بهترین نژادهای بوقلمون برای پرورش در ایران

بهترین نژادهای بوقلمون برای پرورش در ایران

5/5 - (2 امتیاز)

نژادهای مختلفی از بوقلمون در بازار وجود دارد که هر کدام از پرورش دهندگان پرورش نژاد و نوع خاصی از بوقلمون ها را انتخاب می کنند فارغ از اینکه انتخاب بهترین نژادهای بوقلمون برای پرورش در ایران با سود بیشتر و زحمت کمتر برابر است. به همین جهت ما در این مطلب از مجموعه « پرآور » قصد داریم به بهترین نژادهای بوقلمون را برای پرورش معرفی کنیم و شما را از مزایا و معایب هر کدام از این نژادها مطلع کنیم. چنانچه مشتاق کسب اطلاعات در این زمینه هستید ما را تا پایان مطلب همراهی بفرمایید.
خواندن این محتوا برای تمامی افرادی که به پرورش بوقلمون علاقه‌مند هستند و یا در حال پرورش بوقلمون هستند مفید و کاربردی است در ضمن خواندن این مطلب به 10 دقیقه زمان نیاز دارد.

اهمیت بهترین نژادهای بوقلمون برای پرورش در ایران‌

پرورش بوقلمون در ایران از سال 1355 آغاز شد. از آنجا که بوقلمون ها از مقاومت بدنی بهتری نسبت به سایر طیور برخوردار هستند، دان کمتری نسبت به بیشتر انواع طیور مصرف می کنند و گوشت و تخم تولیدی آن‌ها ارزش اقتصادی بیشتری نسبت به سایر طیور مثل مرغ دارند. بسیاری از پرورش دهندگان ترجیح می دهند که به پرورش بوقلمون بپردازند چرا که پرورش این دست از طیور صرفه اقتصادی بیشتری برای پرورش دهنده در پی خواهد داشت شاید جالب باشد بدانید این روزها کشورهای پیشرفته دنیا مثل آمریکا و کانادا تمایل بیشتری به تولید گوشت و تخم بوقلمون دارند. چرا که معتقدند پرورش و فروش این دست از طیور نه تنها توجیه اقتصادی بیشتری نسبت به سایر طیور دارد بلکه از خواص درمانی و پزشکی بیشتری برخوردار هستند.

معرفی بهترین نژادهای بوقلمون برای پرورش در ایران‌‌

بهترین نژادهای بوقلمون برای پرورش در ایران
بهترین نژادهای بوقلمون برای پرورش در ایران

حتما بخوانید: پرورش بوقلمون یا بلدرچین


لازم است بدانید نژادهای متنوعی از بوقلمون در دنیا وجود دارد که تنها برخی از آن‌ها در ایران قابل پرورش هستند. هر کدام از نژادهای بوقلمون مزایا و معایب مختص به خود را دارند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

بوقلمون اسلیت بهترین نژادهای بوقلمون برای پرورش در ایران

بوقلمون های اسلیت پرندگانی با جثه متوسط تا بزرگ هستند که از ظاهری بسیار زیبا برخوردارند. بیشتر آنها سیاه و سفید هستند در واقع برخی از پرهای آنها سیاه و برخی دیگر سفید خالص است، دلیل نامگذاری این پرندگان عمدتاً به خاطر رنگ آنها است که متمایل به خاکستری است. بدن بیشتر این بوقلمون ها بدون لکه است اما برخی از آنها چند لکه سیاه بر روی پرهای خود دارند. میانگین وزن بدن زنده بوقلمون های اسلیت بالغ بین 6.3 تا 10.5 کیلوگرم است. همچنین سر و گلوی بوقلمون اسلیت به رنگ قرمز متمایل به آبی است. آنها منقار تیزی دارند. چشمانشان قهوه ای و ریششان سیاه است. ساق پا و انگشتان پای آنها عموما صورتی رنگ است.

دلایل برتری بوقلمون اسلیت نسبت به سایر نژادها

بوقلمون های اسلیت که به بوقلمون اسطوخودوس نیز در دنیا شناخته شده هستند از مقاومت بدنی بالا در مقابل بیماری ها برخوردارند. این نوع از طیور به شدت مطیع هستند به همین جهت پرورش دهندگان بسیاری این نژاد را برای پرورش انتخاب می‌کنند. این بوقلمون ها وزن گیری خوبی دارند و تا بیش از 10 کیلوگرم نیز می رسند همچنین اندازه تخم آنها نسبت به سایر نژادها بزرگتر است و رنگ تخم های آنها کرم رنگ یا قهوه ای خالدار است. علاوه بر این طعم مناسب گوشت این بوقلمون ها توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کرده است و بازار فروش مناسبی دارد. همچنین اغلب پرورش دهندگان به خاطر قدرت وزن گیری که این نوع طیور دارند پرورش بوقلمون اسلیت را به هدف فروش گوشت این پرندگان انتخاب می کنند. خاستگاه اصلی این نژاد از بوقلمون ایالات متحده آمریکا است.

بوقلمون برنز سینه پهن بهترین نژادهای بوقلمون برای پرورش در ایران

بوقلمون های برنز با سینه پهن برای تولید گوشت ایده آل هستند. راندمان تبدیل خوراک آنها به گوشت بسیار بالا است. به این معنی که به نسبت مقدار غذایی که مصرف می کنند به سرعت وزن اضافه می کنند. بوقلمون های برنز سینه پهن امروزه تنها با لقاح مصنوعی تکثیر می شوند. پس از توسعه این نژاد، این پرنده به مدت بیست سال بر صنعت تجاری بوقلمون در اکثر نقاط دنیا تسلط یافت. برنزهای سینه پهن مدرن برای تولید گوشت در مقیاس بزرگ و در مزارع صنعتی مناسب هستند. این نژاد استعداد بالایی برای وزن گیری دارند. به این معنی که بوقلمون های برنز سینه پهن معمولاً در سن 5 تا 6 ماهگی به وزن مناسب برای قصابی می رسند. اکثر پرورش دهندگان معتقد هستند که این نژادها به گونه ای نیستند که بتوان در تمام طول سال از آن نگهداری کنید. چرا که اغلب این بوقلمون ها پس از سن ۶ ماهگی به دلیل افزایش وزن قابل توجه، کاهش کیفیت زندگی را تجربه خواهند کرد. به این دلیل که وزن آنها به بیش از ۱۸ کیلو افزایش می یابد، حجم و وزن زیاد آنها می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند نارسایی قلبی یا تغییر شکل پا و ساق آن ها شود.

بهترین نژادهای بوقلمون برای پرورش در ایران
بهترین نژادهای بوقلمون برای پرورش در ایران

حتما بخوانید: غذای بوقلمون

دلیل محبوبیت بوقلمون برنز سینه پهن نسبت به سایر نژادها

بوقلمون برنز سینه پهن به خاطر گوشت خوش طعم خود و قدرت وزنگیری که دارند در میان پرورش دهندگان شناخته شده هستند. این بوقلمون ها یک نژاد عالی برای پرورش فصلی و در مقیاس کوچک و بزرگ محسوب می شوند. با این حال، در نهایت، با شناخت و رواج بوقلمون سفید سینه پهن، این نژاد از بوقلمون ها محبوبیت بیش از حد خود را در میان مصرف کنندگان از دست دادند چرا که پرهای بوقلمون برنز سینه پهن تیره هستند و در صورت پر کنی ممکن است پرهای ریز باقی مانده بر روی بدن بوقلمون ظاهر زیبایی نداشته باشد در حالی که بوقلمون های سینه پهن سفید اینگونه نیستند و از نظر بصری گزینه جذاب تری برای مصرف کننده محسوب می شوند. با این وجود دلایل محبوبیت این نوع از بوقلمون‌ها به شرح زیر است:

  • وزن گیری دو برابری نسبت به سایر بوقلمون ها با توجه به نحوه پرورش
  • تخم گذاری و وزن گیری بوقلمون های برنز سینه پهن دو ماه زودتر از بقیه نژادها یعنی در 5 الی ۶ ماهگی صورت می‌گیرد.
  • تعداد تخم این بوقلمون ها 100 الی 150 عدد در یک دوره می باشد.
  • بوقلمون برنز سینه پهن مقاومت بالایی در مقابل بیماری نسبت به سایر نژادها دارد به ویژه اگر اصیل باشد.

بوقلمون سیاه بهترین نژادهای بوقلمون برای پرورش در ایران

بوقلمون سیاه به بوقلمون سیاه اسپانیایی یا بوقلمون سیاه نورفولک نیز معروف است. این نوع بوقلمون از تنوع ژنتیکی زیادی برخوردار است. این بوقلمون هم نوع وحشی و هم نوع پرورشی دارد. خاستگاه بوقلمون های وحشی آمریکای شمالی است، اما بوقلمون های خانگی و پرورش مدرن از زیر گونه های بوقلمون جنوب مکزیک منشاء گرفته اند. آنها برای اولین بار در قرون گذشته در مرز آمریکای مرکزی برای استفاده از گوشت، تخم مرغ و پر اهلی شدند. علاوه بر این در اوایل قرن شانزدهم، بود که کاشفان اسپانیایی به گونه هایی از بوقلمون‌های وحشی و اهلی، کمیاب بوقلمون سیاه اشاره کرده‌اند.

مشخصات ظاهری بوقلمون سیاه

بوقلمون های سیاه سر و گردن قرمز (قابل تغییر به آبی مایل به سفید)، چشمان تیره و منقار سیاه دارند پرهای آن مشکی متالیک متراکم با درخشندگی سبز است. رنگ سر ماده ی این نوع از پرندگان کرمی مایل به سفید است و ممکن است مقداری پرهای سفید یا برنزی داشته باشند، هرچند که باید توجه داشت پرهای این بوقلمون ها با بزرگتر شدنشان تغییر می کنند. همچنین ساق پا و انگشتان پای بوقلمون سیاه در ابتدا سیاه و سفید است اما با بالغ شدن به صورتی تغییر رنگ می دهند. رنگ پوست این بوقلمون ها سفید است و پرهای آنها تیره است و گاهی لکه های تیره روی پوست بوقلمون ها مشاهده می شود. گوشت این پرندگان کیفیت عالی دارد و بسیار لذیذ است. رنگ تخم مرغ بوقلمون های سیاه کرم تا قهوه ای متوسط همراه با لکه های تیره تر است. اندازه هر تخم مرغ بین ۷۰ الی ۸۰ گرم است.

دلایل برتری بوقلمون سیاه نسبت به سایر نژادها

بوقلمون های سیاه در هفته 28 به وزن مناسب برای کشتار می رسند. همچنین آنها از یک سالگی بالغ می شوند و در بهار و تابستان شروع به تخمگذاری می کنند. آنها در طول دو سال اول زندگی 40 تا 50 تخم در سال می گذارند، سپس با افزایش سن این مقدار تخمگذاری در آنها کمتر می شود. از جمله دلایل محبوبیت این نژاد طول عمر تخمگذاری آنها است این بوقلمون ها برای 5 تا 7 سال مولد باقی می مانند. برخی از انواع بوقلمون سیاه ممکن است 65 تخم در سال بگذارند. همچنین گونه های اصلاح نژاد شده این بوقلمون ها برای فروش گوشت پرورش داده می شوند. نرهای این نوع بوقلمون تا 10 کیلو و ماده های آن تا 6 کیلو امکان وزن گیری دارند.

بوقلمون نارگنست بهترین نژادهای بوقلمون برای پرورش در ایران

بوقلمون نارگنست از تلاقی گونه های وحشی به وجود آمده است. بوقلمون نارگنست به خاطر خلیج شنی ناراگانست در رود آیلند، جایی که تنوع نژادی این پرنده کشف شده است، نامگذاری شده است. این گونه بوقلمون از تلاقی سایر بوقلمون های پرورشی – احتمالاً بوقلمون نورفولک – که توسط مستعمرات انگلیسی و اروپایی در آغاز قرن 16 به آمریکا آورده شد، به وجود آمده ‌اند. این نوع بوقلمون پایه و اساس صنعت بوقلمون در نیوانگلند شد. اگرچه بعدها بوقلمون نارگنست به اغلب کشورهای جهان رسید اما در رود آیلند و کانکتیکات بیشترین اهمیت را دارد. انجمن طیور آمریکا در سال 1874 نارگنست را به عنوان یک بوقلمون پرورشی به رسمیت شناخت.

بهترین نژادهای بوقلمون برای پرورش در ایران
بهترین نژادهای بوقلمون برای پرورش در ایران

حتما بخوانید: غذا با گوشت بوقلمون

مشخصات ظاهری بوقلمون نارگنست

جثه بوقلمون نارگنست بزرگ است و ظاهر بسیار بزرگی دارد پرهای این پرنده، ترکیبی از رنگ سیاه، برنز، خاکستری و سفید می باشد. بوقلمون های نارگنست شباهت زیادی با بوقلمون برنز دارند این نژاد از بوقلمون ها دارای ریش سیاه، منقار تیز و سر و گردن نسبتا بزرگتر نسبت به سایر بوقلمون ها هستند. رنگ سر و گردن بوقلمون های نارگنست قرمز مایل به آبی است. این بوقلمون ها اغلب برای تولید گوشت پرورش می‌ یابند هرچند تعدادی از پرورش‌ دهندگان این نوع بوقلمون را به خاطر زیبایی آنها پرورش می دهند.

دلایل برتری بوقلمون نارگنست نسبت به سایر نژادها

پرورش بوقلمون ناراگانست برای تولید گوشت محبوب است. بوقلمون های نارگنست هم برای پرورش در سیستم محصور و هم در سیستم های آزاد مناسب هستند. این نوع بوقلمون ها تحرک زیادی دارند با این وجود زیاد از محل پرورش خود دور نمی‌شوند. مقاومت بدنی بالایی دارند و در نوع پرورش بستر هزینه پرورش دهنده برای تغذیه آنها کاهش می یابد چرا که این نوع بوقلمون توانایی بالایی در پرسه زنی و سیر کردن خود دارند. همچنین پس از 6 ماه این بوقلمون ها به بازدهی می رسند.

بوقلمون رویال پالم بهترین نژادهای بوقلمون برای پرورش در ایران

بوقلمون رویال یک نژاد بوقلمون اهلی است که منشا آن کشور انگلستان است. همچنین نژاد بوقلمون رویال پالم از دهه 1920 در فلوریدا ایالات متحده دیده شده است. این گونه بوقلمون، یکی از معدود بوقلمون هایی است که تنها برای تولید گوشت پرورش داده نمی شود بلکه به عنوان یک نژاد زینتی با ظاهری منحصر به فرد نیز شناخته شده است. این نژاد عمدتاً به عنوان یک پرنده نمایشگاهی پرورش داده می شوند جالب است بدانید برخی از پرورش دهندگان با پرورش و فروش این نوع از بوقلمون ها کسب درآمد می‌ کنند.

مشخصات ظاهری بوقلمون های رویال پالم

بوقلمون های رویال پالم پرندگانی دارای اندازه نسبتا کوچکتر نسبت به سایر بوقلمون ها هستند ظاهر بسیار زیبایی دارند. آنها عمدتاً به رنگ سفید هستند. این نوع از بوقلمون ها در مزارع کوچک نیز پرورش می یابند. میانگین وزن بدن زنده بوقلمون رویال پالم بالغ حدود 7.25 تا 10 کیلوگرم است اما میانگین وزن زنده بدن ماده های بوقلمون پالم بالغ بین 4.5 تا 5.5 کیلوگرم است.

دلایل برتری بوقلمون رویال پالم نسبت به سایر نژادها

این بوقلمون ها دان کمتری نسبت به سایر بوقلمون ها مصرف می کنند همچنین در مزارع کوچک قابل پرورش هستند و امکان پرورش آنها در اغلب مناطق آب و هوایی وجود دارد. این نوع بوقلمون برای فروش نمایشگاهی پرورش داده می‌شوند برای تخم گذاری و یا گوشت صرفه اقتصادی چندانی ندارند. با این وجود بوقلمون های رویال پالم توانایی تخمگذاری دارند.

بوقلمون سفید هلندی بهترین نژادهای بوقلمون برای پرورش در ایران

بوقلمون سفید هلندی یک گونه بسیار قدیمی از بوقلمون های پرورشی است که منشا اصلی آن ایالات متحده می باشد. این نوع بوقلمون به خاطر پرهای سفیدش معروف است و مهم ترین گونه بوقلمون پر سفید در طول تاریخ بشر به ویژه در آمریکا بوده است. به عبارتی در نیمه های اول دهه 1900، بوقلمون سفید هلندی تنها گونه تجاری سفید در آمریکا بود. به عقیده متخصصان وایت هلندی از تلاقی بوقلمون های سفید اروپایی وارد شده به آمریکای شمالی و تلاقی با پرندگان بومی سرچشمه می گیرد. از گذشته تا کنون بیشتر مزرعه داران تمایل بالایی به پرورش این نوع از بوقلمون ها دارند.

مشخصات ظاهری بوقلمون سفید هلندی

ساق پا و انگشتان بوقلمون وایت هلند سفید مایل به صورتی است و چشم ها قهوه ای دارند. بوقلمون های وایت هلند به سرسخت بودن معروف هستند. امروزه گونه اصیل آنها جزو انواع کمیاب بوقلمون پرورشی هستند و در برخی موارد در نمایشگاه های طیور دیده می شوند.

دلایل برتری بوقلمون وایت هلندی نسبت به سایر نژادها

این نژاد بوقلمون عمدتاً برای تولید گوشت پرورش داده می شود. میانگین وزن بدن زنده نر بالغ آنها حدود 16.33 کیلوگرم است و جوجه های بالغ بوقلمون وایت هلندی به طور متوسط حدود 9 کیلوگرم می باشد. همچنین بوقلمون های ماده تخم های بزرگ می گذارند و تخم هایشان کرم کم رنگ تا قهوه ای متوسط همراه با لکه های متوسط است. همچنین این نوع بوقلمون در تمام نواحی آب و هوایی قابل پرورش هستند.

بوقلمون سفید سینه پهن بهترین نژادهای بوقلمون برای پرورش در ایران

بوقلمون سفید سینه پهن از نظر تجاری پر رونق ترین بوقلمون اهلی برای پرورش هستند. این نژاد در واقع با تلاقی از بوقلمون هلندی سفید و بوقلمون برنزی با سینه پهن ایجاد شد و به یک نژاد غالب بوقلمون در بازار تبدیل شده است. بوقلمون سفید سینه پهن نژادی است که اکثر پرورش دهندگان با آن آشنا هستند. پرورش دهندگان بوقلمون سفید سینه پهن را از آغاز دهه 1960 به سایر نژادها ترجیح دادند چرا که لاشه این نوع از بوقلمون تمیزتر از سایر بوقلمون ها بود.

مشخصات ظاهری بوقلمون سفید سینه پهن

رنگ بوقلمون سفید سینه پهن کاملا سفید است همچنین این بوقلمون ها دارای پاهای صورتی، ریش های مشکی و غبغب قرمز هستند. ماده‌ های بوقلمون سفید سینه پهن و جوجه های آنها معمولا زرد رنگ هستند. این پرندگان نسبت به سایر نژادها استخوان‌ های سینه و پاهای کوتاه‌تری دارند و قادر به تولید مثل طبیعی نیستند و باید به صورت مصنوعی تلقیح شوند. همچنین این بوقلمون ها معمولا نمی توانند پرواز کنند و به دلیل جثه بزرگ (به دلیل عضلات سنگین) مستعد مشکلات سلامتی مرتبط با اضافه وزن هستند. آنها مستعد بیماری قلبی، نارسایی تنفسی و آسیب مفاصل هستند. بنابراین بهتر است بلافاصله پس از رسیدن به سن کشتار، روانه کشتارگاه شوند.

دلایل برتری بوقلمون سفید سینه پهن نسبت به سایر نژادها

این بوقلمون ها بسیار خوب وزن می‌گیرند و معمولا از آنها به عنوان بوقلمون های گوشتی یاد می کنند میانگین وزن بدن بوقلمون سفید بالغ بین 17 تا 20 کیلوگرم است. اما گاهی اوقات وزن آنها به بیشتر از این مقدار نیز می رسد. همچنین این بوقلمون ها در تمام شرایط آب و هوایی قابل پرورش هستند.

بوقلمون های سفید صنعتی بهترین نژادهای بوقلمون برای پرورش در ایران

بوقلمون های سفید صنعتی شامل سه نوع بوقلمون نژاد هیبرید، بوقلمون نژاد نیکلاس و بوقلمون نژاد بیوتی می‌شود این بوقلمو ها به هدف تولید گوشت و تخم اصلاح نژاد شده اند. بوقلمون های نژاد سفید صنعتی جزو بوقلمون های وارداتی می باشند که به خوبی وزن می گیرند و از تخمگذاری مناسب برخوردار هستد. اغلب بوقلمون های سفید صنعتی توسط پرورش دهندگان برای پرورش در مقیاس های بزرگ انتخاب می شوند. در این نوع بوقلمون های اصلاح نژاد افت لاشه بسیار کم دیده می شود. به علاوه مقدار چربی موجود در بافت گوشت آنها حداقل ممکن است.

دلایل برتری بوقلمون سفید صنعتی نسبت به سایر نژادها

هر کدام از نژادهای بوقلمون صنعتی سفید زیر شاخه های مختلفی دارد که با اصلاح ژنتیکی توانایی بالایی در تولید گوشت و تخم پیدا کرده اند مقدار ضریب تبدیل دان به گوشت در این نوع بوقلمون ها خوب ارزیابی می شود به این معنی که قدرت بوقلمون های صنعتی برای تبدیل خوراک مصرفی به گوشت بسیار بالا است. به طور متوسط بوقلمون های سفید صنعتی در طول مدت چهار ماه به بازدهی می رسند. بوقلمون های سفید صنعتی به طور متوسط به 17 کیلو گرم می رسند. همچنین این بوقلمون ها عملکرد بهتری نسبت به سایر گوه های بوقلمون موجود در بازار برای تخمگذاری دارند.

سخنی با مخاطب

مخاطب گرامی شما در این مطلب از مجموعه بزرگ « پرآور » با انواع بهترین نژادهای بوقلمون برای پرورش در ایران آشنا شدید همچنین دلایل برتری هر کدام از این بوقلمون ها را نسبت به دیگری مطالعه کردید. چنانچه پرسشی در زمینه پرورش بوقلمون، خرید بهترین نژاد بوقلمون، نحوه پرورش بوقلمون و… دارید می توانید آن را با کارشناسان ما به اشتراک بگذارید تا پاسخ خود را در کوتاهترین زمان ممک دریافت کنید. همچنین اگر نظری برای کامل تر کردن این مطلب دارید خوشحال خواهیم شد آن را در قسمت درج نظرات برای ما بنویسید.

سوالات متداول

دلایل برتری بوقلمون اسلیت نسبت به سایر نژادها چیست؟

بوقلمون های اسلیت که به بوقلمون اسطوخودوس نیز در دنیا شناخته شده هستند از مقاومت بدنی بالا در مقابل بیماری ها برخوردارند. این نوع از طیور به شدت مطیع هستند به همین جهت پرورش دهندگان بسیاری این نژاد را برای پرورش انتخاب می‌کنند. این بوقلمون ها وزن گیری خوبی دارند و تا بیش از 10 کیلوگرم نیز می رسند همچنین اندازه تخم آنها نسبت به سایر نژادها بزرگتر است و رنگ تخم های آنها کرم رنگ یا قهوه ای خالدار است. علاوه بر این طعم مناسب گوشت این بوقلمون ها توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کرده است و بازار فروش مناسبی دارد. همچنین اغلب پرورش دهندگان به خاطر قدرت وزن گیری که این نوع طیور دارند پرورش بوقلمون اسلیت را به هدف فروش گوشت این پرندگان انتخاب می کنند. خاستگاه اصلی این نژاد از بوقلمون ایالات متحده آمریکا است.

دلیل محبوبیت بوقلمون برنز سینه پهن نسبت به سایر نژادها چیست؟

وزن گیری دو برابری نسبت به سایر بوقلمون ها با توجه به نحوه پرورش تخم گذاری و وزن گیری بوقلمون های برنز سینه پهن دو ماه زودتر از بقیه نژادها یعنی در 5 الی ۶ ماهگی صورت می‌گیرد. تعداد تخم این بوقلمون ها 100 الی 150 عدد در یک دوره می باشد. بوقلمون برنز سینه پهن مقاومت بالایی در مقابل بیماری نسبت به سایر نژادها دارد به ویژه اگر اصیل باشد.

مشخصات ظاهری بوقلمون سیاه چیست؟

بوقلمون های سیاه سر و گردن قرمز (قابل تغییر به آبی مایل به سفید)، چشمان تیره و منقار سیاه دارند پرهای آن مشکی متالیک متراکم با درخشندگی سبز است. رنگ سر ماده ی این نوع از پرندگان کرمی مایل به سفید است و ممکن است مقداری پرهای سفید یا برنزی داشته باشند، هرچند که باید توجه داشت پرهای این بوقلمون ها با بزرگتر شدنشان تغییر می کنند. همچنین ساق پا و انگشتان پای بوقلمون سیاه در ابتدا سیاه و سفید است اما با بالغ شدن به صورتی تغییر رنگ می دهند. رنگ پوست این بوقلمون ها سفید است و پرهای آنها تیره است و گاهی لکه های تیره روی پوست بوقلمون ها مشاهده می شود. گوشت این پرندگان کیفیت عالی دارد و بسیار لذیذ است. رنگ تخم مرغ بوقلمون های سیاه کرم تا قهوه ای متوسط همراه با لکه های تیره تر است. اندازه هر تخم مرغ بین ۷۰ الی ۸۰ گرم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

سبد خرید0
سبد خرید خالی است
0

پیام آرش کرمانی بنیانگذار گروه صنعتی پرآور

این پیام تقدیم به شما عزیزان دوست داشتنی که احتمالا در سنین 18 تا 35 سال بسر می برید و به نحوی علاقمند به پرورش طیور و یا علاقمند به راه اندازی کسب و کار شخصی خودتان هستید. بنده آرش کرمانی به عنوان مدرس و مشاور هزاران نفر و با سابقه بسیار زیاد در مدیریت بیزینس های موفق ، دو عامل بسیار مهم موفقیت و شکست تمام انسان های امروزی را کشف، و بصورت یک فایل صوتی کوتاه تقدیم شما میکنم. میزان توجه شما به این فایل، آینده و سرنوشت شمارو بصورت تضمینی رقم خواهد زد، پیشنهاد میکنم قبل از هر اقدام فیزیکی و یا یادگیری مهارت جدید،به گفته های این فایل توجه کنید.
0:00 / 0:00
اصلی ترین دلایل موفقیت و شکست