خواهد شد
      اول مشاوره داده میسود واگر شما متعاقد شدید و نظرتون خوب بود میتوانید هزینه را پرداخت کنید

  5. سلام من 70تا بلدرچین دارم تا دوسه روز پیش 25تا30تا تخم میکردن حالا نون خوشک میکوبم با غذاشون مخلوط میکنم الان 10 تا 15 تخم میکردن من هفته ای دو بار هم مولتی ویتامین میدم الان میشه لطف کنین بگید برا چی تخم نمیکنن دماشون هم بین20تا25درجه هست

  6. سلام من میخواهم در زنجان دوتا بلدرچین بخرم و از شون جوجه بگیرم. میشه راهنماییم کنید .در ضمن میخواهم اونارو داخل قفس و قفس رو داخل کابینت ام دی اف داخل بالکن که روی زمینه بگزارم؟ الان نیازی به روشن کردن لامپ چند وات در شب دارند؟

    1. سلام برای جوجه کشی باید از دستگاه های مخصوص جوجه کشی استفاده کنید. همچنین در پرورش خانگی استفاده از قفس کفایت میکنه و نیازی به روشن گذاشتن لامپ نیست. با احترام

  7. سلام. میخوام چندتا بلدرچین برای تخم گذاری در منزل داشته باشم. آیا برای تخم گذاری نیاز به بلدرچین نر هم هست؟ اگر بلدرچین ها ماده باشند آیا سر و صدا هم خواهند داشت؟

  8. سلام وقت بخیر
    میخوام چندتا بلدرچین توی قفس استاندارد نگهداری کنم برای تخم گذاری. برای تخم گذاشتن حتما باید بلدرچین نر هم کنارشون باشه؟ بلدرچین های ماده به تنهایی سر و صدا و آواز دارن؟

  9. سلام
    من می تونم تو یه قفس با ابعاد ۲۴۰. ۸۰ .۵۰ بلدرچزن رو با قناری یا همستر نگهداری کنم یا نه رو بلدرچین تاثیر بدی می ذاره

  10. سلام و خسته نباشید.
    من میخواستم بدونم که واسه تعداد 20 تا جوجه بلدرچین یه جعبه که کف اون پوشال نجاری ریختم
    مناسب هست یا نه؟
    من میخوام که جوجه گوشتی پرورش بدم.
    در ضمن اینکه یک جعبه 1 در 5. واسه این جوجه ها کافیه یا نه؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله این جعبه برای این تعداد جوجه بلدرچین، حتی بیشتر هم مناسبه. فقط چون از پوشال استفاده میکنید، هر روز فضولات کف جعبه رو جمع آوری کنید.
      با احترام

  11. سلام چطور باید بلدرچین تخم گذار و گوشتی را جدا کرد من تا به حال چند دفعه دست به این کار زدم ولی فقط یک بار موفق شدم همیشه پرنده فروش بهم میگه تخم گذاره ولی بعدا متوجه میشم که گوشتیه لطفا کمک کنید تاحالا خیلی ضرر کردم

  12. با سلام و تشکر از مطالب خیلی مفید و خوبتون
    ما در روستا زندگی می کنیم و قصد پرورش 1000 تا بلدرچین داریم. با توجه به اینکه اولین بارمونه اگر قفس نخریم مشکلی پیش می آید یا نه
    و سوال دومم از خدمتتون اینکه با توجه به اینکه ما در این کار تجربه ای نداریم خطر بیماری و تلفات بلدرچین در چه حدی هست
    خیلی مچکرم

    1. سلام دوست عزیز، پرورش بلدرچین باید حتما در قفس انجام بشه در غیر این صورت راندمان بسیار پایین و تلفات بسیار زیادی خواهید داشت. با احترام

  13. سلام یه انباری دارم که پر صابونه ولی یه قسمتش رو می خوام بلدرچین پرورش بدم توی انباری هم بوی صابون میده آیا میشه پرورش بدم

  14. سلام من میخام تو نوشهر پرورش بلدرچین بزنم الان آیا به صرفه هست و قیمت دانه مخصوص بلدرچین تخمی کیلویی چقدر هست و روزانه هر بلدرچین چقدر دان مصرف می‌کنه با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      در حال حاضر هر کیلو دان بلدرچین تخمگذار 2950 تومان هست. هر بلدرچین بالغ روزانه 28 گرم دان مصرف میکنه.
      با احترام

  15. باسلام
    من تعداد 10 عدد بلدرچین ماده بالغ که در یک قفس تقریبا بزرگ داخل حیاط که کف آن خاکی است , دارم. از غذای مخصوص بلدرچین تخم گذار استفاده میکنم و دمای محیط داخل قفس بین 20 الی 25 بوده اما باز هم تخم نمی گذارن.ایا میتونه بزرگ بودن قفس عاملی برای تخم نذاشتن بلدرچین ها باشه؟ با کوچک کردن داخل قفس میتونم این مشکل رو حل کنم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      باید مطمئن بشید که ماده هستند و اینکه چند روزه هستند. بلدرچین تو سن 40 تا 45 روزگی شروع به تخمگذاری میکنه. زیر پاشون هم نباید خاک باشه. باید کف قفس رو توری بذارید.
      با احترام

  16. باسلام من چهار تا بلدرچين خریدم و در یک قفس تقریبا بزرگ (4.5 متر مربع) که محیط داخلی آن خاکی است و قبلا داخلش مرغ داشتم میتونم نگهداری شون کنم؟
    ایا قفس برایشان بزرگ نیست؟
    ایا در تخم گذاری آنها تاثیری نمیگذاره؟
    ایا از همان دان های مخصوص مرغ های تخم گذار که دارم میتونم براشون استفاده کنم؟
    چند تا بلدرچين دیگه میتونم داخلش نگهداری کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      نکته ی اول اینکه نباید از قفسی که قبلا استفاده میکردید، استفاده کنید، چون ممکنه باعث بروز بیماری های زیادی بشه. نکته ی دوم اینکه بلدرچین کلا یه پرنده ی پرشی هست و نباید ارتفاع قفس زیاد باشه، چون باعث میشه بلدرچین به خودش آسیب بزنه. هر قفسی استاندارد خاص خودش رو داره و برای همون پرنده مناسبه. برای افزایش راندمان تخمگذاری باید از قفس و همچنین دان مخصوص بلدرچین تخمگذار استفاده کنید. قفس های ما ، هر طبقه 33 قطعه بلدرچین ظرفیت داره.
      با احترام

  17. سلام من ۴ بلدرچین ماده خریدم صاحب مغازه گفت ۴۸ روزشونه از دان مخصوص هم استفاده میکنم ولی هنوز تخم گذاری نکردن در قفس هم هستن

    1. سلام دوست عزیز
      امکان داره دچار استرس جابجایی شده باشن. شرایط محیطی و دمایی رو براشون فراهم کنید و فرصت بدین تا به محیط عادت کنن.
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      اگر هدف شما از پرورش تولید تخم خوراکی باشه نیاز به وجود نر نیست، اما درصورتی که هدف شما تولید تخم نطفه دار باشه باید به ازای هر 3 ماده یک نر باشه.
      با احترام

  18. سلام و خسته نباشید من دو روزه که بلدرچین خریدم هشتا بودن اما یکی از نر ها مرد الان یکی شون رو جدا کردم سه تا ماده و سه تا نر هستن میگم همشون قاطی هستن مشکی نیست یا بایدجدا کنم ممنون میشم راهنمایی کنید . با تشکر

  19. سلام
    من 2 عدد بلدرچین دارم که قصد دارم ازشون جوجه کشی کنم غذای جوجه هاشون که میدونم استارتر هست اما بعد از اینکه بزرگ شدن میخام توی قفس برای گرفتن تخم ازشون نگهداریشون کنم اما نمیدونم چه غذایی برای بلدرچین تخمگذار مناسب هست میشه لطفا بگید چه موادی رو باید با هم ترکیب کنم و بهشون بدم؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      فرمول ترکیب دان در هر شرکت محرمانه ست. اگر مایل هستید میتونید دان مرغوب و با کیفیت برای بلدرچین تخمگذار و گوشتی رو از خود ما خریداری کنید.
      با احترام

  20. سلام استاد مردی ۶۳ ساله بازنشسته ساکن بندر انزلی منزلم ویلایی اما یه حیاط خلوط به عرض یکونیم و طول پانزده متری که سقف ندارد دارم من و همسرم تنها هستیم زمان زیادی میشه که دنبال یک حرفه میگردم که من و همسرم بتونیم کاری انجام دهیم که مشغول باشیم چون بیکاری خیلی اذیتمون میکنه که امروز ناگهان مستندی در ابطه با پرورش بلدرچین در منزل دیدم فکر کنم که این کار بتونه زمان بیکارری مارا پر نماید که با نوشته شما را مطالعه و تصمیم گرفتیم که استارت بزنیم اما هیچ تجربه ای نداریم واز جنابعالی درخواست کمک مینماییم ایا این کار از دست ما بر میاید.لطفا کمکمان کنید.متشکرم

    1. سلام دوست عزیز
      بسیار عالی.
      توصیه میکنم پکیج هوش پرورش بلدرچین رو خریداری کنید.تو این پکیج از صفر تا صد پرورش به صورت کاملا کاربردی و تخصصی آموزش داده شده و موفقیت شما در پرورش، تضمین شده ست.
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      کارخانه، واقع در خراسان رضوی، شهرک صنعتی سبزوار هست.جهت استعلام قیمت ها و راهنمایی های لازم، لطفأ با واحد فروش تماس بگیرید.
      با احترام

        1. سلام دوست عزیز
          اگر میخواهید بفهمید جنسیت بلدرچین شما چیه باید به سینه اتها توجه کنید اگر یکبشون به رنگ نارجی میخورد نر هست و اون یکی که یا گلباقالی هست یا سفیده اون ماده هست یک راه دیگه هم هست بلدرچین نر یه صدای به خوصوصی داره که بیستر موقع مینوازه ولی ماده خیلی کم صدا میده هرکدوم که بیشتر صدا بده اون تر هست

          اگر میخواهید بفهمید بلدرچین نتون جوان هست یا خیر به صاقه های پای انها توجه کنید دست به ساقه انها بزنید اگر پولک های بزرگ و ضبری داشت اون پیر هست

          برای مشاوره پرورش بلدرچین در خانه به این شماره در واتساپ پیام بدید و هزینه کمی از شما گرفته خواهد شد
          امیدوارم کمکتون کرده باشم
          برای اصلاعات بیشتر و درست در پیوی واتساپ سر بزنید
          ارادتمندشما عزیزان❤🌹

      1. من یک بلدرچین دارم که در بالکن خونمون گذاشتم و نمیدونم چه غذایی به او بدم و باهاش چطوری رفتار کنم ؟

        1. سلام بهترین دان ،دان مخصوص بلدرچین تخمگذار است برای کسب اطلاعات بیشتر باما در تماس باشید با احترام.

  21. سلام من دوعدد بلدرچین دارم که یکی نر و دیگری ماده است که در قفس از آنها مراقبت کنم والان سی و چهار روزشان می کند به نظرتان چهل تا چهل و پنج روزه تخم می گذارند لطفاً راهنماییم کنید

    1. سلام دوست عزیز
      بله.درصورتی که شرایط محیطی و دمایی مناسب باشه و از دان مخصوص بلدرچین تخمگذار استفاده کنید، تو سن 40 تا 45 روزگی شروع به تخمگذاری میکنند.
      با احترام

  22. سلام خسته نباشید من تمام مطالب مربوط به بلدرچین سایتتون رو با دقت کامل مطالعه کردم. من فعلا برای سرگرمی و شروع میخام از دوتا بلدرچین بالغ از بازار طیور مشهد خرید کنم . من میخام در خانه در حیاط خانه از اونها نگهداری کنم و میخام بلدرچین تخمی بگیرم تا ازشون تخم هم بگیرم. برای قفس از یک سبد میوه پلاستیکی و آبخوری و دان خوری که خودم با چسب ساختم استفاده کردم . شاید باورتون نشه ولی ابخوری و دان خوری هرکدوم ۲تا هستن و از آجر های اسباب بازی پلاستیکی استفاده کردم. برای سقف هم میخام یه تیکه چوب نازک بزارم. پوشال نجازی نرم که ریز و پودری نیست هم فکر کنم خوب باشه برای بلدرچین . به نظر شما این شرایط برای تخم گذاری کافی هست؟ دان مناسب هم تهیه میکنم با بلدرچین ماده بالغ! لطفا کامل جواب بدید .تشکر

  23. سلام بلدرچین های من خیلی بزرگ هستن
    چرا بلدرچین ها کم تخم می گذارند من الان 18 روز بلدرچین خریدم ولی از اون موقع فقط 3 تا تخم گذاشته چرا؟
    داخل بالکن هستند برای تغذیه فقط گندم می دم بهشون

    1. سلام دوست عزیز
      2 علت میتونه داشته باشه، اول اینکه دما رو باید 24 الی 26 درجه سانتی گراد تامین کنید براشون / دوم اینکه از دان مخصوص بلدرچین تخمگذار استفاده کنید همچنین قفس استاندارد هم در تخمگذاری بلدرچین تاثیر بسزایی داره. با احترام

  24. سلام رضا هستم ضمن تشکر از کار شناس محترم من دارای سه اتاق قدیمی هستم به. مساحت ۱۳۰مترایا میتونم به عنوان شغل بلدرچین پرورش بدم درضمن امکانات اب برق وگاز نیز داره لطفا راهنمایی کنید ممنون

  25. سلام و وقت بخیر به دوستان و همکاران گرامی
    اینجانب در محدوده ی شهریار تهران سوله ای به مساحت ۶۰۰ متر مربع و با سقف ۴ متری دارم و تصمیم به پرورش بلدرچین دارم ولی متاسفانه اطلاعاتی در این زمینه ندارم.
    بدینوسیله از دوستانی که در محدوده ی شهریار مشغول پرورش بلدرچین هستند دعوت به عمل میاید برای همکاری با اینجانب تماس بگیرند

  26. سلام خدمت کارشناس محترم من یک بلدرچین 9 ماهه نر دارم مدتیه دچار پر ریزی شده ولی در برنامه غذایی و روشنایی و دما تغییری ایجاد نشده علت چیه و چجوری مانع پر ریزی میتونم بکنم؟ خیلی ممنون بابت وقت گزاری شما.

  27. سلام . 12 تا بلدرچین دارم 6 تا نر 6 تا ماده دارم قفس از چوب ساختم از طول قفس 130 عرض 80 هست برای بلدرچین خوب هست

    1. سلام دوست عزیز
      کلا ساخت قفس با چوب توصیه نمیشه بهتره که از ورق های گالوانیزه گرم ساخته بشه چون هم ضدزنگ هستش و هم منجر به بروز بیماری نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

سبد خرید0
سبد خرید خالی است
0

پیام آرش کرمانی بنیانگذار گروه صنعتی پرآور

این پیام تقدیم به شما عزیزان دوست داشتنی که احتمالا در سنین 18 تا 35 سال بسر می برید و به نحوی علاقمند به پرورش طیور و یا علاقمند به راه اندازی کسب و کار شخصی خودتان هستید. بنده آرش کرمانی به عنوان مدرس و مشاور هزاران نفر و با سابقه بسیار زیاد در مدیریت بیزینس های موفق ، دو عامل بسیار مهم موفقیت و شکست تمام انسان های امروزی را کشف، و بصورت یک فایل صوتی کوتاه تقدیم شما میکنم. میزان توجه شما به این فایل، آینده و سرنوشت شمارو بصورت تضمینی رقم خواهد زد، پیشنهاد میکنم قبل از هر اقدام فیزیکی و یا یادگیری مهارت جدید،به گفته های این فایل توجه کنید.
0:00 / 0:00
اصلی ترین دلایل موفقیت و شکست