نکات مهم هنگام خرید قفس بلدرچین

نکات مهم هنگام خرید قفس بلدرچین

Rate this post

بلدرچین ها پرندگان کوچک اما زودبازده ای هستند که همواره سود بسیاری را برای پرورش دهندگان خود به همراه دارند این یک واقعیت است که پرورش بلدرچین ها با کمک قفس های صنعتی استاندارد هموار سود بسیاری را نسبت به پرورش آنها بر روی بستر برای پرورش دهنده به همراه خواهد داشت اما توجه به این نکته ضروری است که انتخاب قفس استاندارد و مناسب می‌ تواند در افزایش طول عمر بازدهی قفس ها و پرورش بهتر و افزایش سود بیشتر برای پرورش دهنده همراه باشد به همین دلیل ما در این مطلب از مجموعه « پرآور » قصد داریم به نکات مهم هنگام خرید قفس بلدرچین بپردازیم چنانچه خواهان کسب اطلاعات در این زمینه هستید ما را تا پایان مطلب همراهی بفرمایید در ضمن خواندن این نوشتار به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

دانخوری مناسب یکی از نکات مهم خرید قفس بلدرچین

بلدرچین ها پرنده هستند که خصلت وحشی دارند اما به سرعت رشد می کنند در صورتی که از تغذیه مناسبی برخوردار باشند سرعت رشد این پرندگان نیز افزایش پیدا می‌کند و در سن ۴۵ روزگی به بلوغ می رسند و شروع به تخم گذاری می کنند با این وجود برای اینکه بتوانید بلدرچین های سالمی داشت و از آنها کسب سود کرد باید به تغذیه و دان مصرفی آنها توجه ویژه داشت علاوه بر اینکه لازم است دان مصرفی بلدرچین ها کامل، مغذی و سالم باشد ضروری است که به صورت بهداشتی در طول دوره پرورش در اختیار بلدرچین ها قرار گیرد همچنین توضیح آنها به صورت یکسان باشد به این معنی که کلیه بلدرچین ها در تمام طول روز به دادن مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. برای این امر قفس های صنعتی بلدرچین در صورتی که استاندارد ساخته شده باشند دارای سیستم دان دهی بیرون از قفس هستند. به عبارتی تعبیه سیستم دان دهی بیرون از قفس به صورت یکپارچه به بلدرچین ها این امکان را می‌ دهد تا در تمام طول پرورش به دانه بهداشتی تمیز و سالم دسترسی داشته باشند.
بنابراین یکی از نکات مهم هنگام خرید قفس بلدرچین توجه به دانخوری آنها است دانخوری های قفس های استاندارد لازم است که در بیرون از قفس تعبیه شده باشند همچنین امکان توزیع دان به صورت یکپارچه در میان تمام بلدرچین ها را فراهم کنند و کل طول قفس را پوشش دهد.

وجود آبخوری مناسب یکی از نکات مهم خرید قفس بلدرچین

نکات مهم هنگام خرید قفس بلدرچین
نکات مهم هنگام خرید قفس بلدرچین

حتما بخوانید: مزایای پرورش مرغ در قفس های صنعتی چیست ؟!

افرادی که در پرورش بلدرچین و نگهداری از آن ها تجربه کافی را دارند به این مهم واقف هستند که مقدار آب مصرفی بلدرچین ها اهمیت بالایی دارد و به عبارتی اهمیت مصرف آب در میا آنها حتی از خوراک آنها بیشتر است. چرا که بلدرچین ها به آب زیادی نیاز دارند بنابراین باید در تمام طول دوره به آب تازه و سالم دسترسی داشته باشند جالب است بدانید که اگر بلدرچین ها ۱۴ گرم آب از بدن خود را از دست دهند، دچار تلفات و مرگ و میر می شوند. همچنین عدم دسترسی آنها به آب تازه و سالم با درجه دمای مناسب تخم گذاری آنها را مختل می کند. بنابراین لازم است که در تمام طول روز حداقل به ۱۰۰ الی ۱۵۰ سی سی آب سالم و خنک دسترسی داشته باشند.

آبی که در دسترس بلدرچین ها قرار می گیرد باید بی رنگ و بدون بو باشد و خالی از هرگونه میکروب با انگل باشد همچنین آب مصرفی آنها باید شیرین و پر از املاح معدنی باشد. به هر حال اهمیت این که آب در اختیار بلدرچین ها به صورت ۲۴ ساعته و به دور از هرگونه آلودگی و مبرا از هر گونه میکروب باشد در امر پرورش فوق العاده پر اهمیت است. به همین جهت قفس های صنعتی و استانداردی که تهیه می‌کنید باید از سیستم آبخوری اتومات برخوردار باشد تا در تمام طول شبانه روز بلدرچین ها به آب سالم، تازه و خنک دسترسی داشته باشند.

وجود سینی فضولات یکی از نکات مهم خرید قفس بلدرچین

یکی از نکات مهم که به هنگام پرورش بلدرچین باید مورد توجه قرار گیرد حفظ بهداشت محیط و تامین اکسیژن کافی برای بلدرچین ها است از آنجا که بلدرچین ها همچون سایر طیور فضولات تولید می‌ کنند و انباشت این فضولات باعث ایجاد بوی نامطبوع در محیط می شوند و از طرف دیگر تنفس بلدرچین ها باعث ایجاد دی اکسید کربن در سالن پرورش می شود تمیز کردن و زدودن فضولات به طور مداوم و روزانه برای تامین اکسیژن کافی و ممانعت از بروز بیماری های تنفسی در میان بلدرچین ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین قفس های صنعتی باید به سینی فضولات ضد زنگ مجهز باشند سینی فضولاتی که در خارج از قفس تعبیه شده باشند و به راحتی قابل شستشو و استرلیزه کردن باشند.

به همین جهت به هنگام خرید قفس بلدرچین لازم است به سینی فضولات تعبیه شده و جنس آنها توجه کنید. جالب است که بدانید برخی از پرورش دهندگان از فروش فضولات طیور پرورشی خود کسب درآمد می‌ کنند. بنابراین در صورتی که به هنگام خرید قفس بلدرچین به سینی فضولات و کیفیت ساخت آنها توجه کنید امکان کسب درآمد از طریق فروش فضولات طیور تا حد زیادی افزایش می یابد.

مهندسی صحیح یکی از نکات مهم خرید قفس بلدرچین

قفس های بلدرچین باید از مهندسی صحیح برخوردار باشند به این معنی که این قفس ها باید به گونه ای ساخته شوند که به هنگام تخم گذاری بلدرچین ها تخم ها به صورت اتومات از قفس خارج شوند و دور از دسترس آنها قرار گیرند. در این شرایط جمع آوری تخم ها برای پرورش دهنده بسیار ساده است و بلدرچین ها دچار بیماری خشونت و یا کانیبالیسم و خودخواری نمی شوند. چرا که تخم ها به محض تولید از دسترس بلدرچین ها خارج می شود و آنها با تخم شکسته برخورد نخواهند کرد و طعم آنها را نخواهند چشید و دچار کانیبالیسم نمی شوند. در نتیجه ضرر و زیان پرورش دهنده کاهش می یابد علاوه بر این تخم های تولیدی بلدرچین ها با کمک قفس های بلدرچین دچار آلودگی نمی شوند. به همین جهت هنگام خرید قفس بلدرچین به این نکته توجه کنید که قفس ها از مهندسی مناسب برخوردار باشند و تخم ها به محض تولید از دسترس بلدرچین ها خارج شوند.

ابعاد مناسب یکی از نکات مهم خرید قفس بلدرچین

بلدرچین ها جزو پرندگان بسیار کوچکی هستند که طول آنها به طور میانگین ۱۶ الی ۱۸ سانتی متر است به همین جهت می توانید در یک محیط نسبتا کوچک تعداد زیادی از آنها را پرورش دهید و به کسب سود برسید. با این وجود بلدرچین ها باید از فضای کافی برای رشد و زندگی برخوردار باشند تا دچار استرس، کانیبالیسم و دیگر بیماری ها نشوند. به علاوه تجمع بسیاری از بلدرچین ها در یک مکان موجب خفگی و تلفات آنها می شود به همین جهت در اختیار گذاشتن فضای کافی چه در طول و چه در عرض برای رشد بلدرچین ها جزو ضروریات است. به طور متوسط در یک متر مربع فضا می توان ۱۵۰ عدد جوجه بلدرچین را نگهداری کرد بنابراین لازم است هنگام خرید قفس بلدرچین قفس هایی را انتخاب کنید که متناسب با تعداد بلدرچین های پرورشی شما هستند. ظرفیت هر عدد قفس استاندارد در یک فضای واحد ۱۶۵ بلدرچین است که اگر از قفس های دوبله استاندارد استفاده کنید می ‌توانید ۳۳۰ عدد بلدرچین پرورش دهید. به هر حال استفاده از قفس های چند طبقه نیز به شما در مدیریت فضا کمک می کنند.

وجود لانه مناسب یکی از نکات مهم خرید قفس بلدرچین

بلدرچین ها ذاتا پرندگانی هستند که به شدت تحت تاثیر عوامل محیطی قرار گرفته و دچار استرس می‌ شوند. به همین جهت برای جلوگیری از اختلال در رشد و تخمگذاری بلدرچین ها لازم است که قفس های صنعتی از یک لانه مناسب برخوردار باشند تا بلدرچین ها به هنگام احساس استرس و یا تخم گذاری به لانه پناه ببرند. یکی از نکات اصلی به هنگام خرید قفس صنعتی استاندارد توجه به لانه دار بودن قفس ها است لانه ها باید به اندازه کافی بزرگ باشند و درب ورودی آن ها برای بلدرچین ها قابل دسترس باشد. همچنین به گونه ای طراحی شده باشند که با رفت و آمد مدام بلدرچین ها به داخل لانه دچار آسیب نشوند.

نکات مهم هنگام خرید قفس بلدرچین
نکات مهم هنگام خرید قفس بلدرچین

حتما بخوانید: ساخت قفس بلدرچین از 0 تا 100

جنس قفس و نکات مهم خرید قفس بلدرچین

از آنجا که بلدرچین ها در تمام طول دوره زندگی و پرورش خود در داخل قفس ها زندگی می کنند. بنابراین به هنگام خرید قفس های صنعتی برای پرورش این دسته از طیور لازم است که خود قفس ها از بهترین جنس ممکن ساخته شوند برای این امر لازم است مواد اولیه ساخت قفس هم از دوام زیادی برخوردار باشد و هم در مقابل رطوبت مقاومت بالایی داشته باشند و دچار زنگ زدگی نشوند. بهترین نوع جنس برای ساخت قفس ها که از مقاومت بالا و طول عمر بسیاری برخوردار هستند قفس های هستند که از جنس مفتول گالوانیزه گرم ساخته شده اند. این نوع قفس ها با انواع مناطق جغرافیایی سازگاری دارند و خرید آنها به لحاظ اقتصادی به صرفه است. همچنین سطح آنها صاف و صیقلی می باشد بنابراین بدن بلدرچین ها در تماس با آنها دچار حساسیت یا زخم و بریدگی نمی شود. بنابراین هنگام خرید قفس بلدرچین به مواد اولیه بهکار رفته شده در قفس خریداری شده توجه ویژه ای داشته باشید.

جنس آبخوری یکی از نکات مهم خرید قفس بلدرچین

استفاده از آبخوری های استاندارد یکی از مهمترین مولفه ها در افزایش راندمان تولید بلدرچین است به همین جهت مجهز بودن قفس های صنعتی به آبخوری استاندارد ضروری است. آبخوری ها باید از جنس ضد زنگ ساخت شوند به این دلیل که در استفاده های طولانی مدت از این اطمینان حاصل کنید که آب های در دسترس بلدرچین ها سالم و بدون اضافات است به همین جهت بهتر است که قفس های صنعتی شما بهترین نوع آبخوری ها یعنی آبخوری نیپل اتومات مجهز باشد در این صورت آب به صورت بهداشتی و مداوم در دسترس بلدرچین ها قرار خواهد گرفت. علاوه بر آن طول عمر این آبخوری ها بیشتر از سایر انواع خود است. همچنین تعمیر و نگهداری از آنها به هزینه زیادی نیاز ندارد بنابراین لازم است که به هنگام خرید قفس بلدرچین استاندارد به آبخوری تعبیه شده در قفس توجه ویژه داشته باشید.

جنس دانخوری یکی از نکات مهم خرید قفس بلدرچین

حفظ بهداشت خوراکی که در دسترس بلدرچین ها قرار می گیرد همچنین مراقبت از آنها در مقابل انواع آلودگی ها به ویژه زنگ زدگی ظروف از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین بهتر است قفس هایی را تهیه کنید که جنس دانخوری های تعبیه شده در آن ضد زنگ باشند و از مهندسی مناسب برخوردار باشند. به این معنی که بلدرچین ها نه تنها به راحتی بتوانند به دان های مصرفی دسترسی داشته باشند بلکه امکان آلودگی دان ها به حداقل برسد. بنابراین به هنگام خرید قفس بلدرچین حتما قفس های را خریداری کنید که جنس دانخوری آنها از گالوانیزه گرم باشد. این دانخوری ها علاوه بر این که دچار زنگ زدگی نمی شوند بلکه مقاومت آنها به اکسیداسیون نیز بسیار بالا است.

جنس سینی فضولات یکی از ویژگی های مهم خرید قفس بلدرچین

توجه به جنس سینی فضولات یکی از ارکان مهم هنگام خرید قفس بلدرچین است. سینی مورد استفاده باید کاملا مقاوم و ضد زنگ باشن د همچنین از آلیاژ براق و صاف ساخته شده باشد تا در صورت شست و شوی مداوم واسترلیزه کردن دچار خوردگی و یا تغیر رنگ نشود. همچنین لازم است سینی فضولات از سطح صاف برخوردار باشد تا جمع آوری فضولات و کسب سود از این طریق اه راحتی امکان پذیر باشد. بنابراین بهتر است که سینی فضولات قفس های صنعتی از جنس گالوانیزه گرم باشند تا کلیه ویژگی های لازم را داشته باشد.

قابلیت نصب ساده یکی از نکات مهم خرید قفس بلدرچین

علاوه بر کلیه نکاتی که ذکر شد یکی از مهم‌ترین اموری که به هنگام خرید قفس بلدرچین باید مورد توجه قرار دهید چگونگی نصب و سرهم کردن قفس ها می باشد. قفس های استاندارد باید به گونه ای ساخته شوند که نصب و سرهم کردن آنها برای کلیه افراد مقدور و ساده باشد همچنین امکان جابجایی و حمل و نقل آسان را برای افراد فراهم کنند. بنابراین به هنگام خرید قفس بلدرچین حتما به وزن جنس و ساده بودن نحوه سرهم کردن قفس ها توجه ویژه داشته باشید.

ظاهر زیبا یکی از نکات مهم خرید قفس بلدرچین

یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید قفس بلدرچین توجه به ظاهر قفس ها و زیبا بودن آن است. بهتر است قفس هایی را تهیه کنید که علاوه بر استحکام، سبکی، مقاومت و طول عمر بالا از ظاهر زیبایی برخوردار باشند. به گونه ای که به هنگام استفاده از آن ها نمای سالن مرتب و یکدست باشد.

قیمت مناسب یکی از مهم ترین نکات خرید قفس بلدرچین

نکات مهم هنگام خرید قفس بلدرچین
نکات مهم هنگام خرید قفس بلدرچین

حتما بخوانید: چرا باید از قفس بلدرچین استفاده کنیم؟؟ (معایب بستر)

هرچند که خرید قفس های صنعتی در هر شرایطی در طول دوره های پرورش موجب افزایش سود پرورش دهنده می‌ شود و از تلفات ضرر و زیان پرورش دهنده تا حد زیادی جلوگیری می‌ کند با این وجود بهتر است که به هنگام خرید قفس بلدرچین به هزینه آن توجه کنید و قفس هایی را تهیه کنید که علاوه بر ویژگی هایی که در بالا ذکر شد دارای بهترین قیمت باشند. لطفا به این نکته توجه کنید چنانچه قفس ها از بهترین قیمت و کیفیت برخوردار باشند در اغلب مواقع دارای ضمانت نیز هستند بنابراین بهتر است قفس هایی را تهیه کنید که هم ضمانت کالا دارند و هم از بهترین قیمت برخوردار هستند.

نکات کلیدی خرید قفس بلدرچین

  • جنس قفس بلدرچین بهتر است از مفتول گالوانیزه ضد زنگ باشد.
  • جنس دانخوری و آبخوری مورد استفاده بهتر است از ورق های گرم گالوانیزه باشد.
  • سیستم آبخوری تعبیه شده در قفس های استاندارد بهتر است از نیپل اتوماتیک باشد.
  • قفس ها بهتر است به صورت چند طبقه باشند تا امکان مدیریت فضا را به پرورش دهنده بدهند.
  • طول و عرض قفس ها باید استاندارد باشند برای این امر طول قفس ۹۵ سانتیمتر مناسب و عرض قفس به تعداد بلدرچین های پرورشی شما بستگی دارد.
  • لازم است که هر طبقه از قفس بلدرچین دارای یک لانه مناسب و جادار باشد.
  • نصب و راه اندازی قفس ها ساده باشد.
  • بهتر است وزن قفس ها کم و امکان جابجایی آنها به سادگی وجود داشته باشد.
  • بهتر است قفس ها از قیمت مناسب و ظاهر زیبا برخوردار باشند.
  • بهتر است قفس هایی را خریداری کنید که از ضمانت برخوردار هستند.
  • لازم است که امکان هدایت تخم های تولیدی بلدرچین ها به بیرون از قفس وجود داشته باشد.
  • حتما قفس های مورد نیاز خود را از فروشگاه هایی تهیه کنید که نه تنها ارز اعتبار بالا برخوردار هستند بلکه سابقه و تجربه کافی در زمینه توزیع قفس های صنعتی را دارند.
  • قبل از خرید به صورت حضوری و یا اینترنتی حتما جنس و قیمت قفس های صنعتی بلدرچین را در چندین فروشگاه مختلف با یکدیگر مقایسه کنید سپس اقدام به خرید کنید.
  • با توجه به ابعاد فضایی که در اختیار دارید و تعداد بلدرچین های پرورشی خود قفس بلدرچین خریداری کنید.

شما بگویید

مخاطب گرامی مجموعه بزرگ « پرآور » شما در این مطلب از مجموعه پرآور با کلیه مولفه های مهم به هنگام خرید قفس بلدرچین و کلیه ویژگی هایی که لازم است قفس بلدرچین داشته باشد آشنا شدید چنانچه در این زمینه سوال پرسش و یا نظر و عقیده ای دارید می تواند آن را در قسمت درج نظرات برای ما بنویسید و نظر خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

دانخوری مناسب برای قفس بلدرچین چه خصوصیاتی دارد؟

بلدرچین ها پرنده هستند که خصلت وحشی دارند اما به سرعت رشد می کنند در صورتی که از تغذیه مناسبی برخوردار باشند سرعت رشد این پرندگان نیز افزایش پیدا می‌کند و در سن ۴۵ روزگی به بلوغ می رسند و شروع به تخم گذاری می کنند با این وجود برای اینکه بتوانید بلدرچین های سالمی داشت و از آنها کسب سود کرد باید به تغذیه و دان مصرفی آنها توجه ویژه داشت علاوه بر اینکه لازم است دان مصرفی بلدرچین ها کامل، مغذی و سالم باشد ضروری است که به صورت بهداشتی در طول دوره پرورش در اختیار بلدرچین ها قرار گیرد همچنین توضیح آنها به صورت یکسان باشد به این معنی که کلیه بلدرچین ها در تمام طول روز به دادن مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. برای این امر قفس های صنعتی بلدرچین در صورتی که استاندارد ساخته شده باشند دارای سیستم دان دهی بیرون از قفس هستند. به عبارتی تعبیه سیستم دان دهی بیرون از قفس به صورت یکپارچه به بلدرچین ها این امکان را می‌ دهد تا در تمام طول پرورش به دانه بهداشتی تمیز و سالم دسترسی داشته باشند. بنابراین یکی از نکات مهم هنگام خرید قفس بلدرچین توجه به دانخوری آنها است دانخوری های قفس های استاندارد لازم است که در بیرون از قفس تعبیه شده باشند همچنین امکان توزیع دان به صورت یکپارچه در میان تمام بلدرچین ها را فراهم کنند و کل طول قفس را پوشش دهد.

آبخوری مناسب برای قفس بلدرچین چه خصوصیاتی دارد؟

افرادی که در پرورش بلدرچین و نگهداری از آن ها تجربه کافی را دارند به این مهم واقف هستند که مقدار آب مصرفی بلدرچین ها اهمیت بالایی دارد و به عبارتی اهمیت مصرف آب در میا آنها حتی از خوراک آنها بیشتر است. چرا که بلدرچین ها به آب زیادی نیاز دارند بنابراین باید در تمام طول دوره به آب تازه و سالم دسترسی داشته باشند جالب است بدانید که اگر بلدرچین ها ۱۴ گرم آب از بدن خود را از دست دهند، دچار تلفات و مرگ و میر می شوند. همچنین عدم دسترسی آنها به آب تازه و سالم با درجه دمای مناسب تخم گذاری آنها را مختل می کند. بنابراین لازم است که در تمام طول روز حداقل به ۱۰۰ الی ۱۵۰ سی سی آب سالم و خنک دسترسی داشته باشند. آبی که در دسترس بلدرچین ها قرار می گیرد باید بی رنگ و بدون بو باشد و خالی از هرگونه میکروب با انگل باشد همچنین آب مصرفی آنها باید شیرین و پر از املاح معدنی باشد. به هر حال اهمیت این که آب در اختیار بلدرچین ها به صورت ۲۴ ساعته و به دور از هرگونه آلودگی و مبرا از هر گونه میکروب باشد در امر پرورش فوق العاده پر اهمیت است. به همین جهت قفس های صنعتی و استانداردی که تهیه می‌کنید باید از سیستم آبخوری اتومات برخوردار باشد تا در تمام طول شبانه روز بلدرچین ها به آب سالم، تازه و خنک دسترسی داشته باشند.

جنس قفس مناسب برای قفس بلدرچین چه خصوصیاتی دارد؟

از آنجا که بلدرچین ها در تمام طول دوره زندگی و پرورش خود در داخل قفس ها زندگی می کنند. بنابراین به هنگام خرید قفس های صنعتی برای پرورش این دسته از طیور لازم است که خود قفس ها از بهترین جنس ممکن ساخته شوند برای این امر لازم است مواد اولیه ساخت قفس هم از دوام زیادی برخوردار باشد و هم در مقابل رطوبت مقاومت بالایی داشته باشند و دچار زنگ زدگی نشوند. بهترین نوع جنس برای ساخت قفس ها که از مقاومت بالا و طول عمر بسیاری برخوردار هستند قفس های هستند که از جنس مفتول گالوانیزه گرم ساخته شده اند. این نوع قفس ها با انواع مناطق جغرافیایی سازگاری دارند و خرید آنها به لحاظ اقتصادی به صرفه است. همچنین سطح آنها صاف و صیقلی می باشد بنابراین بدن بلدرچین ها در تماس با آنها دچار حساسیت یا زخم و بریدگی نمی شود. بنابراین هنگام خرید قفس بلدرچین به مواد اولیه بهکار رفته شده در قفس خریداری شده توجه ویژه ای داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

سبد خرید0
سبد خرید خالی است
0

پیام آرش کرمانی بنیانگذار گروه صنعتی پرآور

این پیام تقدیم به شما عزیزان دوست داشتنی که احتمالا در سنین 18 تا 35 سال بسر می برید و به نحوی علاقمند به پرورش طیور و یا علاقمند به راه اندازی کسب و کار شخصی خودتان هستید. بنده آرش کرمانی به عنوان مدرس و مشاور هزاران نفر و با سابقه بسیار زیاد در مدیریت بیزینس های موفق ، دو عامل بسیار مهم موفقیت و شکست تمام انسان های امروزی را کشف، و بصورت یک فایل صوتی کوتاه تقدیم شما میکنم. میزان توجه شما به این فایل، آینده و سرنوشت شمارو بصورت تضمینی رقم خواهد زد، پیشنهاد میکنم قبل از هر اقدام فیزیکی و یا یادگیری مهارت جدید،به گفته های این فایل توجه کنید.
0:00 / 0:00
اصلی ترین دلایل موفقیت و شکست