مینی سالن پرورش بلدرچین

مینی سالن پرورش بلدرچین

3.6/5 - (5 امتیاز)

برآورد سود حاصل از پرورش بلدرچین نشان می‌دهد که افراد می‌توانند روی این کار حساب ویژه‌ای باز کنند. جهت راه‌اندازی مینی سالن پرورش بلدرچین شما باید نکاتی را مدنظر خود قرار دهید. قبل از انجام هرگونه کاری شما باید از هزینه‌های ایجاد یک مینی سالن پرورش بلدرچین آگاهی داشته باشید. درک این کار با توجه به میزان سرمایه‌ای که شما در اختیار دارد می‌تواند به شما در توسعه کسب‌وکار خود کمک کنند.

شما با راه‌اندازی مینی سالن پرورش بلدرچین در نزدیکی محل زندگی خود می‌توانید یک شغل خانگی راه‌اندازی کنید. این مینی سالن‌ها در ابعاد بسیار کوچک و متوسط قابلیت استفاده در خانه را نیز دارا می‌باشند. با توجه به فضای کم و بسته‌ای که مینی سالن‌ها دارند هیچ‌گونه مزاحمتی از جهت ایجاد بوی نامطبوع برای افراد و همسایگان ایجاد نخواهد کرد.

چرا مینی سالن پرورش بلدرچین گزینه مناسبی است

هزینه‌ای که شما برای راه‌اندازی یک مینی سالن پرداخت خواهید کرد نسبت به درآمد آن بسیار ناچیز خواهد بود. تجربه ما در این کار نشان می‌دهد که بازار کار در خصوص فروش بلدرچین بسیار مناسب خواهد بود. این نکته را فراموش نکنید که دوره پرورش بلدرچین بسیار کوتاه‌مدت است.مهم نیست که محیطی که قصد فعالیت در آن را دارید دارای چه ابعادی است، بلکه مهم تلاش شما و آگاهی شما از نحوه پرورش بلدرچین  ایجاد فضای مناسب جهت رشد آن‌ها خواهد بود. شما با آموزش‌های مختصری می‌توانید به‌خوبی در کوتاه‌مدت به یک‌روند مناسب در این صنعت دست پیدا کنید. اخیراً در بسیاری از شهرها پرورش و فروش بلدرچین یکی از محبوب‌ترین مشاغل خانگی به‌حساب می‌آید. بلدرچین به‌واسطه طرفداران زیادی که دارند به‌زودی در لیست تمام رستوران‌های کشور مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مینی سالن پرورش بلدرچین

مینی سالن پرورش بلدرچین

بررسی شرایط مینی سالن پرورش بلدرچین

همان‌گونه که بیان کردیم شما برای قدم نهادن در این مسیر باید شرایط مختلفی را پس از مطالعات فراوان در نظر بگیرید. بازار تولید و مصرف بلدرچین با سرعت مناسبی رو به گسترش می‌رود. انواع بلدرچین اعم از بلدرچین مولد تخم نطفه‌دار و همچنین تخم خوراکی امروزه مورد پرورش افراد در این حوزه قرار می‌گیرند.

مینی سالن پرورش بلدرچین یک سالن کاملاً مجهز و به‌صورت بسته جهت پرورش بلدرچین تخم‌گذار طراحی می‌شود. شما با یک مدیریت خوب می‌توانید به‌طور میانگین بعد از شش ماه ۹۰ درصد بازدهی از بلدرچین‌های خود داشته باشید. با فراهم آوردن سیستم گرمایش و سرمایش مناسب، قفس دان خوری اتوماتیک، سینی کود، منبع آب و تهویه مطبوع می‌توانید بازدهی فوق‌العاده‌ای از پرورش بلدرچین داشته باشید.

هر آنچه در مورد مینی سالن پرورش بلدرچین باید بدانید

قبل از راه‌اندازی و شروع به کار در این حوزه شما باید گام‌های مهمی را بررسی کنید. جهت شروع کار با تکمیل اطلاعات خود به‌راحتی می‌توانید تصمیمات مناسبی گرفته و بازدهی بهترین داشته باشید.

گام اول

لازم است شما قبل از انجام هر کاری به‌طورکلی از بلدرچین و نحوه تخم گذاشتن آن آگاهی داشته باشید. آگاهی از نحوه نگهداری بلدرچین می‌تواند به شما کمک کند که به‌راحتی هنگام ایجاد مشکلات با آن‌ها مقابله کنید.

گام دوم

در این گام شما با مطالعه طرح توجیه مینی سالن پرورش بلدرچین اطلاعات مناسبی در مورد هزینه و نحوه اجرای این کسب‌وکار کسب خواهید کرد. با توجه به سرمایه‌ای که در اختیار دارید بررسی می‌کنید که در پایان سال چه مقدار سوددهی خواهد داشت. دقت داشته باشید که نوع نگهداری و تجهیز سالن می‌تواند در بازهدهی بالا به شما کمک فراوانی کند.

گام سوم

چنانچه تصمیم گرفتید به‌طورقطع در این حوزه وارد شوید باید با دیدن آموزش‌های لازم و دیدن کلیپ‌های مناسب اطلاعات خود را افزایش دهید. با مراجعه به افراد و موسسه‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند شما می‌توانید اطلاعات موردنیاز را کسب کنید. در این گام شما به جمع‌بندی خواهیم رسید که فعالیت در این عرصه را شروع کنید یا خیر.

گام چهارم

آهسته‌آهسته شما وارد مراحل اجرایی خواهید شد. در این مرحله نیز می‌توانید با مشاورین متخصص در این حوزه کمک گرفته و روند اجرایی را شروع کنید. چنانچه با سؤالاتی مواجه شدید نیز می‌توانید با کمک گرفتن از افراد متخصص به‌واسطه تجربه آن‌ها پاسخ مناسبی دریافت کنید.

گام پنجم

با شروع روند اجرایی شما باید گام‌به‌گام و بر اساس آموزش و مشاوره‌هایی که دریافت کرده‌اید شروع به راه‌اندازی مینی سالن کنید. با توجه به شروع و فرآیند اجرایی به‌طور حتم نیاز به گرفتن مشاوره از اساتید و متخصصین این حوزه خواهید داشت.

گام ششم

حال و پس از راه‌اندازی و شروع به کار، مرحله نگهداری از بلدرچین فرار می‌رسد. جهت رسیدن به سود مناسب این مرحله حساس‌ترین مرحله برای اجرا توسط شما خواهد بود. ازاین‌رو به‌دقت و با آموزش‌هایی که دریافت می‌کنید مشغول به اجرای کار شوید.

گام هفتم

با اتمام تمام مراحل و رسیدن به مرحله تخم‌گذاری شما با یک بازاریابی مناسب می‌توانید محصولات خود را به بازار ارائه دهید. معمولاً می‌توانید با انعقاد یک قرارداد خرید، محصولات خود را به‌صورت تضمینی به خریداران عرضه کنید.

مینی سالن پرورش بلدرچین

مینی سالن پرورش بلدرچین

بیشتر بخوانید: پرورش بلدرچین ژاپنی

خرید قفس استاندارد = شروع روند مطمئن و پربازده

خرید تجهیزات  خصوصاً قفس استاندارد می‌تواند به شما در شرع یک رند مثبت کمک فراوانی کند. قفس‌های استاندارد موجب می‌شوند که وضعیت نگهداری، آبخوری  دان خوری آن‌ها به بهترین نحو انجام پذیرد.

امروزه قفس‌های تولیدشده با سیستم آبخوری اتوماتیک و دان خوری مناسب به رشد بلدرچین کمک فراوانی می‌کند. سعی کنید از تجهیزاتی مانند قفس باکیفیت بالا استفاده نمایید.

تجهیزات موردنیاز در مینی سالن پرورش بلدرچین

برای راه‌اندازی مینی سالن پرورش بلدرچین شما باید تجهیزات موردنیاز را فراهم کنید. قطعاً استفاده نکردن از هرکدام از این تجهیزات می‌تواند بر روی عملکرد و بازدهی کسب‌وکار شما تأثیر منفی بگذارد. بسته به میزان ابعاد مینی سالن پرورش بلدرچین شما این تجهیزات می‌توانند با تغییراتی در تعداد مواجه شوند. بااین‌حال به‌صورت کلی این تجهیزات جهت استفاده در مینی سالن پرورش بلدرچین عبارت‌اند از:

  • تهیه کانکس درجه‌یک با عایق بالا جهت کمک کردن به شما برای تنظیم دما (عایق‌بندی مناسب به‌خوبی در تبادل دماوند معین به شما کمک خواهد کرد کانکس مورداستفاده باید از پنجره‌های دوجداره، عایق بودن دیوارها، کف و سقف برخوردار باشد.)
  • تهیه قفس عمودی گالوانیزه جهت نگهداری از بلدرچین‌ها( استفاده از قفس استاندارد و ضدزنگ می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه‌های شما در بلندمدت به راندمان و بازدهی کسب‌وکار شما کمک کند)
  • قرار دادن سینی جمع‌آوری کود( از کود ایجادشده توسط بلدرچین در کشاورزی استفاده می‌شود. جمع‌آوری کود ایجادشده توسط بلدرچین می‌تواند برای شما درآمدزایی داشته باشد)
  • تهیه و نصب دان خوری تراف گالوانیزه به‌صورت مناسب جهت دادن دانه به بلدرچین‌ها
  • تهیه و نصب آبخوری اتوماتیک نیپل جهت کمک کردن به فرآیند آبخوری( استفاده از نیپل و تعبیه آن در قفس‌های استاندارد کمک فراوانی به شما در جلوگیری از خیس شدن و مرطوب شدن سالن خواهد کرد)
  • نصب تهویه هوشمند( دقت داشته باشید که از مهم‌ترین تجهیزات، استفاده از تهویه مطبوع مناسب خواهد بود. با توجه به حساسیت پرندگان و انواع جوجه نصب تهویه مناسب می‌تواند به شما کمک فراوانی کند.)
  • ایجاد و نصب فرآیند اتوماسیون جهت کنترل گرمایش، سرمایش، میدان روشنایی، تهویه و تنظیم میزان رطوبت
  • نصب اینلنت دوزمانه جهت ورود هوا به داخل مینی سالن پرورش بلدرچین
  • ایجاد سرمایش مناسب با نصب کولرهای جهت تنظیم دما(حداقل دما بدن بلدرچین 22 درجه است. برای تنظیم شرایط دمایی نصب کولر و سیستم سرمایشی مناسب حائز اهمیت خواهد بود)
  • ایجاد گرمایش مناسب با نصب هیتر( حداکثر دمای بدن بلدرچین 26 درجه سانتی گراد خواهد بود. تنظیم دمای بدن بلدرچین از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. دقت داشته باشید که نوع سوخت هیتر انتخابی با توجه به شرایط محیط می‌تواند تغییر کند.)
  • نصب و راه‌اندازی سیستم روشنایی هوشمند(جالب است بدانید که از عوامل مؤثر در پرورش و بلوغ جنسی پرندگان تأمین مناسب نور خواهد بود. مینی سالن پرورش بلدرچین جهت روشنایی بین ۱۶ تا ۱۸ ساعت باید تجهیز شود)
  • مخزن نگهداری آب( همواره این نکته را در نظر بگیرید که ممکن است آب مورداستفاده توسط شما با قطعی مواجه شود. پس‌ازاین نکته را در نظر بگیرید که با تهیه یک مخزن نگهداری آب همچنین محلول‌های دارویی و غذایی هنگامی قطعی آب می‌توانید در این شرایط آب موردنیاز را تأمین کنید)

مزیت مینی سالن پرورش بلدرچین

مزیت مینی سالن پرورش بلدرچین

بیشتر بخوانید: مزایای پرورش بلدرچین

چند نکته ضرری در پرورش بلدرچین

رعایت نکاتی می‌تواند به شما در این حوزه و صنعت کمک کند. دقت کنید که بلدرچین‌ها به سروصدای بلند بسیار حساسیت دارند. ایجاد صدای بلند و گوش‌خراش آرامش آن‌ها را به هم خواهد زد. صدای بلند با بر هم زدن آرامش موجب جلوگیری از رشد بلدرچین خواهد شد. علاوه بر این صدای بلند برای آن‌ها استرس‌زا بوده و موجب ایجاد بیماری در بلدرچین می‌شود.

این شرایط موجب می‌شود که به دنبال یک محیط امن برای پرورش بلدرچین باشید. رعایت نکات مختلفی می‌تواند به رشد کسب‌وکار شما در صنعت پرورش بلدرچین کمک فراوانی کند.

مزایای استفاده از مینی سالن پرورش بلدرچین

بهره‌مندی از مینی سالن پرورش بلدرچین می‌تواند برای شما با هزینه‌ای کم یک شغل مناسب ایجاد کند. علاوه بر این استفاده از مینی سالن پرورش بلدرچین نسبت به یک مرکز پرورش و نگهداری بزرگ و صنعتی مزایایی دارد که عبارت‌اند از:

  • سهولت در نگهداری، کنترل شرایط و فضای سالن
  • به‌صورت روزانه و به‌راحتی می‌توان کود تولیدشده را تخلیه نمود.
  • بازدهی بالا و استفاده از فضا به‌صورت بهینه تا سه برابر ظرفیت پرورش
  • عدم ایجاد بوی نامطبوع به‌طوری‌که در فضای اطراف هیچ‌گونه بویی حس نخواهد شد.
  • قابلیت حمل و جابجایی آسان مینی سالن
  • بهره‌مندی از عایق بسیار مناسب در ساخت سالن به جهت ایجاد تعادل دمایی
  • استفاده از گالوانیزه جهت بالابران طول عمر قفس‌ها

نکته پایانی

روی آوردن مردم به استفاده از بلدرچین و تخم بلدرچین موجب شده که با راه‌اندازی یک مینی سالن پرورش بلدرچین بتوانید کسب‌وکار مناسبی برای خود ایجاد کنید. شما با کسب اطلاعاتی در خصوص نحوه نگهداری و پرورش بلدرچین می‌توانید به‌خوبی مشغول به فعالیت در این حوزه شوید. شرایط این مینی سالن‌ها به‌گونه‌ای است که شما بدون داشتن تخصص بالا و با آموزش‌های ابتدایی می‌توانید مدیریت این سالن‌ها را به‌خوبی عهده‌دار شوید.

ایجاد و راه‌اندازی مینی سالن پرورش بلدرچین هزینه بالایی برای شما در پی نخواهد داشت. بااین‌وجود با نگهداری مناسب از بلدرچین به‌خوبی می‌توانید راندمان و بازدهی بالایی را دریافت کنید. توصیه ما به شما این است که چنانچه قصد راه‌اندازی و ایجاد مینی سالن پرورش بلدرچین را دارید با دیدن آموزش‌های لازم و گرفتن مشاوره از افراد متخصص مشغول به انجام این فرآیند شوید.

سوالات متداول

چرا مینی سالن پرورش بلدرچین گزینه مناسبی است؟

هزینه‌ای که شما برای راه‌اندازی یک مینی سالن پرداخت خواهید کرد نسبت به درآمد آن بسیار ناچیز خواهد بود. تجربه ما در این کار نشان می‌دهد که بازار کار در خصوص فروش بلدرچین بسیار مناسب خواهد بود. این نکته را فراموش نکنید که دوره پرورش بلدرچین بسیار کوتاه‌مدت است. مهم نیست که محیطی که قصد فعالیت در آن را دارید دارای چه ابعادی است، بلکه مهم تلاش شما و آگاهی شما از نحوه پرورش بلدرچین ایجاد فضای مناسب جهت رشد آن‌ها خواهد بود. شما با آموزش‌های مختصری می‌توانید به‌خوبی در کوتاه‌مدت به یک‌روند مناسب در این صنعت دست پیدا کنید. اخیراً در بسیاری از شهرها پرورش و فروش بلدرچین یکی از محبوب‌ترین مشاغل خانگی به‌حساب می‌آید. بلدرچین به‌واسطه طرفداران زیادی که دارند به‌زودی در لیست تمام رستوران‌های کشور مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مزایای استفاده از مینی سالن پرورش بلدرچین چیست؟

سهولت در نگهداری، کنترل شرایط و فضای سالن به‌صورت روزانه و به‌راحتی می‌توان کود تولیدشده را تخلیه نمود. بازدهی بالا و استفاده از فضا به‌صورت بهینه تا سه برابر ظرفیت پرورش عدم ایجاد بوی نامطبوع به‌طوری‌که در فضای اطراف هیچ‌گونه بویی حس نخواهد شد. قابلیت حمل و جابجایی آسان مینی سالن بهره‌مندی از عایق بسیار مناسب در ساخت سالن به جهت ایجاد تعادل دمایی استفاده از گالوانیزه جهت بالابران طول عمر قفس‌ها

مینی سالن پرورش بلدرچین در طول شبانه روزی به چه میزان نور احتیاج دارد؟

بین ۱۶ تا ۱۸ ساعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

سبد خرید0
سبد خرید خالی است
0

پیام آرش کرمانی بنیانگذار گروه صنعتی پرآور

این پیام تقدیم به شما عزیزان دوست داشتنی که احتمالا در سنین 18 تا 35 سال بسر می برید و به نحوی علاقمند به پرورش طیور و یا علاقمند به راه اندازی کسب و کار شخصی خودتان هستید. بنده آرش کرمانی به عنوان مدرس و مشاور هزاران نفر و با سابقه بسیار زیاد در مدیریت بیزینس های موفق ، دو عامل بسیار مهم موفقیت و شکست تمام انسان های امروزی را کشف، و بصورت یک فایل صوتی کوتاه تقدیم شما میکنم. میزان توجه شما به این فایل، آینده و سرنوشت شمارو بصورت تضمینی رقم خواهد زد، پیشنهاد میکنم قبل از هر اقدام فیزیکی و یا یادگیری مهارت جدید،به گفته های این فایل توجه کنید.
0:00 / 0:00
اصلی ترین دلایل موفقیت و شکست