شروع جشنواره عیدانه! تخفیفات چند میلیونی از پرآور درخواست کنید (فقط 48 ساعت)

اخبار صنعت مرغ ، بلدرچین و کبک

Rate this post

اعلام آخرین اخبار مربوط به صنعت طیور در پرآور صنعت!

با ما همراه باشید…

خبر صنعت طیور پرآور صنعت (1)

 هشدار بهداشتی!!!
آیا می دانید ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در همه فصول فعال بوده و می تواند موجب درگیری واحدهای پرورش طیور به بیماری گردد!
با تشدید ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای در واحدهای مرغداری و کنترل تردد غیر ضروری، احتمال ابتلا به بیماری را کاهش دهید.

خبر صنعت طیور پرآور صنعت (1)

70 درصد گوشت شتر مرغ تولیدی در خراسان جنوبی صادر می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از مجموع گوشت شتر مرغ تولیدی در این استان حدود 30 درصد مصرف داخل استانی دارد و 70 درصد به خارج استان از جمله تهران و استان های مجاور ارسال می شود.
هاشم ولی پور مطلق افزود: از ابتدای امسال تاکنون 217 تن گوشت از 6 هزار و 200 قطعه شترمرغ در استان تولید شد.
وی ارزش این میزان گوشت را 72 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: سال گذشته نیز 195 تن گوشت شترمرغ در استان تولید شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر 17 واحد پرورش شترمرغ به ظرفیت پنج هزار و 330 قطعه گوشتی و 15 قطعه مادر در استان فعال است.
وی تعداد بهره برداران پرورش شترمرغ در استان را 17 نفر عنوان کرد و افزود: همچنین در هفت ماه ابتدای امسال چهار هزار و 200 عدد تخم شترمرغ به ارزش سه میلیارد ریال از پنج واحد پرورشی استان تولید شد.
ولی پور مطلق با بیان اینکه تخم شترمرغ در داخل استان به منظور جوجه کشی استفاده می شود گفت: تعداد کمی از تخم شتر مرغ که فاقد خصوصیات لازم برای جوجه کشی هستند، مصرف خوراکی دارند.
گوشت شترمرغ منبع غنی ویتامین های گروه B به خصوص ویتامین B6 و B12 است. در واقع میزان ویتامین B6 در گوشت شترمرغ حدود 10 بار بیشتر از گوشت های دیگر مانند گوشت مرغ است، همچنین در گوشت شترمرغ یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان های طبیعی مانند ویتامین E زیاد یافت می شود.

خبر صنعت طیور پرآور صنعت (1)

ممنوعیت عرضه طیور زنده در سطح شهر یزد

مدیرکل دامپزشکی استان یزد از ممنوعیت عرضه طیور زنده در سطح شهر یزد و دیگر شهرهای استان به منظور جلوگیری از شیوع بیماری خبر داد.
علی‌اکبر حدادزاده با تاکید بر اینکه با هر گونه عرضه طیور زنده در سطح شهر برخورد قانونی صورت می گیرد، اظهار داشت: عرضه طیور که به صورت زنده و توسط خودروهای غیرمجاز و فاقد مجوز در نقاط مختلف شهر عرضه می شوند، غیربهداشتی است.
وی بیان کرد: عرضه این طیور می تواند منجر به شیوع انواع بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام شده و علاوه بر به خطر انداختن امنیت غذایی و سلامت عمومی شهروندان باعث به خطر افتادن سرمایه طیور استان شود.
مدیرکل دامپزشکی استان یزد تاکید کرد: بر همین اساس با هر گونه عرضه طیور زنده در سطح شهر برخورد قانونی صورت می گیرد.
وی افزود: به دلیل اهمیت موضوع، در صورت مشاهده یا گزارش عرضه طیور زنده در سطح شهر بنابر قوانین سازمان دامپزشکی، طیور توقیف و معدوم شده و ضمن انتقال خودرو به شهرداری، عاملان فروش غیرمجاز طیور نیز برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع می شوند.
حدادزاده با اعلام شماره تلفن ۱۵۱۲ از همشهریان استان یزد خواست: ضمن پرهیز از خرید هرگونه طیور زنده غیر مجاز از افراد بدون مجوز و خودروهای دوره گرد، موارد تخلف را با این شماره در میان بگذارند.
وی اظهار امیدواری کرد: مردم همچون گذشته نسبت به مشارکت در امر پیشگیری از بیماری‌های مشترک میان انسان و دام اقدام کنند و همکاری‌های لازم را در این زمینه با دامپزشکی داشته باشند.

خبر صنعت طیور پرآور صنعت (1)

ماهانه یک میلیون قطعه جوجه گوشتی در اردستان تولید می شود

رئیس اداره دامپزشکی اردستان گفت: یک میلیون قطعه جوجه گوشتی هر ماه در مرغداری های این شهرستان پرورش داده می شود.
میثم استکی درگفت و گو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت 150 واحد مرغداری گوشتی در اردستان، اظهارکرد: این شهرستان به عنوان قطب پرورش مرغ گوشتی استان اصفهان شناخته شده است.
وی افزود: 11میلیون قطعه جوجه ریزی سال گذشته در این مرغداری انجام ودر پی آن هشت میلیون قطعه مرغ پرورش یافت و به کشتارگاه ها حمل شد.
رئیس اداره دامپزشکی اردستان خاطرنشان کرد: 10 واحد مرغداری تخم گذار نیز در شهرستان اردستان وجود دارد که هم اکنون 6 واحد آن فعال است و همچنین ماهانه حدود20 تن تخم مرغ در این واحدها تولید می شود که افزون بر تامین نیاز شهرستان، به دیگر شهرهای کشور نیز ارسال می شود.
استکی همچنین از وجود 2 واحد مرغداری جوجه ریزی غیرمجاز در اردستان خبرداد وگفت: پرونده این واحدهای متخلف به مقام قضایی شهرستان ارجاع شده و در انتظار صدور رای است.
وی به مردم توصیه کرد ضمن پرهیز از خرید جوجه های رنگی بدون هویت، گوشت مرغ را نیز از فروشگاه ها و مکان های معتبر و مجاز خریداری کنند.
اردستان در 118کیلومتری شمال مرکزاستان اصفهان قراردارد.

خبر صنعت طیور پرآور صنعت (1)

افتتاح مرکز تکنولوژی جوجه کشی توسط شرکت تایسون

این مرکز جدید برای جوجه کشی مرغ های گوشتی تایسون و مرغ های کورنیش در شمال غربی آرکانزاس ایجاد شده است.
شرکت تایسون به طور رسمی مرکز تکنولوژی جوجه کشی خود را در شهر اسپرینگدیل در ایالت آرکانزاس افتتاح نمود. این مرکز 7000 متر مربعی که کار ساخت آن نزدیک به یک سال زمان برده است، برای جوجه های گوشتی و مرغ های کورنیش کار جوجه کشی را انجام می دهد.
دوگ رامسی (Doug Ramsey)، رئیس بخش طیور شرکت تایسون اظهار داشت: «این مرکز جوجه کشی که نقطه عطفی برای شرکت تایسون به حساب می آید به ما این امکان را می دهد تا بر روی بعضی از عملیات تمرکز کنیم در نتیجه می توانیم کارآمدتر باشیم. این مرکز با بهترین تکنولوژی موجود و بالاترین سطح امنیت زیستی ساخته شده است و برای سلامت عمومی پرندگانی که در آن تخم ریزی می کنند عالی است.»
در ابتدای سال 2017، شرکت تایسون اعلام کرد که در محصولات جوجه خود که به صورت خرده فروشی بوده اند تاکنون از هیچ آنتی بیوتیکی استفاده نکرده است و به همین دلیل بزرگترین تولیدکننده در جهان است که از هیچ آنتی بیوتیکی استفاده نکرده است. از آن جایی که محیط جوجه کشی کمک می کند تا سلامت پرنده ها بالا برود، این شرکت کارخانه ای را ساخته است که از آخرین پیشرفت های امنیت زیستی نیز پیروی می کند، که از آن جمله می توان به استفاده از تهویه با تکنولوژی بالا و کنترل های زیست محیطی داخلی به منظور گردش هوای تازه در ساختمان اشاره نمود.
در این ساختمان روبات هایی قرار داده شده است تا به کارگران کمک کنند و کارایی آن ها را بهبود ببخشند. شش بازوی روباتیک کارهای تکراری را که موجب خستگی عضلات کارگران می شود بهبود می بخشد.
این مرکز تکنولوژی جوجه کشی جایگزین مرکز جوجه کشی شرکت در شهر لینکلن و اسپریگدیل ایالت آرکانزاس می شود و برای تقریبا 35 نفر شغل ایجاد می کند.

خبر صنعت طیور پرآور صنعت (1)

صادرات مرغ و تخم‌ مرغ همچنان بی‌رمق است!

علی رغم رایزنی ها برای ارسال مجدد محموله های مرغ و تخم مرغ بعد از آنفولانزای حاد پرندگان به سبب نبود مزیت قیمتی، خبری از صادرات نیست.
با گذشت چند ماه از اعلام پاکی آنفولانزای فوق حاد پرندگان خبری از صادرات مرغ و تخم مرغ نیست.
این درحالی است که رایزنی ها برای ارسال مجدد محموله های مرغ و تخم مرغ به عراق و افغانستان از همان ابتدا آغاز شد اما به سبب نبود مزیت قیمتی صادرات رها شد.
کارشناسان بخش معتقدند تا زمانیکه ساز و کار یارانه صادراتی به کار گرفته نشود، امکان صادرات وجود ندارد، چراکه هزینه تمام شده تولید بالا است.
محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از افزایش نرخ جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت : در حال حاضر نرخ هر قطعه جوجه یکروزه  2300 تا 2700 تومان است از این رو طبق توافقات از ابتدای شهریور ماه انجمن جوجه یکروزه 20 میلیون قطعه جوجه با قیمت 1800 تومان را در اختیار اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی قرار می دهد.
وی با اشاره به آخرین وضعیت صادرات مرغ افزود: با توجه به نرخ کنونی جوجه یکروزه امکان رقابت با سایر رقبا در بازارهای هدف وجود ندارد چرا که مرغداران با نرخ کنونی جوجه یکروزه از عرضه مرغ با وزن پایین در جهت صادرات امتناع می نمایند.
یوسفی ادامه داد: تنها صادرکنندگانی که از قبل، انعقاد قرارداد داشته‌اند به تعهدات خود عمل کرده و مقداری صادرات انجام می دهند.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به کاهش نرخ جوجه طی ماه های آتی در بازار تصریح کرد: با توجه به کاهش نرخ تمام شده مرغ و اجرای طرح کاهش سن کشتار، پیش بینی می شود که صادرات رونق گیرد.
صادرکنندگان تخم مرغ چشم انتظار مشوق صادراتی
فرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با اشاره به آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ اظهار داشت: اواخر اردیبهشت ماه با اعلام پاکی کشور از آنفولانزای حادپرندگان  حدود 5 هزارتن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شد که این رقم بالایی نیست.
وی افزود: اگر مرغداران در فصل پاییز همانند سال گذشته گرفتار آنفولانزای حاد پرندگان نشوند، پیش بینی می شود که تا پایان سال صادرات تخم مرغ به رقم 50 هزارتن برسد.
طلاکش با انتقاد از بدقولی دولت نسبت به پرداخت مشوق صادراتی گفت: با این وجود نمی توان به صادرات امیدوار بود، چراکه امکان رقابت قیمتی در بازارهای هدف با سایر رقبا وجود ندارد.
دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار ادامه داد: با توجه به نرخ کنونی تخم مرغ درب مرغداری، دولت به طور متوسط برای هر کیلو محصول باید 500 تا 700 تومان یارانه اختصاص دهد تا پیش بینی  صادرات 50 هزارتن تخم مرغ تحقق یابد.

خبر صنعت طیور پرآور صنعت (1)

قیمت مرغ چند تومان است؟

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات آن را اعلام کرد و از کاهش ۱۰۰ تومانی قیمت هرکیلوگرم مرغ نسبت به هفته گذشته در بازار خبر داد.
مهدی یوسف خانی قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده را ۵۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: همچنین قیمت هرکیلوگرم مرغ آماده طبخ در عمده فروشی درب کشتارگاه ۷۶۰۰ تومان، تحویل درب واحدهای صنفی ۷۷۵۰ تومان  و خرده فروشی واحدهای صنفی ۸۵۰۰ تومان است.
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی اضافه کرد: قیمت هرکیلوگرم ران مرغ با کمر نیز ۷۵۰۰ تومان، ران مرغ بی کمر  ۸۵۰۰ تومان، سینه با کتف ۱۴۵۰۰ تومان، سینه بدون کتف ۱۵۵۰۰ تومان و فیله مرغ ۱۷۵۰۰ تومان است.

خبر صنعت طیور پرآور صنعت (1)

گیلان تولید کننده 70درصد جوجه بوقلمون صنعتی کشور

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت : استان گیلان تولید کننده 70 درصد جوجه بوقلمون یک روزه صنعتی کشور است.
میرحجت علی اکبرنژاد اظهار داشت:از مجموع دو و نیم میلیون قطعه ظرفیت جوجه ریزی واحدهای بوقلمون صنعتی گوشتی کشور ، یک میلیون و 750 هزار جوجه در گیلان تولید می شود .
وی با اشاره به نقش موثر گیلان در تولید جوجه یک روزه بوقلمون گوشتی کشور خاطرنشان کرد : درحال حاضر دو کارخانه جوجه کشی در گیلان واقع شده که ظرفیت تولید چهار میلیون جوجه یک روزه بوقلمون را داراست .
همچنین به گفته وی دو واحد مادر به ظرفیت تولید 13هزار و350قطعه در گیلان فعال هستند و یک واحد تولید بوقلمون مادر نیز به زودی در شهرستان املش به بهره برداری می رسد که با بهره برداری از این واحد 600 هزار قطعه به ظرفیت تولید جوجه یک روزه استان و کشور افزوده می شود.
وی با بیان اینکه استان گیلان شرایط آب و هوایی بسیار مناسبی برای پرورش طیور دارد تصریح کرد: پنج واحد پرورش بوقلمون گوشتی فعال در سطح استان وجود دارند که ظرفیت تولید این واحدها 500 تن گوشت بوقلمون در یک سال است که پنج درصد تولید کشور را داراست و رتبه چهارم کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت:با راه اندازی این چند واحد برای 200نفر اشتغالزایی مستقیم فراهم و با این حجم سرمایه گذاری در کشور نیز سه هزار شغل ایجاد شده است.
وی با اشاره به برنامه ریزی کشور برای خودکفایی در زمینه تولید جوجه یک روزه بوقلمون اظهارداشت:دو واحد جدید نیز بزودی با ظرفیت 13هزار قطعه ی فعال به استان اضافه می شود و برای یک واحد جوجه کشی مستقل جدید دیگر نیز برنامه ریزی شده است که با این حجم سرمایه گذاری در گیلان ، کشور از واردات جوجه گوشتی بوقلمون خودکفا خواهد شد.
به گفته وی با این سرمایه گذاری از واردات یک میلیون و 200هزار تخم بوقلمون نطفه دار که عمدتا از کشورهای اروپایی وارد می شوند بی نیاز شده و در خروج ارز نیز صرفه جویی خواهدشد.
وی سرانه مصرف گوشت بوقلمون در کشور را 350گرم در سال ذکر و خاطرنشان کرد : طبق برنامه ریزی های وزارت جهادکشاورزی این میزان بایستی به 500گرم افزایش یابد.
علی اکبر نژاد افزود: وزن بوقلمون های صنعتی ماده که در ایران تولید می شوند تا 12کیلوگرم و نرها تا حدود 18کیلوگرم می رسند.
مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت:به دلیل شرایط مناسب اقلیمی و موفقیت استان در تولید بوقلمون ، شرکت های زنجیره ای تولید مرغ گوشتی مادر کشور نیز تمایل زیادی برای سرمایه گذاری در بخش پرورش بوقلمون در گیلان نشان داده اند.

خبر صنعت طیور پرآور صنعت (1)

 

۸ میلیارد تومان در اختیار اتحادیه مرغداران قرار می‌گیرد

صندوق حمایت از صنعت طیور، برای تاثیرگذاری در بازار آشفته جوجه یکروزه و کاهش قیمت آن، هشت میلیارد تومان در اختیار اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی قرار می‌دهد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی، گفت: قرار است با مذاکراتی که صورت گرفته، از طرف صندوق حمایت از صنعت طیور، مبلغی به میزان هشت میلیارد تومان در اختیار این اتحادیه قرار گیرد تا بازار جوجه، کمی به تعادل نزدیک شود.

محمد علی کمالی، با اشاره به اینکه گرانی جوجه یکروزه بر هیچ کسی پوشیده نیست، در حالی که قیمت آن حداکثر یکهزار و ۶۰۰ تومان برآورد می‌شود، افزود: با در اختیار داشتن کمک هشت میلیاردی صندوق حمایت از صنعت طیور، حداقل می‌توان ۳۰ میلیون جوجه و به عبارتی حدود ۳۰ درصد تولید این نهاده را با قیمت مناسب و عادلانه خرید و در اختیار مرغداران قرار داد. البته در این راه، همکاری و همراهی انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه نیز شرط لازم است.

به گفته وی، هرچند خرید ۳۰ درصد جوجه از مزارع مرغ مادر، نمی‌تواند در اصلاح ریشه‌ای گرانی تاثیر داشته باشد، اما حداقل در فروکش کردن قیمت‌ها نقش داشته و در صورت مساعدت صندوق، قرار است این خرید در هر دوره تکرار شود.
کمالی، عنوان کرد: تضمین مرغداران برای مزارع مرغ مادر این است که مثلا ۲۰ روز قبل از حمل جوجه حداقل ۱۵ درصد مبلغ اصلی را به عنوان پیش پرداخت در اختیار تولیدکنندگان جوجه قرار داده و مابقی آن را چند روز قبل از تحویل بار، به حساب آنها واریز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که این موضوع به صورت یک پیشنهاد از طرف اتحادیه مرغداران بوده و هنوز با انجمن تولیدکنندگان جوجه مطرح نشده است. بنابراین نظر آنها نیز در این راستا مهم خواهد بود.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی، به تعویق افتادن اجرای طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ را به دلیل افزایش قیمت جوجه دانست و گفت: وقتی مرغدار این نهاده را با قیمت دو هزار و ۵۰۰ تا دو هزار و ۶۰۰ خریداری می‌کند، مجبور است برای سرشکن کردن هزینه‌ها وزن مرغ را بالا ببرد. با این اتفاق، نه تنها قدرت صادراتی برای این صنف ضعیف‌تر می‌شود، بلکه دورریز مرغ بیشتر شده و مردم از آنجا که پول بیشتری برای خرید آن می‌پردازند، در مجموع به ضرر اقتصاد کلان کشور خواهد بود.
کمالی معتقد است که اتحادیه می‌تواند کل جوجه تولید شده در مزارع مرغ مادر کشور را خریداری کرده و در اختیار مرغداران قرار دهد. البته برای این اقدام، حداقل به ۳۰ میلیارد تومان احتیاج است که چنین مبلغی باید از طرف دولت تامین شود. اما وصول آن هم قیمت جوجه را به تعادل می‌رساند و هم تولید مرغ سایز را دوباره به جریان خواهد انداخت.

وی در پایان با بیان اینکه باید قرارداد گفته شده به صورت سالانه بین تولیدکنندگان جوجه و مرغ گوشتی منعقد شود، اظهار امیدواری کرد که انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه، با این پیشنهاد موافقت کرده و این نهاده را با قیمتی مناسب در اختیار مرغداران قرار دهد.

خبر صنعت طیور پرآور صنعت (1)

پیش بینی تولید 950 هزارتن تخم مرغ در سال جاری

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد تولید تخم مرغ در سال جاری به حدود 950 هزارتن برسد.
حسن رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در نشست دوره ای معاونین بهبود تولیدات دام جهاد کشاورزی استانهای کشور در مشهد با اشاره به این که در سالجاری نزدیک به دو میلیون و 250 هزارتن گوشت مرغ تولید می شود، اظهار کرد: این میزان تولید نسبت به سال گذشته حدود 5 درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت های زیربنایی تولیدی ما به گونه ای است که میتوان افزایش تولید بیشتری هم داشته باشیم.

رکنی با اشاره به این که ما باید به دنبال زنجیره تولید باشیم به اقدامات خوب استانها از جمله خراسان رضوی در این خصوص اشاره کرده و تصریح کرد: خراسان رضوی پتانسیل خوبی در جهت ایجاد زنجیره تولید در حوزه های دام و طیور دارد و ماباید در این مسیر حرکت نماییم.
وی همچنین به استقبال خوب و گسترده پرورش دهندگان مرغ تخم گذار از بیمه تکمیلی اشاره کرد و گفت:بیمه موجب افزایش امنیت سرمایه گذاری در این بخش شده است.

معاون وزیر جهاد کشادورزی همچنین پیش بینی کرد تولید تخم مرغ در سالجاری به حدود 950 هزارتن برسد.

رکنی همچنین با اشاره به صادرات سه ماهه تخم مرغ در سالجاری و سهم 50درصدی خراسان رضوی در این خصوص گفت استان خراسان رضوی پتانسیل و ظرفیت های بالایی در تولیدات کشاورزی دارد.
مهندس مزروعی رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز در این جلسه گفت:در سنوات گذشته تلاش بر این شده است که تولید کننده روی پای خود بایستد و انصافا هم اقدامات خوبی توسط دولت انجام شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزود سال گذشته 40 هزار تن شیر خریدیم و 3 هزارتن صادرات شیر خشک از استان صورت گرفته است .
وی ادامه داد تشکیل دو واحد زنجیره تولید مرغ از دیگر اقدامات موفق ما دراین بخش بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به این که ما در سال قبل با صادرات 40 قلم کالا بیش از 80ملیون دلار ارزآوری داشتیم گفت : امسال تمرکزمان بر بحث بهره وری آب،بازرگانی محصولات کشاورزی و نیز تولید دام سبک است زیرا ما یک استان تولید کننده و صادر کننده هستیم .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اضافه کرد: حدود 78 درصد گوشت قرمز ما از دام سبک تامین می شود و نقش مهمی در تولید اقتصاد بخش و خانوار روستایی و اشتغال زنان روستایی دارد.
وی افزود:امسال تسهیلات خوبی از محل ارتقاء شاخص های توسعه فراهم شده است و بیش از 850میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار را برای بخش تدارک دیده ایم .
مزروعی در پایان سخنانش گفت :نگاه ما بر توسعه واحدهای صنعتی در دام سبک است و البته پشتیبانی از واحد های کوچک روستایی را نیز در نظرداریم .

خبر صنعت طیور پرآور صنعت (1)

20 درصد طیور ایران در گلستان تامین می شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در دیدار با سفیر انگلستان در گرگان گفت: 20 درصد طیور کشور در استان گلستان تامین می شود که نشان دهنده ظرفیت بالا در این بخش می باشد.
“حسینقلی قوانلو” رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان در دیدار با سفیر انگلستان در ایران گفت: 20 درصد طیور کشور در استان گلستان تامین می شود که نشان دهنده ظرفیت بالا در این بخش می باشد.
وی در ادامه افزود: یکی از مهمترین برنامه های استان گلستان، استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی است و در این رابطه آمادگی همکاری وجود دارد.
“قوانلو” تصریح کرد: مراودات مردم و بازرگانان می تواند بر مراودات سیاسی تاثیر بگذارد یعنی دیپلماسی مردمی بر دیپلماسی سیاسی موثر است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در پایان تاکید کرد: “منطقه آزاد اینچه برون” می تواند محل خوبی برای سرمایه گذاری و دسترسی به بازار آسیای میانه باشد.

خبر صنعت طیور پرآور صنعت (1)

مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن گفت: طبق روال همه ساله با کاهش مصرف تخم مرغ در ماه رمضان قیمت‌ها تغییری نخواهند داشت.

رضا ترکاشوند مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به آخرین وضعیت قیمت تخم مرغ در بازار اظهار داشت: در حال حاضر نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴ هزار تومان است که با احتساب ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش به دست مصرف کنندگان می‌رسد.
وی افزود: طبق روال همه ساله با کاهش مصرف تخم مرغ در ماه رمضان قیمت‌ها تغییری نخواهند داشت.
ترکاشوند با اشاره به آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ بیان کرد: با توجه به اعلام پاک بودن کشور از آنفولانزای حاد پرندگان، مشکلی در صادرات وجود ندارد از این رو منتظر بازگشت به این بازار‌ها هستیم.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن درخصوص قیمت صادرات تخم مرغ بیان کرد: قیمت صادرات تخم مرغ، به بازارهای منطقه بستگی دارد، از این رو صادرکنندگان با تجار بازارهای هدف باید به تفاهم برسند.
به گفته وی تخصیص مشوق صادراتی می‌تواند در سهولت و میزان صادرات تخم مرغ اثر گذار باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان – 96/3/6

خبر صنعت طیور پرآور صنعت (1)

رضا ترکاشوند امروز دوشنبه 1396/03/01 اعلام کرد: “صادرات تخم مرغ از سرگرفته شد”

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار گفت: با اعلام سازمان بهداشت جهانی دام و سازمان دامپزشکی کشور درباره پاکسازی ایران از بیماری فوق حاد پرندگان، صادرات تخم مرغ از سرگرفته شد و اکنون در انتظار درخواست کشورهای هدف هستیم.
وی افزود: در زمان توقف صادرات تخم مرغ به علت بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرنگان در کشور، برخی از بازارهای صادراتی خود را از دست دادیم که درحال حاضر منتظر بازگشت به این بازارها هستیم.

به گفته وی، زمانی که ایران نمی توانست تخم مرغ تولیدی خود را صادر کند، دیگر کشورها همچون ترکیه که رقیب ماست وارد عمل شدند و به نظر می رسد از این پس شرایط برای صادرات تخم مرغ ایران عادی شود.
دان و جوجه ایران به نقل از ایرنا؛ وی عمده بازارهای متقاضی تخم مرغ ایران را کشورهای عراق، افغانستان، عمان، تاجیکستان و ترکمنستان و دیگر کشورهای همسایه اعلام کرد و گفت: سالانه بین 50 تا 90 هزارتن تخم مرغ از کشور صادر می شد که این رقم سال گذشته به دلیل توقف صادرات کاهش یافت.

احتمال کاهش قیمت تخم مرغ در ماه رمضان
ترکاشوند میزان تولید تخم مرغ کشور را مناسب دانست و افزود: کمبودی در زمینه تخم مرغ مورد نیاز مصرفی کشور نداریم.
وی ادامه داد : به طور طبیعی هر ساله در ماه مبارک رمضان قیمت تخم مرغ با اندکی کاهش مواجه می شود که به نظر می رسد به دلیل گرم شدن هوا و کاهش مصرف در ماه مبارک رمضان امسال با روند کاهشی قیمت این محصول مواجه شویم.

قیمت تخم مرغ درب مرغداری 40 هزار ریال
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار گفت: اکنون قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری های کشور به طور میانگین بین 38 تا 40 هزار ریال است که با توجه به هزینه های حمل و نقل این رقم با 20 تا 25 درصد افزایش به دست مصرف کنندگان می رسد.
به گفته وی، اکنون قیمت هر جوجه یک روزه در مرغداری های تخم گذار نزدیک 30 هزار ریال است و به دلیل بالا بودن مدت نگهداری مرغ تخم گذار این قیمت تاثیر چندانی در هزینه تمام شده تولید ندارد.
وی با بیان اینکه هر مرغ تخم گذار 20 کیلوگرم تخم مرغ می دهد، تولید تخم مرغ را در سالجاری بین 950 تا 960 هزار تن اعلام کرد و گفت: سال گذشته نزدیک به 940 هزارتن تخم مرغ در کشور تولید شد.
به گزارش ایرنا، سال 95 مقرر شده بود 940 هزارتن تخم مرغ در کشور تولید شود که از این میزان 850 هزارتن به مصرف داخلی (تازه خوری و صنعتی) و نزدیک 100 هزار تن آن صادر شود.
بخش عمده صادرات تخم مرغ ایران به بازار عراق و افغانستان است و به طور موردی بارهایی به کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان، بحرین، عمان، جمهوری آذربایجان و پاکستان صادر می شود.
سالیانه 65 میلیون مرغ تخمگذار در یک هزار و 700 واحد مرغداری پرورش می یابد.

خبر صنعت طیور پرآور صنعت (1)

امسال بيشتر مراقب پرنده های خود باشيد!

با افزايش بي رويه قيمت ويتامين سي در بازار از ٣/٥-٥ دلار به ٨-١١ دلار، قيمت پرميكس هاي ويتامين سي بطور منطقي حداقل ٥٠ تا ٩٠ درصد افزايش را تجربه خواهد كرد. در صورتي كه تغيير قيمتي در محصول خريداري شده مشاهده نكرديد، بيشتر از انصاف و شكيبايي فروشنده، به محتويات داخل كيسه دقت كنيد!

خبر صنعت طیور پرآور صنعت (1)

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار کشور تاکید کرد:

با قیمتی که در حال حاضر تخم مرغ دارد، بنده خیلی خوشبین نیستم که ما بتوانیم صادرات موفقی داشته باشیم، مگر اینکه دولت برای رونق صادرات یک ساز و کار یارانه‌ای را پیش بینی کند و در اختیار صنف قرار دهد.
طلاکش ادامه داد: در این چند ماهی که ما در بازار عراق و افغانستان حضور نداشتیم، رقبایی وارد این بازارها و جانشین ما شدند بنابراین اگر ما بخواهیم دوباره به جای قبلی خود بازگردیم باید یک شرایط قیمتی مناسبی را ایجاد کنیم و روی آن پایدار بمانیم تا مشتریان‌مان دوباره برگردند.
وی با بیان اینکه درحال حاضر میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری حدود ۳۵۰۰ تومان است، گفت: امروز دولت برای صادرات هرکیلوگرم تخم مرغ باید فعلا حداقل بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومان یارانه بدهد؛ در واقع فعلا دولت باید به هر کیلوگرم تخم مرغ ۳۰۰ تومان یارانه بدهد تا صادرات شروع شود و ممکن است این رقم بعدها بیشتر شود.
دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران میزان صادرات تخم مرغ را در سال گذشته حداکثر ۴۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: این میزان صادرات، ۵۵ هزار تن کمتر از سال ۹۴ بوده است.
طلاکش پیش بینی کرد: میزان صادرات تخم مرغ در سال جاری بیشتر از ۵۰ هزارتن نباشد، چون دولت تاکنون هیچ کمکی نکرد است ضمن اینکه ما به دلیل آنفلوانزا تلفات قابل توجهی در جمعیت مرغ کشور داشتیم و جبران این مساله نیاز داخل را پوشش خواهد داد بنابراین ۵۰ هزارتن هم که صادر کنیم عددخوبی است.

خبر صنعت طیور پرآور صنعت (1)

ایرانی ها 4 برابر دنیا دارو مصرف می‌کنند!!

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور ضمن اشاره به اینکه ایران چهار برابر دنیا دارو مصرف می کند، تاکید کرد، از این میزان مصرف دارویی مسکّن ها و آنتی بیوتیک ها در صدر جدول قرار دارند. به گفته وی، در بحث مقاومت دارویی نقش دامپزشکی و دامپزشکان مهم است اما نقش جامعه پزشکی را نباید نادیده گرفت.

دکتر صفری با بیان اینکه مقاومت دارویی آنقدر مهم است که در إجلاس هفتاد و یکم سازمان ملل مطرح شد، افزود: مقرر شد در این إجلاس کشورها برنامه ای تهیه کنند و ایران برنامه اقدام ملی را در دستور کار خود قرار داد.

بر اساس گزارش ها از ١٣٠ کشور جهان ١١٠ کشور هنوز برنامه ای در خصوص میزان تولید، واردات، عرضه و مصرف انتی بیوتیک ها و مقاومت دارویی ندارند. وی براین باورست که باید برنامه اقدام ملی هرچه سریع تَر تبیین تا نقش همه دستگاه ها مشخص شود.

این مقام مسئول با بیان این که نسخه و تجویز پزشکان و دامپزشکان به نوعی حذف شده است، گفت: اکنون کارخانجات و داروخانه ها انواع داروها را بدون تجویز پزشکان و دامپزشکان در اختیار بیماران و مردم قرار می دهند که اینگونه اعمال می تواند مشکلات را افزایش دهد، درحالی که در 15 سال گذشته دارو بدون نسخه و تجویز در اختیار مردم قرار نمی‌گرفت.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور افزود: دارو یک کالای تخصصی است که تولید، تجویز و مصرف آن باید تحت کنترل باشد، درحالی که در برخی نمایشگاه ها دیده می شود مراکز تولید و عرضه با اقدام به ایجاد جوایزی همچون پنج تا بخر 6 تا ببر این مسئله را به یک فاجعه تبدیل کرده اند.

دکتر صفری بحث نظارت را مهم دانست و گفت: عرضه داروی مجاز خارج از شبکه مجاز همان دارو را غیرمجاز می کند.
وی با انتقاد از تعدد زیاد داروخانه ها گفت: در هر منطقه ٢٠ کلینیک و ٥٠ داروخانه دیده می شود که تعدد این مراکز و رقابت آن ها با یکدیگر خود مشکلاتی را در عرضه داروهای بدون نسخه ایجاد کرده است.رئیس سازمان نظام دامپزشکی با اشاره به این که دامپزشکی در کشورما هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است، افزود: اقدام های ما در دانشگاه ها هنوز ضعیف است، درحالی که اگر از ابزارها به خوبی استفاده شود می توانیم برنامه ملی خود را در بحث مقاومت دارویی و کنترل مصرف آنتی بیوتیک ها اجرا کنیم.

وی در پایان با اشاره به نقش کم‌رنگ فارماکولوژی در دامپزشکی تأکید کرد: موضوع دارو برای دامپزشکان کشور هنوز مفهوم خاصی ندارد؛ بنابراین لازم است مرکز بررسی عوارض دارویی برای حوزه دامپزشکی تأسیس شود تا نقش استفاده از دارو و عوراض آن در این عرصه بیشتر مدنظر قرار بگیرد.

خبر صنعت طیور پرآور صنعت (1)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

سبد خرید0
سبد خرید خالی است
0

پیام آرش کرمانی بنیانگذار گروه صنعتی پرآور

این پیام تقدیم به شما عزیزان دوست داشتنی که احتمالا در سنین 18 تا 35 سال بسر می برید و به نحوی علاقمند به پرورش طیور و یا علاقمند به راه اندازی کسب و کار شخصی خودتان هستید. بنده آرش کرمانی به عنوان مدرس و مشاور هزاران نفر و با سابقه بسیار زیاد در مدیریت بیزینس های موفق ، دو عامل بسیار مهم موفقیت و شکست تمام انسان های امروزی را کشف، و بصورت یک فایل صوتی کوتاه تقدیم شما میکنم. میزان توجه شما به این فایل، آینده و سرنوشت شمارو بصورت تضمینی رقم خواهد زد، پیشنهاد میکنم قبل از هر اقدام فیزیکی و یا یادگیری مهارت جدید،به گفته های این فایل توجه کنید.
0:00 / 0:00
اصلی ترین دلایل موفقیت و شکست