شروع جشنواره عیدانه! تخفیفات چند میلیونی از پرآور درخواست کنید (فقط 48 ساعت)

ساخت دستگاه جوجه کشی

آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی + فیلم آموزشی

4.2/5 - (206 امتیاز)

وقتی برای اولین بار تصمیم گرفتم خودم یک دستگاه جوجه کشی بسازم، بین انبوهی از مقالاتی قرار گرفتم که اکثرا تبلیغاتی بودن و سعی داشتن بهم اثبات کنن که خرید دستگاه جوجه کشی بهتر از ساخت اونه، اما من شرایط مالی مناسبی برای خرید این دستگاه های گرون قیمت نداشتم….

بنابراین تصمیم گرفتم هرطور شده یک دستگاه جوجه کشی بسازم و بتونم کار جوجه کشی رو بدون هزینه های سنگین اولیه شروع کنم. ده ها آموزش رو خوندم و مطابق آموزش اون ها دستگاه ساختم ولی از هیچ کدوم تقریبا نتونستم نتیجه ای بگیرم تا اینکه با یک وبسایت خارجی آشنا شدم که یک مقاله جامع و کاربردی به همراه فیلم آموزشی قرار داده بود.

ساخت دستگاه جوجه کشی در 15 دقیقه!!!

نسبت به این مقاله خارجی حس خیلی خوبی داشتم چون تقریبا همه چی رو توضیح داده بود، مطابق آموزش هاش پیش رفتم و دستگاهم رو ساختم. جالبه بدونید با چهارتا وسیله ساده انقدر خوب آموزش داده بودن که تقریبا 15 دقیقه ای دستگاهم آماده شد (البته من چون از قبل اقدام به ساخت دستگاه کرده بودم تقریبا لوازمش رو داشتم و برای همین ساختش کلا 15 دقیقه از من وقت گرفت) شما اگه وسایل رو نداشته باشید ممکنه تهیه اون ها بیشتر ازتون زمان بگیره. وسایلش هم توی همه الکتریکی ها پیدا میشه نگران نباشید.

خب تصمیم گرفتم این مقاله رو به فارسی ترجمه کنم و براتون قرار بدم تا همه کسایی که مثل من مشکل مالی دارن بتونن ازش استفاده کنن و نیاز نباشه هزینه های سنگین پرداخت کنن. من سعی کردم مقاله رو عینا براتون ترجمه کنم تا حق مطلب ادا بشه. با تشکر از شرکت پرآور صنعت که اجازه دادن مقاله من در سایت خوبشون منتشر بشه.

نحوه جوجه کشی در گذشته

در گذشته ای نه چندان دور جوجه کشی را به صورت طبیعی انجام می دادند. در برخی از روستاها و شهرها نیز هنوز که هنوزه کرچ کردن مرغ و استفاده از جوجه کشی طبیعی از بین نرفته و مورد علاقه بسیاری از افراد است. در جوجه کشی طبیعی، مرغ مادر با حرارت بدن خود دما و رطوبت مورد نیاز را به تخم های نطفه دار می رساند تا آنها سر از تخم در بیاورند. نحوه جوجه کشی در ایام گذشته تلفات بالایی داشت اما امروز با دستگاه های جوجه کشی به حداقل ترین عدد ممکن رسیده است.

خب بریم سراغ آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی

جوجه کشی مصنوعی با دستگاهی به نام ماشین جوجه کشی (incubator) انجام میشود یا به عبارت دیگر ماشین جوجه کشی به وسیله ای اطلاق میشود که در آن شرایطی مشابه شرایط طبیعی توسط اجزای مختلف فراهم میشود و هرچه این شرایط به شرایط طبیعی که توسط پرنده ی مادر فراهم میشود نزدیکتر باشد ماشین جوجه کشی ایده آل تری خواهیم داشت.

لوازم مورد نیاز برای ساخت دستگاه جوجه کشی با کارتون ساده

برای این که بتوانید ساخت دستگاه جوجه کشی را انجام دهید به وسایل گوناگونی احتیاج دارید. از جمله لوازم مورد نیاز برای ساخت دستگاه جوجه کشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) یک عدد کارتن یا جعبه آکاسیو (یخدان یونولیتی) درب دار

2) پاتروم (سرپیچ) متصل به سیم + لامپ ۲۵ وات

3) چسب نواری

4) توری پلاستیکی مقاوم یا توری فلزی مناسب

5) دما سنج و رطوبت سنج دیجیتال

6) ظرف آب مناسب برای قرار گرفتن داخل کارتن

7) اسفنج

اساس کار کلیه دستگاه های جوجه کشی

اساس کار کلیه دستگاه های جوجه کشی مبتنی بر چهار اصل دما / رطوبت / تهویه / چرخش میباشد. چنانچه هر یک از دستگاه های جوجه کشی یکی از 4 اصل گفته شده را در اختیار نداشته باشند، پرورش دهنده طیور دچار مشکل های اساسی خواهد شد. توصیه می کنیم حتما 4 مورد بیان شده را به بهترین شکل در دستگاه های جوجه کشی فراهم کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

دما و طوبت

یکی از عوامل مهم و ضروری که باید در هنگام استفاده از دستگاه جوجه کشی رعایت شود، دما و رطوبت است. دما و رطوبت جز عوامل اصلی دستگاه های جوجه کشی هستند که به طور مستقیم بر جوجه کشی تأثیر می‌گذارند. اگر استانداردهای موجود در دما و رطوبت به خوبی اجرا نشود راندمان کاری کاهش خواهد یافت.

تهویه

جنین برای اینکه بتواند از پوست خارج شود و آن را بشکند نیاز به اکسیژن و دفع دی اکسید کربن دارد. از این رو تهویه یکی از مهم‌ترین نقشه ها را برای خروج دی اکسید کربن و جذب اکسیژن ایفا می کند. در هنگام ساخت دستگاه جوجه کشی به تهویه آن توجه ویژه داشته باشید.

چرخش

عامل بعدی که در دستگاه جوجه کشی باید مورد بررسی قرار بگیرد، چرخش است. چرخش از چسبیدن جنین به پوسته اصلی جلوگیری می کند. اگر چرخش به درستی انجام نشود با مرگ جنین همراه خواهد بود. چرخش باید به آرامی و بدون لرزیدن و تکان خوردن انجام شود.

مراحل ساخت دستگاه جوجه کشی با کارتون

مراحل ساخت دستگاه جوجه کشی با کارتون به شرح زیر می باشد. مراحل را قدم به قدم انجام دهید تا یک دستگاه جوجه کشی را در پایان داشته باشید.

مرحله اول ساخت دستگاه جوجه کشی:

یک کارتن یا یخدان یونولیتی انتخاب کرده (البته یخدان یونولیتی به دلیل عایق بودن مناسب تر است) و روی بدنه آن سوراخی ایجاد نمایید به اندازه ای که پاتروم (سرپیچ) از آن عبور کند. سپس توسط نوار چسب، پاتروم را از داخل و خارج سوراخ به بدنه یخدان بچسبانید. این کار را با دقت انجام دهید تا بر اثر تماس لامپ با بدنه یونولیتی باعث آتش سوزی نشود. سپس یک لامپ ۲۵ وات را به سرپیچ متصل نمایید.

ساخت دستگاه جوجه کشی
ساخت دستگاه جوجه کشی

حتما بخوانید : فیلم آموزش پرورش بلدرچین از 0 تا 100 بصورت کاملا حرفه ای و تخصصی

مرحله دوم ساخت دستگاه جوجه کشی با کارتون:

با استفاده از توری پلاستیکی مقاوم یا توری های فلزی موجود در بازار اطراف لامپ را همانند تصویر بپوشانید. با استفاده از ابعاد کارتن می توانید اندازه دور لامپ را توسط توری تنظیم نمایید.

علت استفاده از توری سیمی

جلوگیری از تماس جوجه ها پس از تولد با لامپ. (چنانچه از برخورد جوجه ها با لامپ جلوگیری نشود، ممکن است تبعات زیادی چون شکستن لامپ و از بین رفتن جوجه ها را به دنبال داشته باشد)

ساخت دستگاه جوجه کشی
ساخت دستگاه جوجه کشی

در صورت تمایل می توانید از توری موجود در کف جعبه استفاده کنید تا از جمع شدن فضولات زیر پای پرنده جلوگیری شود.

مرحله سوم ساخت دستگاه جوجه کشی با کارتون ساده:

مطابق تصویر دما سنج و رطوبت سنج دیجیتال را درون جعبه قرار دهید همچنین مطمئن شوید که دما سنج و رطوبت سنج به درستی و با دقت زیاد کار می کند.

آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی
ساخت دستگاه جوجه کشی

مرحله چهارم ساخت دستگاه جوجه کشی خانگی:

جهت تامین رطوبت مورد نیاز جوجه کشی یک ظرف آب داخل جعبه قرار دهید، همچنین می توانید داخل ظرف از اسفنج استفاده نمایید تا بتوانید رطوبت مورد نیاز جعبه را کنترل نمایید.

ساخت دستگاه جوجه کشی
ساخت دستگاه جوجه کشی

مرحله پنجم دستگاه جوجه کشی دست ساز:

روی درب کارتن یا یخدان، برش مربع یا مستطیل شکل ایجاد کنید و با استفاده از شیشه قاب عکس یا طلق پلاستیکی محل برش خورده را بپوشانید و اطراف آن را با نوار چسب محکم بچسبانید. جهت گردش جریان هوا و تهویه داخل جعبه می توانید دو سوراخ کوچک در طرفین جعبه ایجاد نمایید و یک سوراخ کوچک روی درب بالای آن ایجاد نمایید.

آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی
ساخت دستگاه جوجه کشی

حتما بخوانید : همه چیز درباره مادر مصنوعی و کاربرد آن در جوجه کشی

مرحله ششم ساختن دستگاه جوجه کشی:

قبل از قرار دادن تخم های نطفه دار درون دستگاه باید دستگاه را برای یک یا دو روز روشن کنیم تا از رطوبت و دمای مورد نیاز در دستگاه اطمینان حاصل کنیم. در طول دوره جوجه کشی درجه حرارت دستگاه باید روی ۳۷.۵ درجه سانتیگراد ثابت بماند و باید رطوبت دستگاه برای ۱۸ روز اول بین ۵۵ تا ۶۵ درصد و برای چهار روز آخر بین ۶۵ تا ۷۵ درصد تنظیم شود.

آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی
آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی

مرحله هفتم ساخت لانه جوجه با کارتن:

یک تخم مرغ به ۲۱ روز زمان نیاز دارد تا به جوجه تبدیل شود. حتما زمان گذاشتن تخم ها درون دستگاه جوجه کشی را یادداشت و میزان دما و رطوبت اندازه گیری شده در هر روز را ثبت نمایید تا در صورت مشاهده تغییرات غیر عادی سریعا نسبت به رفع آن اقدام کنید.

ساخت دستگاه جوجه کشی
ساخت دستگاه جوجه کشی

مرحله هشتم دستگاه جوجه کشی با کارتون:

تخم ها را باید در هر روز و در فواصل زمانی منظم بچرخانید این امر باید تا هجدهمین روز جوجه کشی ادامه پیدا کند. برای چرخش درست تخم ها می توانید یک طرف آن را علامت “A” و طرف دیگر آن را با علامت “B” نشانه گذاری کنید و در هر مرحله یک چهارم تا نیم دور تخم مرغ ها را بچرخانید.

ساخت دستگاه جوجه کشی
ساخت دستگاه جوجه کشی

مرحله نهم ساخت دستگاه جوجه کشی:

مشاهده داخل تخم ها بعد از هشت روز به جهت شناسایی تخم های نطفه دار از سایر تخم ها.

برای این کار یک چراغ قوه را در فضای تاریک به تخم بچسبانید، توجه داشته باشید که  لنز چراغ قوه باید به اندازه ای کوچک باشد که با قرار دادن تخم روی آن، نور از اطراف مشاهده نشود. پس از بررسی تخم ها آنهایی که نطفه دار نیستند و یا تفاوتی با سایر تخم های نطفه دار دارند را از دستگاه خارج نمایید.

برای مشاهده داخل تخم، به آرامی آن را بچرخانید تا از ایجاد نطفه در آن مطمئن شوید.

جنین زنده مانند یک نقطه دیده می شود که با رگ های خونی به اطراف احاطه شده است، جنین مرده شبیه به حلقه و یا رگه هایی از خون دیده می شود، تخم بدون نطفه کاملا شفاف بوده و نور از آن عبور می کند.

آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی
آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی

مرحله دهم ساخت دستگاه جوجه کشی:

اگر دقت کنید در روز بیست و یکم صدای ضربه زدن نوک جوجه ها به تخم ها را خواهید شنید. این صدا به منظور ترکیدن کیسه هوای داخل تخم و برخورد نوک جوجه با پوسته تخم مرغ ایجاد می شود. پس از شنیدن صدا شاید تا ۱۲ ساعت زمان لازم باشد تا جوجه به طور کامل از تخم خارج شود.

نکته : در حین خروج جوجه ها از تخم هرگز به آنها کمک نکنید و اجازه دهید خود جوجه این کار را انجام دهد چرا که برخی از جوجه ها هنوز توان شکستن تخم را ندارند و به زمان بیشتری برای جذب انرژی لازم دارند.

ساخت دستگاه جوجه کشی
ساخت دستگاه جوجه کشی

حتما بخوانید : عفونت کیسه زرده در جوجه ها + درمان

فواید استفاده از دستگاه جوجه کشی

داشتن دستگاه جوجه کشی دست ساز مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله این مزایا می توان به سبکی و راحتی در حمل و نقل، احتیاج نداشتن به برق شهری در برخی از مواقع، نگهداری از تخم ها به بهترین روش، مناسب برای افراد مبتدی، بسیار مقرون به صرفه،قابل استفاده در مکان های مختلف، امکان جوجه کشی آسان در فصل های مختلف سال، نیاز نبودن به مرغ کرچ و بسیاری از مزایای دیگر اشاره کرد.

نکات مهم در هنگام جوجه کشی

نکات بسیار مهمی در جوجه کشی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید. نبود و رعایت نکردن هر یک از عوامل مهم در هنگام جوجه کشی می تواند شما را با مشکلات بسیار زیادی رو به رو کند. تخم های نطفه دار مناسب، ضد عفونی کردن دستگاه جوجه کشی، تنظیم استاندارد دما و رطوبت، چرخش تخم های نطفه دار و عوامل بسیار زیاد دیگر که باید هنگام جوجه کشی آنها را رعایت کنید. رعایت دقیق موارد جوجه کشی می تواند شما را به سودهای کان در این زمینه نزدیک تر کند.

راه های تشخیص تخم نطفه دار سالم از مورد در هنگام جوجه کشی

راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن در هنگام جوجه کشی تخم نطفه دار سالم را از مرده تشخیص دهید. یکی از متداول ترین روش ها استفاده از چراغ قوه و نور مصنوعی برای تشخیص نطفه در درون تخم است. با استفاده از چراغ قوه می‌توانید حتی پیشرفت جوجه و آماده شدن آن برای تولد را نیز تشخیص دهید.  تخم های نطفه دار سالم با رگه های قرمز به خوبی قابل تشخیص خواهند بود. چنانچه در هنگام تشخیص نطفه دهی تخم مرده باشد آن را باید سریعاً از دستگاه جوجه کشی جدا کنید تا بوی بدی به دستگاه جوجه کشی ندهد.

خرید دستگاه جوجه کشی یا ساخت آن

ساخت دستگاه جوجه کشی زمانی برای شما سودمند خواهد بود که شما پرورش پرندگان مختلف را در تعداد پایین انجام دهید. چنانچه پرندگانی که شما پرورش می دهید در تعداد بسیار بالا است به هیچ عنوان نباید از دستگاه جوجه کشی ساخت دست استفاده نمایید زیرا تلفات بسیار زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت.

توصیه ما به شما این است که دستگاه جوجه کشی را از منابع معتبر و سایت هایی که پرورش دهندگان از آن استفاده می کنند استفاده نمایید. دستگاه های جوجه کشی اتوماتیک و دستی در سایت های معتبر دارای ضمانت نامه میباشند و خیال شما را بابت جوجه کشی راحت خواهند کرد.

ساخت دستگاه جوجه کشی
ساخت دستگاه جوجه کشی

نکته بسیار مهم

بسیاری از افرادی که دست به ساخت دستگاه جوجه کشی می زنند توقع دارند که این دستگاه ها به اندازه دستگاه های جوجه کشی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک برای آنها کارایی داشته باشد این در حالی است که به هیچ عنوان نباید از دستگاه جوجه کشی ساخته شده به اندازه دستگاه های جوجه کشی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک توقع داشته باشید. دستگاه های جوجه کشی ساخته شده استانداردهای لازم برای جوجه کشی در مقیاس های بزرگ را ندارد. بلکه با استفاده از این نوع دستگاه ها می توانید جوجه کشی مختلف مانند بلدرچین، مرغ کبک را تعداد پایین مورد استفاده قرار دهید.

بزرگترین مشکل دستگاه های جوجه کشی ساخته شده چیست؟

بزرگترین مشکلی که شما با ساخت دستگاه جوجه کشی با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد اتوماتیک نبودن آن است. این مشکل می تواند ضررها و زیان های زیادی را به شما وارد نماید. شما باید تمامی کارهایی که مربوط به جوجه کشی است را با استفاده از دست انجام دهید. این کار می‌تواند بازه زمانی زیادی را از شما بگیرد.

قیمت دستگاه جوجه کشی ساخته شده چقدر است؟

قیمت دستگاه جوجه کشی ساخته شده رابطه مستقیمی با نوع تجهیزاتی که شما استفاده میکنید دارد. چنانچه برای ساخت دستگاه جوجه کشی از تجهیزات بسیار ساده استفاده کنید می توانید قیمت دستگاه جوجه کشی را تا ۲۵۰ هزار تومان کاهش دهید. این در صورتی است که برای استفاده از سایر تجهیزات قیمت تمام شده دستگاه جوجه کشی می توانند تا ۱ میلیون تومان نیز برسد. با توجه به نوسانات ارزی قیمت های گفته شده دچار تغییرات بسیار زیادی خواهد شد.

انواع دستگاه جوجه کشی

حال که با ساخت دستگاه جوجه کشی آشنا شدید در ادامه مطلب قصد داریم شما را با انواع دستگاه جوجه کشی آشنا کنیم تا در هنگام خرید با توجه به نوع نیاز خود این کار را انجام دهید. دستگاه جوجه کشی از لحاظ کاربرد به سه نوع تقسیم می شود. دستگاه جوجه کشی معمولی، دستگاه جوجه کشی خانگی و دستگاه جوجه کشی تمام اتوماتیک از انواع دستگاه های جوجه کشی به شمار می روند. در ادامه این مطلب شما را با هر یک از این دستگاه ها به طور کامل آشنا خواهیم کرد.

دستگاه جوجه کشی معمولی

یکی از پرکاربرد ترین دستگاه های جوجه کشی، نوع معمولی آن است. معمولاً از این دستگاه جوجه کشی در پرورش بلدرچین، مرغ و کبک استفاده می شود. دستگاه های جوجه کشی معمولی تنظیماتی دستی داشته و شما برای اینکه بتوانید شرایط ایده آل را تخم های نطفه دار در نظر بگیرید باید تمامی کارهای آن را به صورت دستی انجام دهید. این نوع دستگاه های جوجه کشی نسبت به سایر گزینه ها از قیمت پایین تری برخوردار است و شما می توانید با پایین ترین قیمت این دستگاه جوجه کشی را در اختیار داشته باشید. از آنجایی که تنظیماتی مانند دما، رطوبت و اکسیژن جزء مهم ترین گزینه ها برای رشد مناسب تخم نطفه دار هستند توصیه می کنیم برای تنظیم و تحلیل هر یک از موارد فوق با یک متخصص مشورت کنید.

ساخت دستگاه جوجه کشی
ساخت دستگاه جوجه کشی

دستگاه جوجه کشی خانگی

اگر دوست داشتید به جای ساخت دستگاه جوجه کشی آن را خریداری کنید ما به شما دستگاه جوجه کشی خانگی را توصیه می کنیم. این دستگاه جوجه کشی مختص فضاهایی  با مقیاس کم و کسب و کارهای کوچک خواهد بود. شما می توانید به راحتی هر چه تمام تر دستگاه جوجه کشی خانگی را حمل کنید و از آن در فضاهای مختلف استفاده نمایید. این در صورتی است که برای جابجایی سایر دستگاه جوجه کشی با سختی فراوان همراه می شوید. از دستگاه های جوجه کشی خانگی معمولاً برای آموزش های مختلف استفاده می شود.

دستگاه جوجه کشی تمام اتوماتیک

اگر تجربه کافی در ساخت دستگاه جوجه کشی و یا نحوه استفاده از آن را ندارید دستگاه جوجه کشی تمام اتوماتیک بهترین گزینه برای شماست. همانطور که از نام این دستگاه پیداست شما میتوانید تمامی کارها را به خود دستگاه بسپارید و با خیالی راحت جوجه کشی را انجام دهید. برای استفاده از دستگاه جوجه کشی تمام اتوماتیک شما به کمترین تجربه و گاهی نیاز دارید. دستگاه های جوجه کشی اتوماتیک بالاترین قیمت را به خود اختصاص خواهد داد.

شما برای ما از ساخت دستگاه جوجه کشی بنویسید

در این مطلب از وبسایت پراور سعی کردیم تا شما را با ساخت دستگاه جوجه کشی آشنا کنیم.در این مطلب به خوبی دریافتید که برای جوجه کشی نیازی به هزینه های بسیار زیاد نیست و با چند وسیله ساده به راحتی می توانید دستگاه جوجه کشی را در اختیار داشته باشید.  شما می توانید در انتهای این مطلب و در بخش نظرات، دیدگاه خود را نسبت به این مطلب با ما به اشتراک بگذارید. همچنین شما می توانید تمامی سوالات خود را برای ما به اشتراک بگذارید تا پشتیبانان ما در اسرع وقت نسبت به پاسخ سوالاتتان اقدام کنند. امیدواریم از این مطلب سایت پراور نهایت بهره را برده باشید.

سوالات متداول

آیا با کارتن و لامپ معمولی میتوان دستگاه جوجه کشی ساخت؟

بله، شما حتی با کارتن و لامپ معمولی، مقداری سیم، دماسنج و... میتوانید دستگاه جوجه کشی بسازید. با ما همراه باشید تا ساده ترین روش ساخت دستگاه جوجه کشی را بیاموزید.

هزینه ساخت دستگاه جوجه کشی چقدر است؟

با توجه به اینکه اکثر لوازم مورد نیاز در خانه همه افراد موجود است با کمترین هزینه میتوانید دستگاه جوجه کشی خود را بسازید. بصورت میانگین 20 تا 50 هزار تومان هزینه نیاز خواهید داشت.

فیلم آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی


1,019 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید اگه دما بالابره چجوری پایین بیاریم هرچی بیشتر لامپ روشن میمونه گرم تر میشه تو دستگاها از فن یا ترموستات استفاده میکنن ک لامپو خاموش میکنه وفن رو روشن میکنه .

  2. سلام من درست کردم اما لامپم 100واته و درب کارتن رو که میبندم میره بالا دناش و دربشو که نیمه باز میزارم دماش عالیعگه و دیگه پایین تر از 37نمیاد خواستم ببینم. خوبه یا باید حتما دربش بسته باشه و هوایی نره داخلش

  3. من سه روزه تخم بلدرچین گذاشتمو مرتب هم چرخش میدمو دما هم اگه درب کارتن باز باشه به 37میرسونم اما تا میبندم بالا میره و چون نرفتم لامپ دیگه بگیرم خواستم بدونم ایرادی داره درب کارتن باز باشه یه گوشش که دما تنظیم بشه

  4. سلام
    بدون دیمر چگونه دما رو روی ۳۷ درجه نگه دارم هرکاری میکنم نمیشع
    اگه در جعبه باز باشه ایرادی داره یا ن ؟
    تخم مرغی ک توی یخچال باشه نطفه داره میشه استفاده کرد؟

    1. سلام من رطوبت سنج ندارم وقتی سر کارتن رو بسته میکنم دما میره روی۴۳ الان که سر کارتن رو باز کردم دما روی ۳۸ هست بابت رطوبت هم هر ۴ساعت اب جوش رو توی ظرف میریزم و میبرم توی کارتن خوبه

    1. سلام خسته نباشید من یک دسگاه باکارتون ساختم ولامپ ۱۰۰ولت زدم ایا این لامپ باید ۲۴ ساعته روشن باشد یاخاموشروشن کرد باید

    1. سلام خسته نباشید من یک دسگاه باکارتون ساختم ولامپ ۱۰۰ولت زدم ایا این لامپ باید ۲۴ ساعته روشن باشد یاخاموشروشن کرد باید

  5. سلام!
    خیلی سپاسگزارم از مطلب مفیدتون!
    من دستگاه رو ساختم و الان دو تا مشکل و سوال دارم.
    بنده برای ساخت دستگاه از لامپ 60 وات رشته ای استفاده کردم و این لامپ خیلی قوی بوده و علی رغم این موضوع فقط دما را افزایش میده و در چند دقیقه اول رطوبت رو به 49 الی 54 درصد میرسونه ولی پس از مدتی دما از حد مجاز بالاتر و رطوبت پایین میاد.حالا سوال اینجاست که آیا باید لامپ را عوض کنم و حتما لامپ باید رشته ای باشه یا از لامپ های ال ای دی و کم مصرف هم میشه استفاده کرد؟و چگونه رطوبت را افزایش دهم؟

    اگه میشه روش صحیح تمیز کردن تخم های نطفه دار را هم توضیح دهید.
    لطفا لطفا جواب بدید.
    با تشکر و سپاس فراوان

    1. سلام وقت بخیر، برای تظیم دما میتونید از دیمر استفاده کنید. و برای افزایش رطوبت هم میتونید ظرف اب رو بزرگتر کنید و به لامپ نزدیکتر کنید. نمیتونید از لامپ های کم مصرف استفاده کنید

  6. سلام سروران . شما فرمودید که بعد از به دنیا آمدن جوجه‌ها تقریبا یک روز باید تو دستگاه بمونن . الان خواستم بدونم که باید در دستگاه هم بسته باشه و دما و رطوبت هم مثلا مثل روزهای قبل باشه یا باید یه تغیرهای انجام داد
    ممنون میشم جواب بدید چون تقریبا دارن به دنیا میان

      1. سلام من دماسنج جیوه ای استفاده میکنم و رطوبت سنج هم ندارم چجوری بفهمم رطوبتش خوبه یانه درتوان مالی من نیست

  7. سلام وقت بخیر من دستگاه ساختم
    ولی رطوبت از ۱۰ بالا تر نمیره ۲ تا ظرف آب گذاشتم نزدیک لامپ ولی هنوز بالا نرفته ولی اینم بگم تازه ۳ ساعته دستگاه روشنه آیا احتمال داره در ساعات آتی بالا بره

    1. سلام برای افزایش رطوبت دستگاه جوجه کشی در سیستم های دستی میتوان سطح اب داخل ظرف را افزایش داد. دقت داشته باشید که سطح آب مهم است نه عمق آن. بدین معنی که باید هوای گرم داخل دستگاه با سطح زیادی از آب در تماس باشد تا رطوبت نیز افزایش پیدا کند.اگر در داخل دستگاه مورد استفاده شما فضای کافی برای قرار دادن یک ظرف پهن وجود ندارد بهتر است که یک اسفنج مرطوب در داخل ظرف اب قرار دهید. بدین شکل رطوبت موجود در اسفنج در اثر هوای گرم داخل تبخیر خواهد شد. دقت داشته باشید که برای افزایش رطوبت جوجه کشی بدین طریق باید کمی صبر کنید و حداقل نیم ساعت باید از انجام آن بگذرد تا شاهد افزایش رطوبت باشید.
      با احترام

    1. سلام چرا سازندگان دستگاه خانگی حرف نمیزنند واز نوع لامپ وسوراخهای هوا ودیگر موارد ضمن کار توضیح نمیدن نکنه خدای نکرده لا لند یا خارجیند

  8. سلام وقت بخیر . تشکر بابت مطالب اموزندتون. من یه دستگاه دارم حدود سه تا از تخم ها بعد از رشد نطفه ها تا روز هفت یا هشت از بین رفتن و دیگه رشد نکردن . میخواستم دلیل این اتفاق رو بدونم و جلوش رو برای دفعات بعدی بگیرم. لطف می کنید پاسخ بدید. سپاس

    1. سلام خوشحالیم که مطالب براتون مفید واقع شده
      دلایل زیادی میتواند داشته باشد
      عفونت باکتریایی تخم مرغ
      – تخم مرغ های کثیف
      – شستن تخم مرغ با شیوهایی نادرست
      – الودگی ماشین جوجه کشی
      تخم مرغ های روشن(clear)
      – بی نطفه گی
      – گازدهی زیاد
      – مرگ ومیر اولیه ی جنین
      – ژنیتکی
      – بیماری گله مادر
      – تخم مرغ های کهنه
      – جابه جایی نا مناسب تخم مرغ های جوجه کشی
      – درجه حرارت ماشین جوجه کشی خیلی بالا باشد.
      – درجه حرارت ماشین جوجه کشی خیلی پایین باشد.
      موفق باشید.

    2. سلام وقت بخیر میخواستن ببینم میشه از لام ۱۰۰ وات رشته در کارتون ۴۰ در ۳۰ استفاده کرد

      لطف میکنید اگر جواب بدهید

    1. سلام متوجه منظورتان نشدیم،دوست گرامی برای ساخت دستگاه جوجه کشی به این موارد نیازمند هستید.
      1) یک عدد کارتن یا جعبه آکاسیو (یخدان یونولیتی) درب دار
      2) پاتروم (سرپیچ) متصل به سیم + لامپ ۲۵ وات
      3) چسب نواری
      4) توری پلاستیکی مقاوم یا توری فلزی مناسب
      5) دما سنج و رطوبت سنج دیجیتال
      6) ظرف آب مناسب برای قرار گرفتن داخل کارتن
      7) اسفنج

      موفق باشید.

  9. سلام ببخشید یه سوال داشتم. میخواستم بدونم میشه داخل یونولیت یک آرمیچر کوچیک و پره بذارم برای تهویه هوا و اکسیژن یا لازم نیست؟؟ و آیا میشه رطوبت سنج نباشه وآیا دماسنج جیوه ای هم میشه؟

  10. درود
    برای تهویه هوا یعنی رسیدن اکسیژن به داخل باید چکار کرد با چند تا سوراخ اطراف کارتون میشه؟یا خیر

    بعد هنگامی که در را باز میکنیم که تخم را بچرخانیم مشکلی پیش نمیاد برای تخم ها ؟

    1. سلام جهت گردش جریان هوا و تهویه داخل جعبه می توانید دو سوراخ کوچک در طرفین جعبه ایجاد کنید یک سوراخ کوچک روی درب بالای آن ایجاد نمایید.خیر بعد از مدتی باید تخم ها را چرخش بدید
      با احترام.

  11. سلام
    خسته نباشید
    ببخشید آیا میشه بجای لامپ های زرد ورشته ای از لامپ ال ای دی منظورم همین لامپ های سفید هست استفاده نمود

  12. سلام وقت بخیر
    ببخشید یه سوال داشتم
    اونم اینه که لامپ اگر بالای کارتون یعنی وسط بزاریم بهتره یا مثل عکس ها کنار بزاریم.؟

  13. وقت بخیر
    آیا رطوبت ۴۰ تا ۴۵ باشه مشکلی ایجاد میشه
    لطفا اگه میشه فقط به سوالم جواب بدین…
    چون همه راه ها رو امتحان کردم اما رطوبت زیاد نشد

    1. سلام برای رطوبت بیشتر کولرهای آبی نیز به افزایش رطوبت محیط کمک میکنند. همچنین با جوشاندن آب در داخل یک ظرف درب باز نیز میتوان به افزایش رطوبت محیط کمک کرد ولی باید حواستان باشد که اکسیژن محیط کم نشود. چون فرایند اشتعال باعث مصرف اکسیژن محیط و آزاد سازی گازهای مضر نظیر مونواکسید کربن میشود. کاهش اکسیژن محیط یا افزایش غلظت گازهای مضر باعث خفگی جنین در داخل تخم نطفه دار خواهد شد.
      برای افزایش رطوبت دستگاه جوجه کشی در سیستم های دستی میتوان سطح اب داخل ظرف را افزایش داد. دقت داشته باشید که سطح آب مهم است نه عمق آن. بدین معنی که باید هوای گرم داخل دستگاه با سطح زیادی از آب در تماس باشد تا رطوبت نیز افزایش پیدا کند.اگر در داخل دستگاه مورد استفاده شما فضای کافی برای قرار دادن یک ظرف پهن وجود ندارد بهتر است که یک اسفنج مرطوب در داخل ظرف اب قرار دهید. بدین شکل رطوبت موجود در اسفنج در اثر هوای گرم داخل تبخیر خواهد شد. دقت داشته باشید که برای افزایش رطوبت جوجه کشی بدین طریق باید کمی صبر کنید و حداقل نیم ساعت باید از انجام آن بگذرد تا شاهد افزایش رطوبت باشید.

      با احترام.

      1. سلام وقت بخیر
        یع سوال داشتم
        آیا میشه از لامپ های ال ای دی هم استفاده نمود؟یا حتما باید از این لامپ های زرد رشته ای باشه.؟

  14. ممنون از پاسختون…
    اما متاسفانه دما بالا نمیره به جای یک ظرف دو ظرف گذاشتم همراه با اسفنج…
    همینطور دما هم نوسانیه…
    و اینکه من دماسنج و رطوبت سنج دارم(مشترک) هر وقت جابجا میکنم دما و رطوبت به شدت نوسانی میشه مثلا میزارم کف دستگاه دما میره بالا رطوبت پایین
    یکم از سطح دستگاه فاصله میدم که دما کم میشه و رطوبت بیشتر…
    کجا و در چه سطحی باید رطوبت سنج و دما سنج رو بزاریم
    الخصوص رطوبت سنج،چون دنا رو میتونم ثابت کنم اما رطوبت هیچ فایده ای نداره لطفا راه حل بدین برای ثابت نگه داشتن رطوبت و اینکه میشه با رطوبت ۳۰ گذروند
    با تشکر

    1. سلام در محل مناسب لطفا قرار دهید دستگاه جوجه کشی محل مورد نظر را جابه جا نکنید،خوب باید تجهیزاتی استفاده کنید که دما رو بالاتر ببره
      مثلا اگه از لامپ 60 استفاده میکنید ، این بار از لامپ 100 استفاده کنید اگه برای رطوبت از یه 1 ظرف آب استفاده میکنید 2 تا باید تست کنید و هر وقت دستگاه اماده شد داخلش تخم بزارید راه حل هایی دیگری که بهتون پیشنهاد دادم استفاده کنید

      بااحترام.

  15. با سلام.من دستگاه جوجه کشی خانگی ساختم و تمام توضیحات شما رو اجرا کردم اما متاسفانه دما حدودا به ۴۰ درجه میرسه و رطوبت حداکثر به عدد ۳۶
    چه مشکلی هست و چگونه میتونم رطوبت رو افزایش بدم چون دما رو میتونم کم کنم اما رطوبت رو هر کاری کردم نمیشه
    لطفا جواب قطعی بدین
    من همه موارد رو اجرا کردم و هیچ نقصی در دستگاه نیست اما رطوبت خیلی پایین

    1. سلام برای رطوبت بیشتر کولرهای آبی نیز به افزایش رطوبت محیط کمک میکنند. همچنین با جوشاندن آب در داخل یک ظرف درب باز نیز میتوان به افزایش رطوبت محیط کمک کرد ولی باید حواستان باشد که اکسیژن محیط کم نشود. چون فرایند اشتعال باعث مصرف اکسیژن محیط و آزاد سازی گازهای مضر نظیر مونواکسید کربن میشود. کاهش اکسیژن محیط یا افزایش غلظت گازهای مضر باعث خفگی جنین در داخل تخم نطفه دار خواهد شد.
      برای افزایش رطوبت دستگاه جوجه کشی در سیستم های دستی میتوان سطح اب داخل ظرف را افزایش داد. دقت داشته باشید که سطح آب مهم است نه عمق آن. بدین معنی که باید هوای گرم داخل دستگاه با سطح زیادی از آب در تماس باشد تا رطوبت نیز افزایش پیدا کند. ظرف آب در برخی دستگاه ها به شکل شیار دار بوده که به تدریجی میتوان خانه های این نوع ظرف ها را با آب پرکد تا رطوبت دستگاه افزایش یابد.اگر در داخل دستگاه مورد استفاده شما فضای کافی برای قرار دادن یک ظرف پهن وجود ندارد بهتر است که یک اسفنج مرطوب در داخل ظرف اب قرار دهید. بدین شکل رطوبت موجود در اسفنج در اثر هوای گرم داخل تبخیر خواهد شد. دقت داشته باشید که برای افزایش رطوبت جوجه کشی بدین طریق باید کمی صبر کنید و حداقل نیم ساعت باید از انجام آن بگذرد تا شاهد افزایش رطوبت باشید.

      با احترام.

      1. ممنون از پاسختون…
        اما متاسفانه دما بالا نمیره به جای یک ظرف دو ظرف گذاشتم همراه با اسفنج…
        همینطور دما هم نوسانیه…
        و اینکه من دماسنج و رطوبت سنج دارم(مشترک) هر وقت جابجا میکنم دما و رطوبت به شدت نوسانی میشه مثلا میزارم کف دستگاه دما میره بالا رطوبت پایین
        یکم از سطح دستگاه فاصله میدم که دما کم میشه و رطوبت بیشتر…
        کجا و در چه سطحی باید رطوبت سنج و دما سنج رو بزاریم
        با تشکر

        1. سلام در محل مناسب لطفا قرار دهید دستگاه جوجه کشی محل مورد نظر را جابه جا نکنید،خوب باید تجهیزاتی استفاده کنید که دما رو بالاتر ببره
          مثلا اگه از لامپ 60 استفاده میکنید ، این بار از لامپ 100 استفاده کنید اگه برای رطوبت از یه 1 ظرف آب استفاده میکنید 2 تا باید تست کنید و هر وقت دستگاه اماده شد داخلش تخم بزارید راه حل هایی دیگری که بهتون پیشنهاد دادم استفاده کنید

          بااحترام.

    1. سلام ببخشید!
      ایا دما روی 38یا39باشد
      برای تخم غاز مشکلی پیش نمیاید
      بعد من کارتونی که استفاده میکنم
      50در50 لامپ 100زدم به نظر شما مناسب هست

      1. با سلام و عرض ادب خدمت پراور عزیز ببخشید من یه کارتن جلوی لامپ ۲۵ وات گزاشتم می خواستم بدونم که تابیدن نور به تخم مرع ها ضرر داره اخه تو ی یکی از سایت ها نوشته بود بله ضرر داره؟!

  16. سلام خیلی ممنون از سایتتون . با اجازتون من چند تا سوال داشتم ممنون میشم پاسخم رو بدین ……………………………………………………………….راستش من یه دسگاه با جعبه ساختم . از بیرون دورش رو فویل زدم . یه لامپ 40 وات انداختم . رطوب سنج و دماسنج هم دارم . اما هرکار میکنم رطوبت صفره و اصلا بالا نمیره ………….چکار کنم رطوبت بره بالا . ظرف اب هم داره اخه ؟؟

    1. سلام خسته نباشید من یک دسگاه ساختم همه مرحلو انجام دادم فقط مشکلم اینه ازدماسنج دیجتالی که برای تب بچه ها است استفاده میگنم ولی نمیدونم رتوبط سنج داره یانه تاحالا استفاده نکردم ممنون میشم بهم بگین

  17. سلام اگه سر کارتن باز باشه مشکلی داره اخه من لامپ 60 وات گرفتم و کارتن هم نسبتا بزرگ هست دما با دریه کم باز 38 درجه است اما با در بسته 42 درجه و 40 درجه است

  18. سلام دوستان
    من یه دستگاه خونگی ساختم
    تا حالا هم دو بار از تخم مرغ جوجه گرفتم
    هر سوالی دارید از من بپرسید

  19. سلام
    الان تخم های من روزه هشتم بودن که دوتاشو با چراغ تو جای تاریک نیگاه کردم
    وقتی چراغو انداختم قسمت بالایی اون که ماژیک کشیده ایم که ۴۵ ب راست و به چپ میرفت رنگ تیره داشت
    میشه راهنمایی کنید؟

  20. سلام
    من تخم هارو به صورت افقی رو ی نی قناری گزاشتم و به صورت دستی چرخش داره.میخاسم بدونم هر ۵ یا ۶ ساعت چن درجه بچرخونم؟ممنون

    1. سلام وقت بخیر، شما هر 8 ساعت بچرخونید و هر بار حدود 35 درجه بچرخونید یعنی در طول یک روز هر سه وجه تخم رو به بالا قرار بگیرن

      1. یه سوال دیگه
        این رطوبت، پشت طلقی که روی سر یوینلیت قرار داره میگیره و ازش چکه میریزه و بعضی مواقع یه قطره روی تخم ها میریزه ولی مدام نیس
        طبیعیه این؟

    2. سلام‌من‌دستگاه‌جوجه‌کشی‌ساختم‌وتشکیل‌شدند‌ولی‌مقع‌در‌امدن‌نم‌توانستند‌تخم‌بشکنن‌ورطوبت‌هم‌۵۵الی۶۲‌درجه‌است‌ولی‌نمی‌تونن‌بشکنن

  21. سلام ببخشید من اگه بخوام بلدرچین پرورش بدم باید بعد از بیرون اومدن چی بهشون بدم منظورم اینه غذا چی بدم

  22. سلام واقعا اگه جواب بده عالی میشه 150تومن خرج کردم
    من از بخاری اکواریم استفاده کردم و گذاشتمش تو ظرف اب مشکلی که نداره

    1. سلام اگر برق طولانی میره تخم ها قطعا دچار مشکل میشن، توی سالن های صنعتی از موتور برق اضطراری استفاده میکنند. با احترام

  23. سلام ببخشید من وقتی لامپو خاموش میکنم رطوبت تا ۷۰ میره ولی وقتی لامپ روشن میکنم از ۴۵ بیشتر نمیشه چکار کنم

  24. سلام یدونه از تخم ها رو وقتی قبلاً نور بینی کرده بودم جوجه توش داشت تکون میخورد و رگ های زیادی بهش وصل بود ولی وقتی فردای اون روز نگاه کردم جوجه توش ثابت بود و رگ هایش به کنار رفته بودند ولی اون حلقه خونی که اگه جوجه میمرد دور جوجه میومد رو نداشت ببخشید جوجه مرده ؟؟؟ ممنون میشم جواب بدید(:

  25. سلام ببخشید وقتی یکی از تخم هارو نور بینی کردم یه چیز سیاه بود و یه رگ دور اون ولی رگ ها رو نداشت ببخشید جوجه اش مرده ؟ ممنون میشم جواب بدین.

  26. سلام ببخشید من ۷تا تخم مرغ گذاشتم روز ششم نوربینی کردم یکی جوجه و رگ هاش معلوم بود یکی دیگه جوجه توش معلوم بود ولی رگ هاش معلوم نبود ببخشید جنین مرده؟

  27. سلام ببخشید من تو بازار گشتم لامپ ۲۵ وات پیدا نکردم عوضش ۶۰ وات خریدم وقتی گذاشتم تو کارتون دما رفت بالای ۴۰ برای اینکه دما رو پایین بیارم یه تیکه کارتون جلو لامپ گذاشتم حالا دما رو ۳۷ نیم هست مشکل نداره؟

  28. سلام ببخشید من گشتم لامپ ۲۵ وات پیدا نکردم لامپ ۶۰ وات رو خریدم و جلوش یه تیکه کارتن گذاشتم و الان دما رو ۳۸ درجه هست میخواستم ببینم مشکلی نداره؟

  29. سلام
    میشه برای اینکه بتونیم تعداد تخم بیشتری توی این دستگاه بزاریم ، بیایم با سبد های کوچیک داخل دستگاه رو دو طبقه کنیم ؟ تخم بلدرچین رو روز چندم باید ببینیم نطفه داره یا نه ؟ اگه اینکار رو نکنیم و تخم های بی نطفه هم داخل دستگاه تا آخر باشند اشکالی داره؟

  30. سلام.در روز اول تولد جوجه ها که تا 12ساعت داخل دستگاه میمانند آیا رطوبت باید همان 70% باشد؟یعنی احتمال دارد که جوجه ها داخل آب بیوفتند؟

  31. سلام
    ببخشید میشودبرای جلوگیری ازطلف شدن جوجه هاوقتی جوجه هادرامدند لامپ رارنگ کنم مشکلی ندادردیااینکه اینکارجوابمیدهد.
    باتشکر

  32. سلام
    ببخشید من خودم دستگاه جوجه کشی رادرست کردم میتوان برای تلف نشدن جوجه دردوران هچرلامپ ر ارنگ کنم
    باتشکر

  33. سلام من امروز با کارتن درست کردم با لامپ 40 وات ولی هرکاری میکنم دما از35 به بالا نمیاد ، و رطوبت سنج ندارم چیکار کنم ، ممنون میشم اگر جواب بدین

  34. سلام امروز روز هشتمه ولی هیج رگ وخون توش نبود. چکار کنم بذارم چند روز دیگه باشه. یا نه. چون تخم های دیگه ها 2 روز بعدر این تخم ها گذاشتم چکار کنم تا خوت پیدا کنند

  35. سلام خوبید لامپ دستگاه من سوخت
    وحدود 10 دقیقه شد تا لامپ را تهیه کردم وروشن کردم.
    اشکال نداره که اینطوری شد🤔

  36. سلام من از این دماسنج جیوهای دارم
    شما که میگید دما رو 37 باشه میام دما را میارم رو37 ولی رطوبت که کنلرشه میزه 100
    میشه بگید fوcبه چه معناست

  37. سلام خوبید میگم چجوری تو این اوضاع رطوبت سنج گیر بیلرمبدون رطوبت سنج نمیشه

    بعد شما که میگید 21 روز یه دفعه لامپ نمیپوکه

  38. سلام من تخم بلدرچین گذاشتم

    سوال ۱ چند ساعت در روز باید بچرخونیم تخم بلدرچین رو؟

    دو دوره نطفه سنجی هست یا یک دوره؟منظورم دوبار باید نطفه سنجی کرد؟

    ممنون میشم

    به تک سوالم پاسخ جدا دهید

  39. سلام جوجه در دمای 37/5درجه صداشون اومده ولی الان روز 22هست ولی جوجه نمی تونن بیرون بیان و 24 ساعته داخل تخم صداشون میاد و نمیان بیرون

  40. سلام دوستان عزیزمیخوای بفهمی تخم مرغت نطفه داره یانه یک کاسه وپرازاب کن تخم مرغ توبزارتواب اگه رفت ته خوابیدنطفه داره اگه امدبالانطفه نداره

  41. سلام خدمت شما

    من یه دستگاهی ساختم با یونولیت
    با روش خودم انجام دادم به شرح زیر:

    اول یونولیت رو سوراخ کردم و لامپ گذاشتم دیمر هم دارم ولی گذاشتم عید بردارم به دلیل ویروس کرونا

    یه دماسنج و رطوبت سنج عقربه ای هم از دیجی کالا سفارش دادم کلی نظرات دیجی کالا رو خوندم همه گفتن رطوبت سنج و دماسنج خوب کار میکنه

    و رو در یونولیت یه پنجره درست کردم جهت دیدن تخم ها و دماسنج و رطوبت سنج

    دوتا سوراخ به قطر نیم سانت جایی که تخم ها قرار گرفتند ایجاد کردم و یه سوراخ نیم سانتی روی درب یونولیت

    جلوی لامپ هم یه صفحه کارتون گذاشتم که نور مستقیم به تخم ها نخوره

    آیا با تمام این کارها که انجام دادم راندمان ۷۰ درصد خواهم داشت؟

    خواهش میکنم جواب تک تک سوالاتم رو بگید ممنون

    من دستم خسته شد از بس که نوشتم .

    ببخشید که زحمت دادیم

    1. سلام دوست عزیز
      از لامپ 25 وات استفاده کنید و حتما دما و رطوبت رو تنظیم کنید و همیشه وضعیت دستگاه رو چک کنید. برای تنظیم رطوبت از اسفنج داخل آب استفاده کنید. به هیچ عنوان از بخار سر استفاده نکنید. اگر تمام نکات رو رعایت کنید قطعا راندمان بالای 70 درصد خواهید داشت. موفق باشید
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      دو تا سوراخ کوچیک در طرفین جعبه و یک سوراخ کوچیک روی درب جعبه ایجاد کنید. به فن هم نیاز دارید.
      با احترام

  42. سلام
    من یه دستگاه جوجه کشی با کارتن درست کردم که اندازه آن ۲۶ در ۵۰ سانتی متر است. یه لامپ ۱۰۰ وات بستم روش و جلوی لامپ یه مقوا گذاشتم و دو تا کاسه آب با ابر هم زیر لامپ گذاشتم روش یه ترموستات و دماسنج جیوه ای و یه دماسنج رطوبت سنج دیجیتالی و یه فن ۱۲ ولت متوسط بستم.
    تنها مشکلی که داره رطوبتش تامین نمیشه 🤔🤔🤔 حالا میخوام مشکلش رو بهم بگیین؟؟
    ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      از لامپ 25 وات استفاده کنید و جلو لامپ یک توری یا فنس بذارید تا حرارت به ظرف آب برسه و رطوبت رو تأمین کنه. چون مقوا جلوی حرارت رو میگیره و از ایجاد رطوبت جلوگیری میکنه.
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      زمانی که جوجه از تخم بیرون میاد تا 24 ساعت از کیسه ی زرده تغذیه میکنه و به چیزی نیاز نداره. بعد از اون میتونید از محلول مولتی ویتامین الکترولیت و آب استفاده کنید. تا 28 روزگی به جیره غذایی استارتر نیاز داره.
      با احترام

  43. سلام خسته نباشید من دستگاه را درست کردم یه کاسه بزرگ توش گزاشتم بعد خیلی داخل رطوبت داشت برداشتم کاسه کوچیک تر گزاشتم اگه اسفناج نزارم توی آب مشکلی که نداره اگه میشه شماره بدید فیلم دستگاه را بفرستم ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      برای تنظیم رطوبت باید ظرف مناسب با سایز دستگاه انتخاب کنید و با دور یا نزدیک کردن ظرف به لامپ و همچنین گذاشتن اسفنج داخل ظرف آب، رطوبت رو کنترل کنید. میتونید با کارشناس ما با شماره ی 09156500073 تماس بگیرید.
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      باید از رطوبت سنج و دما سنج استفاده کنید. برای بالا بردن رطوبت باید ظرف آب رو به لامپ نزدیک کنید.
      با احترام

  44. با سلام خدمت دوستان عزیز
    میخاستم بدون برای ساخت دستگاه جوجه کشی جنس بدنه اش باید چی باشه بهتره غیر از یونولیت؟
    درضمن جنس بدنه از ام دی اف باشه خوبه یا فایده نداره؟
    در روز سه بار تخم ها را دستی تکان بدهیم بهتر است یا هر یک ساعت ؟ دستی فقط اتوماتیک نیست.

    1. سلام میتونید از کارتن یا ام دی اف استفاده کنید اما دور کارتن یا mdf فویل المینیومی بکشید. در روز سه مرتبه هم که تکان بدیدی کفایت میکنه.با احترام

  45. باسلام خدمت شما
    ممنون میشم به سوالاتم جواب بدین
    ۱_من شنیدم که لامپ های کم مصرف بر اثر با رطوبت میترکد ایا درست است یا اشتباه؟میتوانم لامپ کم مصرف قرار بدم؟
    ۲_تخم نقطه دار از کجا گیر بیارم؟
    باتشکر از شما

    1. سلام دوست عزیز
      خیر. باید حتما رطوبت سنج هم باشه. در غیر این صورت اکسیژن مورد نیاز جنین تأمین نمیشه و باعث خفه شدن جنین در تخم میشه.
      با احترام

  46. سلام خسته نباشید هنگامی که جوجه مرغ ها از تخم خارج شدند باید 12تا24 ساعت دردستگاه بماند طی این دوره که جوجه در دستگاه است باید چه چیزی به او بدهیم ویک سوال دیگر ایا می شود تخم ها را داخل یک شانه تخم مرغ بگذاریم ویک شانه ی تخم مرغ دیگر روی او برگردانیم وهنگام چرخاندن تخم ها شانه های تخم مرغ که روی هم دیگرهستند را بچرخانیم تا کارمان راحت باشد؟
    خیلی ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      تو 24 ساعت اولیه به جوجه باید محلول آب و مولتی الکترولیت بدید. برای چرخاندن تخم ها در دستگاه، به هر طریقی که راحت هستید میتونید این کار رو انجام بدید. فقط باید چرخش تخم درست باشه.
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      تخم مرغ ها باید طوری تو دستگاه قرار بگیرند که قسمت پهن اونا به طرف بالا باشه چون اگر قسمت باریک تخم طرف بالا باشه، سر جوجه در قسمت باریک قرار میگیره و در نتیجه جوجه نمیتونه نفس بکشه و تلف میشه. چرخش تخم ها باید به صورت 90 درجه باشه، یعنی 45 درجه به راست و 45 درجه به چپ باشه. چرخش تخم ها باید حداقل 4 تا 6 بار در روز باشه.
      با احترام

  47. باسلام من امروز دو تا از تخم هارو که میدونستم جنین توش تشکیل نشده رو شکستم خیلی سخت شکست طوری که با پیچ گوشتی شکست آیا شکستن تخم برای جوجه ها سخت نیست؟ امروز روز 21هست اما هنوز به دنیا نیامده اند ورطوبت هم کلا پایین بود حتی سه تا ظرف هم گذاشتم اما بالا نرفت چیکار کنم تا رطوبت بالا بره وچند روز دیگه باید صبر کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگه تو روز هجدهم تخم ها باز نشدند که دیگه فاسد شدن و باید بریزید دور. برای افزایش رطوبت هم باید ظرف آب رو به منبع گرما نزدیک کنید.
      با احترام

  48. با سلام و تشکر بی نهایت از صبر و پاسخ گویی بیش از یکساله شما به سوالات بدیهی و تکراری دوستان.
    لطفا یک روش برای چرخاندن تخم ها بدون باز کردن درب جعبه معرفی بفرمائید.

    1. سلام دوست عزیز
      دستگاه باید تمام اتوماتیک ساخته بشه، یعنی راک به صورت اتومات بچرخه.در این صورت برای چرخاندن تخم ها نیاز به باز کردن در دستگاه نیست.
      با احترام

  49. باسلام و خسته نباشید امروز روز نوزدهم دوره جوجه کشی هست ومن داخل تخم هارو نگاه کردم داخلشون سیاه بود به طوری که بعضی شون اصلا اینقدر سیاه بود که هیچی معلوم نبود میخواستم بدونم جوجه ها سالم اند؟ درضمن دو تا از تخم هاروکه میدونستم جوجه تشکیل نشده رو شکوندم یکمی سخت شکست به نظرتون برای جوجه شکستن تخم مشکل ساز نمیشه؟ اگه میشه باید چیکارکرد؟ با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      طول دوره جوجه کشی بلدرچین 18 روزه و اگه بیشتر از 18 روز بگذره و تخم ها باز نشن، جنین داخل تخم خفه شده. علتشم اینه که رطوبت پایین بوده و اکسیژن به جنین نمیرسیده. به همین خاطر پوست تخم ها سفت بوده و به سختی شکسته میشده.
      با احترام

  50. با سلام چرا هرکاری میکنم رطوبت از52 بالا نمیره آب هم گذاشتم رطوبت رفت بالا ولی دما اومد پایین چیکار کنم هردو با هم مساوی باشند؟ ویک سوال دیگه امروز دما رفت تا 45برای یه چند ساعتی می‌خوام ببینم جنین زنده یا نه نگاه شون کردم بعضی شون شبیه عنکبوت میمونن وهیچ کدومشون حلقه خونی نداره به جز این روش روش دیگری برای اینکه ببینیم جنین زنده هست،هست چون هنوز خیلی شک دارم که جنین زنده هست یانه

    1. سلام دوست عزیز
      ظرف آب رو از لامپ دور کنید تا بتونید رطوبت رو کنترل کنید. اگه فقط برای چند ساعت دما بالاتره اشکالی نداره. همون رگه هایی که میگید شبیه عنکبوت هستن همون ها نشون دهنده این هستند که جنین داره تشکیل میشه.
      با احترام

  51. باسلام من دستگاه و ساختم ولی رطوبت از۵۲بالاتر نمیره آب هم گذاشتم در ضمن دو روزه که الان اینطوریه به نظرتون تخم مرغ ممکن دچار آسیب شده باشه؟ و اینکه رطوبت باید چطوری بالا ببرم؟ودرباره نطفه دار بودشون هم اینه که وقتی نگاه کردم بعضی شون شبیه دون دونه مانند یا خال خال دارند ولی چرا بعضی ها ته تخم مرغ یه گردیه سیاه رنگ هست ؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای افزایش رطوبت باید ظرف آب رو به لامپ نزدیک کنید. توی دو روز مشکلی برای تخم ها پیش نمیاد. برای تشخیص تخم های نطفه دار هم لطفا تو سایت های دیگه روش های نطفه سنجی رو سرچ بزنید.
      با احترام

  52. باسلام خیلی ممنون ولی منظورم این بود که جوجه یک روزه که خودش نمیتونه محلول رو بخوره ما باید محلول رو بهش بدیم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      نه لازم نیست شما بهش بدین. از طریق آب داخل آبخوری این ویتامین بهش میرسه.
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      خواهش میکنم. در خدمتیم. مولتی ویتامین تو آب حل میشه و جوجه طی روز توسط آبی که از آبخوری میخوره این ویتامین رو جذب میکنه.
      با احترام

  53. با سلام و خسته نباشید جوجه هایی مثل بلدرچین یا پرنده های دیگه که خودشون نمیتونن دونه بخورند به جز دونه دادن دستی راه حلی دیگری هم هست؟ چون تعدادشون زیاده و باعث باعث مشکل میشه

    1. سلام دوست عزیز
      لازم نیست با دست دان بدید بهشون. جوجه بلدرچین یکروزه در روش سنتی تو 24 ساعت اول نیاز به محلول 5 درصد آب و شکر داره، اما تو پرورش صنعتی از مولتی الکترولیت محلول در آب استفاده میشه.
      با احترام

  54. باسلام و خسته نباشیدببخشد پس از بیرون آمدن بلدرچین یا هر پرنده ی دیگر باید به صورت دستی به آن ها دانه داد چون ممکن تعداد جوجه ها زیاد باشه که وقت خیلی زیادی و میگیره اون موقع باید چیکار کرد؟ آیا راه حل دیگری برای این کار وجود دارد؟

    1. سلام دوست عزیز
      لازم نیست به صورت دستی دان بدید. روزهای اول از محلول آب و مولتی ویتامین الکترولیت باید استفاده کنید.
      با احترام

  55. من از لامپ ۱۰۰ وات استفاده کنم اشگال نداری اینجا از ۱۰۰ پایین نداریم دیمرو اینجور چیزا هم ندارم اگه درس کنم مشگلی نداره

    1. سلام اگر بتونید دما رو در حدنیاز تنظیم کنید مشکلی نداره در غیر این صورت نتیجه نخواهید گرفت. با احترام

  56. میشه از این دستگاه برای تخم های پرندگان مثل عروس هلندی،قناری،مرغ عشق وغیره استفاده کرد؟ واز کجا میتونیم تخم نطفه دار بخریم؟

    1. سلام بله میتونید فقط باید دما و رطوبت رو بر اساس تخم پرنده ای که داخل دستگاه میزارید تنظیم کنید. با احترام

    2. سلام دوست عزیز
      بله. میتونید از این دستگاه برای جوجه کشی از هر پرنده ای استفاده کنید. تخم نطفه دار رو باید از پرورش دهنده ها خریداری کنید.
      با احترام

  57. ما اینجا ۹ وات و ۱۰۰ وات داریم از کدومش استفاده کنم دیمر هم ندارم برا ۱۰۰ دیمر استفاده نکنم میشه راهنمایی کنید میخوام از کارتون استفاده کنم

    1. سلام دوست عزیز
      میتونید سه تا 9 وات بذارید. اگر خواستید از 100 وات استفاده کنید باید دیمر بذارید.
      با احترام

  58. سلام خسته نباشید ببخشید چند روز بعد به دنیا اومدن باید توی جعبه باشن وو دما باید چند باشه ممنون میشم جواب بدین
    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      از همان روز اول جوجه باید زیر مادر مصنوعی باشه و دما هم باید بین 30 تا 35 درجه سانتیگراد باشه که این دما هر 4 روز یک بار بین 5 تا 8 درجه باید کاهش پیدا کنه و به 21 درجه سانتیگراد برسه.
      با احترام

  59. سللم یک سوال چطور میشه دمای داخل جعبه را کنترل کرد یا تغیر داد قطعه ای هست که بشه وقتی دما به ۳۸میرسه لامپ خاموش کنه و ب۳۶برسه لامپو روشن کنه؟
    باتشکر

    1. سلام دوست عزیز
      باید برای دستگاه، کیت بخرید. کیت های زیادی هستند که مخصوص این کارند، مثلا دماسنجی که رله صنعتی داره.
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      تخم در دستگاه جوجه کشی دو تا دوره رو طی میکنه. دوره ستر و دوره ی هچر. در دوره ستر تخم ها باید تا سه روز قبل پایان دوره ی جوجه کشی چرخونده بشن. دوره ی هچر به دوره ای گفته میشه که شرایط رو برای جوجه کشی از ابتدای دوره تا ساعاتی قبل از تولد جوجه، فراهم میکنه. تو دوره هچر نیازی به چرخش تخم ها نیست. شرایط دما، رطوبت و اکسیژن تو دوره ستر و هچر با هم فرق داره. دما تو دوره ی ستر بین 3 تا 5 درجه پایین تر از دوره ی هچره. رطوبت 10 تا 20 درصد از دوره ستر بالاتره و جوجه ها تو دوره هچر به اکسیژن بیشتری نیاز دارند.
      با احترام

  60. سلام من یه دستگاه جوجه کشی مثل شما درست کردم ولی الان تقریبا ۴ روزه که تخمارو گذاشتم امروز که نگاه کردم دیدم که دو تا تخمایی که از خودم بودن مانند تصویری گذاشتین رگ رگ بودند ولی بقیه ی تخما همشون حالت یه رگ قرمز فقط توشون بسته
    ایا باید الان بایستم تا روز هفتم هشتم یا نه بندازمشون دور
    و ایا دما در ۴ روز اخر باید چند باشه

    ممنون میشم راهنمایی کنید

    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      به احتمال زیاد تخم ها مرد شدند یعنی جنین داخل تخم خفه شده. ولی بهتره تا روز هفتم یا روز کدلینگ صبر کنید. چهار روز آخر، دما باید 37/7 درجه سانتیگراد و رطوبت 70 درصد باشه.
      با احترام

  61. سلام میخواستم بگم توی یخدان یونولیتی گذاشتم و فقط کافی هست که که یه نرمکی بزارم دیگه نمیخاد از رطوبت سنج سر بزنم و چیکا کنم که پایین بیاد

    ممنون میشم راهنمایی کنین

    ممنونم با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      برای کاهش رطوبت، درب دستگاه رو کمی باز کنید. میتونید اندازه اسفنج داخل ظرف آب رو هم کوچکتر کنید.
      با احترام

  62. سلام اگه رطوبت سنج نداشته باشیم مشکلی داره
    و اگه رطوبت بالا بره یا پایین بیاد چیکار میشه؟؟،

    ممنون میشم راهنمایی کنین با تشکر از شما

    1. سلام دوست عزیز
      بهتره رطوبت سنج داشته باشید و برای کنترل رطوبت میتونید یک اسفنج داخل ظرف آب بذارید.
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      صبح و شب فرقی نداره با هم. میزان رطوبت رو باید با رطوبت سنج تنظیم کنید. برای کنترل رطوبت هم باید داخل ظرف آب یک اسفنج بذارید.
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      برای کنترل دما میتونید از ترموستات استفاده کنین و برای رطوبت هم که باید از رطوبت سنج استفاده کنید.
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      باید داخل ظرف آب یه اسفنج قرار بدین و برای تنظیم میزان رطوبت از رطوبت سنج استفاده کنید.
      با احترام

  63. سلام خدمت شما

    میشه از جا نونی استفاده کرد؟
    جا نونی مثل یونولیت عمل میکنه؟
    به جای اینکه در آن را باز کنیم میشه بغل آن یه کوچک برید بعد با نوار چسب دورشو بچسبانیم و برای هر موقع چرخاندن تخم در آن را باز کنیم ؟

    با سپاس

    1. سلام دوست عزیز
      از هر چیزی که عایق باشه میشه استفاده کرد ولی بهتره از همون یونولیت استفاده کنید تا تنظیم دما و رطوبت راحت تر باشه.
      با احترام

  64. سلام ممنون از پاسخ گویی

    اگر از کارتن استفاده کردیم حتما اون رو باید عایق کنیم؟

    فکر میکنم جوابی که داده بودین اصلا جواب سوال هایم نبود

    من گفته بودم چجوری وقتی در شب خوابیم و دیگر نمیتوانیم با دستگاه ارتباط داشته باشیم چجوری از کجا بفهمیم که تغییرات غیر عادی رخ ندهد مثال تغییر دما تغییر رطوبت تغییر غیر عادی مثل تهویه هوا و…..

    خواهش میکنم برای هر سوال جوابی جدا بگوئید ممنون میشم

    با سپاس فراوان

    1. سلام دوست عزیز
      بله. برای جلوگیری از تغییرات دمایی باید از عایق استفاده کنید. تموم این تغییراتی که گفتید تنها با قطع احتمالی برق اتفاق میفته که در این صورت کاری نمیشه کرد. مگر اینکه هزینه زیادی بپردازین و از برق اضطراری استفاده کنید.
      با احترام

  65. سلام

    اندازه استاندارد راک ها تو دستگاهای جوجه کشی صنعتی مثل اسکندری و بلدرچین دماوند که انواع شانه های مرغ و غاز و …. بهش میخوره چند در چند هست ؟؟؟

    چون خودم می‌خوام راک بسازم نمی‌دونم چند در چند هست

  66. سلام باید چند روز لامپ در حالی که جوجه ها در آن اند روشن باشد؟ راستی بلدرچین چند روز تول می کشه تا بیرون بیاد

    1. سلام دوست عزیز
      تخم بلدرچین باید بین 17 تا 18 روز تو دستگاه باشه. استفاده از لامپ داخل دستگاه، برای تأمین گرماست و تو این مدت باید روشن باشه.
      با احترام

  67. سلام در شب که خوابیم چطوری تخم هارو بچرخانیم از کجا بدانیم در شب تغییرات غیر عادی رخ ندهد مثل قطع برق _تغییر دما_تغییر رطوبت و……؟

    1. سلام دوست عزیز
      تخم ها رو باید سه بار در روز، یعنی هر 8 ساعت بچرخونید. طوری ساعت رو تنظیم کنید که نیاز نباشه شب اینکار رو انجام بدید، یعنی 10 شب، 6 صبح و 2 ظهر.
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      میتونید از لامپ 100 هم استفاده کنید، فقط باید میزان روشنایی رو یا دیمر تنظیم کنید.
      با احترام

  68. سلام من ی دستگاه تمام اتوماتیک
    ساختم .حرارت خودکار ، گردش خودکار ولی راندمان خیلی پایین بود از ۲۲ تخم مرغ نطفه دار چهارتاش بیرون اومدن بقیه در تخم خفه شده بودن درضمن رطوبت هم تحت کنترل بود ممنون می شم اگه راهنمایی بفرمایید

    1. سلام دوست عزیز
      اکسیژن به جوجه ها نرسیده و باعث خفه شدن اونا شده. باید دستگاه منافذی برای عبور و مرور هوا داشته باشه تا اکسیژن مورد نیاز جوجه تأمین بشه.
      با احترام

  69. سلامی مجدد خدمت شما ممنون از پاسخ گوییتون

    من یه ویدیو دیدم که ساخت متحرک تخم ها بود بدون اینکه با دست بچرخانیم با چوب درست کرده بود قاب شکلی بود بعد زیر قاب یه چوب دیگر بود که از وسط دستگاه می گذشت میخواستم ببینم تخم ها باید در یک جهت چرخانده شوند ویا میشه دوباره با حالت اول برگرداند و دوباره همان طوری؟

    سوال ۲ میشه از لامپ یخچال استفاده کرد؟

    سوال ۳ باید هر ۴ ساعت تخم هارو چرخاند؟یعنی مثلا ۶ تا ۱۰ ۱۰ تا ۲ دوباره ۲ تا ۶

    خیلی ممنون میشم که جواب بدین ببخشید زحمت دادیم

    1. سلام دوست عزیز
      بله شما میتونید برای چرخاندن تخم ها از صفحه های متحرک اتوماتیک استفاده کنید.یک طرف تخم رو علامت ضربدر بزنید و طرف دیگه رو علامت دایره. تو هر بار چرخوندن یکبار ضربدر بالا باشه، یک بار هم دایره. 3 بار در روز یعنی هر 8 ساعت یک بار باید تخم ها رو بچرخونید. از هر وسیله ای که بشه دما رو تأمین کرد میتونید استفاده کنید، بنابراین استفاده از لامپ یخچال هم موردی نداره.
      با احترام

  70. سلام مجدد بر ادمین عزیز ، استاد گرامی ، همانطور که خدمتتان عرض کردم ، از ۹ تخم مرغ ، یکی روز
    دوشنبه شروع به نوک زدن کرد و روز سه شنبه متولد شد . از ۸ تخم دیگر خبری نشد ، تا امروز پنج شنبه صبر کردم ، و تخم ها را شکستم ، غیر از سه تخم که نطفه نداشتند، دو تا جنین در کیسه پر از اب بود و سه تای دیگر تقریبا کامل یعنی کیسه دیگر اب نداشت ، ممنون می شوم علت مرگ آنها را بیان کنید ، جهت کسب تجربه . با احترام و عرض ارادت .

  71. سلام ، و تشکر از صبر وحوصله جنابعالی ، من ۹ تا تخم مرغ در دستگاه دست ساز گذاشتم ، امروز یکی از انها در امد و فعلا از بقیه خبری نیست ، این یکی هم همه اش کف جعبه خوابیده و بطوریکه نوکش روی کف جعبه است ، هنوز ندیدم که روی دو پایش محکم بایستد ، فقط جایش را گاهی باتوجه به سرما و گرما تعویض می کند . آیا این حالت او طبیعی است ؟ چون شنیده بودم که جوجه مرغ به محض تولد راه می رود و می دود. با تشکر مجدد

    1. سلام دوست عزیز
      روز اول، جوجه حرکت میکنه اما هنوز قدرت و توانایی راه رفتن رو نداره و این کاملا طبیعی ست.
      با احترام

    2. سلام وقت بخیر
      مخواستم بدون بعده هشت روز که ما میخوایم رگها رو ببین برای تخم مشکلی بوجود نمیاد چون فرمودبد تخم ها نباید زیاد جا بجا بشه ویا دماشون پایین میاد .
      واینکه یه وقت های معمولا شب تاصبح ،یک،یک ونیم درجه دما کمتر بیشتر بشه به مدت یک ، دو ساعت مشکلی به وجود میاره یا طبیعیه .ممنون از شما پاسخ بدین

  72. سلام ببخشید در یک مرحله گفتید که بجز لامپ باید چراغ قوه به تخم بچسبانید و خواستم ببینم که اشکالی نداره که دیگه چراغ قوه نزاریم و همون لامپ باشه ؟
    تازه میشه بگید لامپ باید چند وات باشه؟
    لطفا به دو سوال هم جواب بدید

    1. سلام دوست عزیز
      برای شناسایی تخم های نطفه دار از سایر تخم ها، باید از چراغ قوه استفاده کنین. تخم هایی که نطفه دار نباشند، فاسد میشن و روی تخم های نطفه دار تأثیر میذارند. لامپ هم باید 25 وات باشه.
      با احترام

    2. سلام ببخشید در کارتن باید باز باشد یا بسته .واینکه من رطوبت سنج ندارم بدون رطوبت سنج میشه
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      ترموستات برای کنترل دما هست و باید داخل دستگاه گذاشته بشه. البته وجود ترموستات خیلی هم ضروری نیست.
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      به این دلیل باید تخم ها رو چرخوند که جوجه به پوسته ی تخم نچسبه. با این حال، یکی دو بار موردی نداره.
      با احترام

  73. سلام من ديمر رو وصل کردم و وقتى لامپ بهش ميزنم اصلا روشن نميشه ..لامپ امتحان کردم سالمه .. ديمرم فازمتر بهش ميزنم روشن ميشه اما چرا لامپ روشن نميشه مشکل از کجاست آيا ميشه درستش کرد؟

  74. سلام دستگاه را درست کردم بایونولیت ، ده تتا تخم مرغ گذاشتم ، از نظر رطوبت مشکلی نیست ،معمولا در رنج مورد نظر است ، اما دما با اینکه دیمر دارم ، زیاد قابل کتترل نیست ، بین ۳۷/۵ تا ۳۸ در نوسان است و مجبورم در روز چند بار با دیمر انرا تنظیم کنم . اگر این نوسان مشکل ساز است ؟ بیخیال شوم و خودم را ۲۱ روز علاف نکنم. ؟ممنون می شوم راهنمایی فرمایید

      1. سلام ، ممنون از پاسخ شما ، اما فکر می کنم این پاسخ ، جواب سوال من نیست . اینکه می فرمایید باید دمای محیطی که دستگاه در ان قرار دارد را کنترل کرد ، درست است و هم در متن مطالبتان و هم در پاسخ به سوال دوستان بارها تکرار کردید، همانگونه که مستحضر هستید ، این دستگاه ،دست ساز و در خانه است ، نه در سوله مرغداری ، لذا طبیعی است که دما خانه بخاطر عوامل مختلف ، متغیر است . سوال من این بود ، چنانچه نتوان به هر دلیل دما را کنترل کرد و دما در روز چند بار کم و زیاد شود و بین رنج ۳۷ تا ۳۸ نوسان داشته باشد ، آیا ادامه کار فایده دارد یا نه ، و وقت تلف کنی خواهد بود ؟ با تشکر مجدد و عرض ادب و احترام

        1. سلام دوست عزیز
          اشکالی نداره در حد 2 درجه، نوسان دمایی داشته باشین. در هر صورت باید بدونید که تنظیم و کنترل دما، چه در خونه، چه در سالن پرورش، با شماست.در صورتی که تنظیم دمای خونه از کنترل شما خارجه، دستگاه رو به محل دیگه ای منتقل کنید که بتونید دما رو کنترل کنید.
          با احترام

  75. با سلام
    در 3 روز آخر که باید رطوبت افزایش پیدا کند این رطوبت رو چطور باید افزایش بدهیم و تنظیم بشه ؟

  76. سلام مجدد، در جایی خواندم که هنگام چیدن تخم ها در دستگاه ، دما باید بین ۲۰ تا ۲۶ و رطوبت بین ۶۰ تا ۸۰ باشد ، به نظرتان این نظریه درست است ؟ با احترام نوید

        1. سلام دوست عزیز
          دما و رطوبت دستگاه از ابتدا تا پایان تغییر نمیکنه. در ایام ستر، دما 37/7 و رطوبت 60 هست و در ایام هچر، دما 37/2 و رطوبت 70 هست.
          با احترام

  77. سلام
    مطلبتون خیلی خیلی مفید بود و واقعا بهم کمک کرد.
    از این بابت میخوام ازتون تشکر کنم.
    یه سوال هم دارم ازتون.
    نظرات رو که میخوندم یکی از مشکلات دوستان از نظر شما کمبود اکسیژن بود.
    چجوری باید اکسیژن مورد نیاز رو تامین کرد.
    با تشکر و احترام

    1. سلام دوست عزیز
      خواهش میکنم.خوشحالیم که مطالب مفید واقع شده.
      جنین در داخل تخم، تمام شرایط مورد نیاز برای رشد، به جز اکسیژن رو در اختیار داره که اون رو از خارج و از طریق منافذ پوسته ی تخم دریافت میکنه. برای گردش جریان هوا و تهویه داخل جعبه، میتونید دو تا سوراخ کوچک در طرفین جعبه و یک سوراخ روی درب جعبه ایجاد کنید.
      با احترام

  78. سلام عرض میکنم به شما و دوستان و همراهان عزیز ایا کسی هست از شما که از این دستگاه نتیجه ای گرفته باشه و موفق بوده باشه اگر هست لطفا تجربیاتشو در اختیار دیکران قرار بده تا ببینیم ایا اگر دوباره امتحان کنیم احتمالش هست موفق بشیم یا خیر با تشکر

  79. سلام مجدد، زمانی که جوجه ها از تخم بیرون می آیند ، دما ورطوبت ان یکی دو روز اول که باید در همان دستگاه باشند ، چقدر باشد ؟ باتشکر و عرض ادب

    1. سلام دوست عزیز
      وجود رطوبت سنج، دماسنج و ظرف آب درون دستگاه لازمه. اندازه ظرف آب در حد یک کاسه ی کوچک باید باشه و درون ظرف هم یک اسفنج قرار بدید.
      با احترام

  80. سلام مجدد ، ممنون از پاسخ به سوال قبلی بنده . سوالی دیگر : سه طرف جعبه یونولیت را سوال کردم ، آیا تجربه ای وجود دارد که اندازه مناسب این سوراخ چقدر باشد تا جریان هوا و اکسیژن لازم ، بخوبی تامین شود؟ قطر سوراخ ها چقدر باشد؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر مترب درب دستگاه رو برای چرخش تخم ها باز کنید اکسیژن مورد نیاز دستگاه تامین خواهد شد. با احترام

  81. با سلام میتونید بگید بعد از به دنیا امدن جوجه ها چه چیزی بهشون بدم بخورند و برای جوجه بلدرچین این دما و رطوبت صدق می کنهیا باید رطوبت و دما جور دیگه ای باشد

    1. سلام دوست عزیز
      باید از دان مخصوص جوجه بلدرچین یا همون دان استارتر استفاده کنید.دما تو ایام ستر 37/7 و ایام هچر 37/2، رطوبت تو ایام ستر 65 و ایام هچر 75 تا 80 باید باشه.
      با احترام

  82. با سلام و خسته نباشید. من دستگاه رو درست کردم تخم مرغ هایی که به لامپ نزدیک تر است بیشتر از اون تخم مرغهای انتها داغ شده اند . آیا لازم است که در زمان های مختلف جای آنها را عوض کنم؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      خوبه که گاهی اوقات تخم ها رو جابجا کنید، اما بهتر هست لامپ رو جایی تعبیه کنید که حرارت به طور یکسان تو دستگاه پخش بشه.
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی داره از دستگاه برای چه نوع پرنده ای استفاده میکنید.برای بلدرچین دمای 38 درجه سانتیگراد در مراحل ابتدایی، دمای مطلوب هست.
      با احترام

  83. با سلام من دستگاه خانگی ساختم با وسایل مورد نیاز
    یونیلیت
    ترموستات آنالوگ
    فن ۲۲۰ولت
    دما سنج و رطوبت سنج دیجیتالی
    لامپ ۱۰۰وات
    و یه کاسه آب و اسفنج
    الان که در حال تست کردن دستگاه هستم باید ترموستات رو داخل جعبه بذارم یا بیرون؟؟
    فن جهت تهویه رو باید داخل جعبه بذارم یا بیرون؟؟؟
    در حال حاضر هر دوتا داخل جعبه هستن ولی هر کاری میکنم دما رو نمیشه ثابت نگه داشت چیکار کنم ؟؟؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      ترموستات و فن باید داخل دستگاه تعبیه شوند.عملکرد ترموستات طوری هست که از بالارفتن بیش از حد دما جلوگیری میکنه.بنابراین زمانی که دستگاه، ترموستات داره طبیعتأ نباید تغییرات دما داشته باشید.احتمالأ ترموستات دستگاه شما مشکل داره.برای کسب راهنمایی های بیشتر باید کاملأ توضیح بدید که نوسان دما به چه صورت هست.
      با احترام

  84. سلام ، دیروز دو سوال مطرح کردم ، اما ارسال نمی شد ، و پیام می آمد که تکراری است . سوالات این بود. ۱- تخم ها برای اینکه در کف یونولیت تکان نخورد ، در چه طرفی می توان قرار داد و با چه زاویه ای ؟ ۲- آیا جوجه ها پس از تولد در روز اول و دوم که هنوز در کارتن و یا یونولیت هستند ، آیا به دانه و اب نیاز دارند ؟

    1. سلام دوست عزیز
      1-تخم ها تکون نمیخورند، میتونید کف یونولیت بذارید و هر زمان که لازم بود جهت تخم ها رو تغییر بدید.دو طرف تخم ها( سمت ارتفاع یا پهلوی تخم) رو باید علامت بزنید.
      2-بله جوجه ها از بدو تولد نیاز به دان و آب دارند.
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      بله، میتونید از کارتون استفاده کنید.فقط برای ثابت نگهداشتن دما باید دور کارتون، با روکش آلومینیومی پوشیده بشه.
      با احترام

  85. با سلام و عرض خسته نباشید ،میخواستم بدونم چرا هر چقد دما افزایش پیدا میکنه رطوبت کم میشه و از اون جهت که من یک بار اقدام به جوجه کشی با دستگاهی که خودم ساختم کردم ولی نتیجه نگرفتم ایا دوباره امتحان کنم موفق میشم یا خیر ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      هرچقدر دما افزایش پیدا کنه،به دلیل تبخیر شدن آب درون مخزن، رطوبت هم افزایش پیدا میکنه.در صورتی که اکسیژن، دما و رطوبت دستگاه رو تنظیم کنید میتونید دوباره از همون دستگاه استفاده کنید.
      با احترام

  86. سلام من این دستگاه رو ساختم از تخم نطفه دار سالم استفاده کردم رطوبت و دما مناسب بود والان هم روز بیست ویکم جوجه ام هست ولی از تخم بیرون نیومده داخل تخم رو که با چراغ قوه دیدم کاملا سیاه شده و مقدار بسیار اندکی شفافی در بالای تخم دیده میشه حتی جوجه به تخم ضربه نزده وصدایی نمی یاد یعنی جوجه ام مورده؟؟؟؟

  87. با عرض سلام و خسته نباشید…
    همه نظر هارو خوندم بااینکه هیچ کس نتیجه نگرفته منم میخوام فردا با بخاری اکواریوم جمع کنم دستگاه رو
    فقط مشکل اینجاست که من میخوام تخم طوطی به دنیا بیارم
    لطفا در این باره راهنمایی کنید مثلا میزان رطوبت و دما و چیزای مربوط به طوطی
    واقعا یه تشکر عالی هم ازتون بکنم که با حوصله به همه سوالا جواب دادین

    1. سلام دوست عزیز
      سلامت باشید
      از بخاری آکواریوم هم میشه استفاده کرد، به شرطی که بتونید دما و رطوبت رو تنظیم کنید.در خصوص جوجه آوری و پرورش طوطی هم باید از متخصص در این حوزه کسب اطلاعات کنید
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      حتما باید از تلق استفاده کنید، چون در غیر این صورت نمی تونید دما و رطوبت رو تنظیم کنید.
      با احترام

  88. سلام من دستگاه اتو ماتیک 500تایی دارم ولی سنسور رطوبت سنجش خراب شده ایا شما چیزی دارین بشه جایگزینش کرداگه ندارین راهی پیشنهاد بدین تابتونم رطوبت روتنظیم کنم دقت داشته باشین همین سنسور به عنوان قطع کن دستگاه بخار سرد میشه باتشکر

    1. سلام دوست عزیز
      شما باید با پشتیبانی شرکتی که دستگاه رو خریداری کردید تماس بگیرید و راهنمایی های لازم رو دریافت کنید
      با احترام

  89. سلام چند تا سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین

    ۱..من دستگاه رو درست کردم با دیمر و لامپ ۱۰۰روز ۱۵ لامپ سوخت نمیشه از چهار تا ۲۵ استفاده کرد بعد با دیمر کنترل کرد

    ۲ اگه رطوبت از مقداری که گفتین بیشتر شه به ۷۰ یا۸۰ برسه تخم ها خراب میشن

    ۳..میشه از این از دستگاه برای غاز استفاده کرد شنیدم برای غاز باید با اسپری هر روز روی تخمها اب پاشید و در دستگاه رو ۴ یا ۵ دقیقه باز گذاشت درسته یا نیازی نیست

    1. سلام دوست عزیز
      1) لامپ 25 وات خودش جوابگو هستش و نیاز نیست حتما از لامپ 100 استفاده کنید
      2) بله باید رطوبت رو سعی کنید ثابت نگه دارید
      3) بله برای تخم هر پرنده ای میتونید استفاده کنید فقط باید دما و رطوبت رو متناسب با تخمی که درون دستگاه قرار میدید تنظیم کنید
      با احترام

  90. سلام من دیروز دستگاه درست کردم طبق اموزش ولی لامپ25وات گیرم نیومذ از20وات استفاده کردم مشکل اینجاست که دما میره نزدیک50چی کارکنم ممنون

  91. سلام. ببخشید میخاستم ببینم میشه از دستگاه بخور سرد برای تامین رطوبت استفاده کرد؟ اخه با ظرف اب رطوبت دستگاه بالا نمیاد. همش 10%نشون میده ولی وقتی بخور سرد را با یک لوله وصل میکنم به دیوار دستگاه رطوبت میاد رو 50%

    1. سلام دوست عزیز، تعداد تخم بستگی به ابعاد دستگاهی داره که میسازید، هرچه بزرگتر بسازید تعداد تخم بیشتری میتونید قرار بدید. با احترام

  92. سلام روش جوجه کشی کم هزینه ای را پیشنهاد کردید ممنونم یک سوال اگه توی جعبه جوجه کشی از سبدهای میوه استفاده کنیم که هر چار طرف دما ورطوبت برابر است باز هم باید تخمها را روزانه چند بار چرخاند؟

  93. اگر روزی چند ساعت قطعی برق دارید کف دستگاه مقدار ۳ الی۴ سانتی متر ماسه بادی بریزید. چون ماسه زمانی که برق وصله و لامپ روشنه گرما رو جذب میکنه و نگه میداره.زمانی که برق قطع بشه حد اقل تا یک ساعت دستگاهتون گرمایی نزدیک به گرمای استاندارد داره و از خراب شدن تخم ها جلو گیری میشه

  94. اگر از اسفنج داخل ظرف آب استفاده کنید بخاطر تخلخل و سوراخهای اسفنج تبخیر افزایش پیدا میکنه و رطوبت زیاد تری به شما میده

  95. سلام جعبه باید در چه ابعادی باشه و میشه به جای لامپ از چیزای دیگه ای استفاده کنیم مثلا بخاری آکواریوم؟

  96. دوستانی که درکار جوجه کشی با این دستگاه موفق شدند لطفا تجربیاتشون رو در اختیار دیگر دوستان هم بگزارند با تشکر

  97. سلام با عرض خسته نباشید جوجه ای که توی تخم مرده و زرده و سفیده ی تخم هم کاملا داخل تخم هست دلیل مردن جوجه چی میتونه باشه

  98. با سلام و عرض خسته نباشید متاسفانه جوجه کشی من ناموفق بودو هیچ یک از تخما باز نشد اما وقتی توی دوتاشونو شکستم دیدم جوجه ای کاملا سالم داخلشه اما مثل اینکه خفه شده بود چون تخم مرغ هنوز اب خیلی داشت و زرده و سفیده مصرف نشده بودن میخواستم ببینم مشکل این از کجاست با تشکر

  99. سلام خسته نباشید
    26 روز از تخم مرغ ها میگذره ولی به دنیا نیومدن
    نمیدونم چرا روز 24 ام هم یک تخم مرغو نطفه سنجی کردم جنین کامل بود کیسه هوا هم سمت قوس بزرگتر تخم مرغ مشخص بود
    یعنی تخم مرغ ها زیاد گرم و سرد شد که خراب شدند چون کارتون گرما و سرما رو از خودش عبور میده؟
    در ضمن موقع چرخش تخم مرغ ها در کارتون رو برمیداشتم رطوبت میومد پایین مثلا 55 بود میشد 50
    علت هایی که میتونه داشته باشه چی میتونه باشه؟ ممنون میشم راهنمایی کن با تشکر

    1. سلام قطعا نوسانات دمایی و تامین رطوبت مشکل ساز شده.
      چندین بار تاکید کرده ایم که دمای محیطی که دستگاه اونجا قرار میگیره هم مهمه و نباید دستگاه رو در فضای سردی قرار بدید. با احترام

  100. سلام موفق نشدم ازتخم بلدرچین جوجه کشی کنم امروزروز هجدهم هست حتی تخم هم نشکستن ..خیلی اشتباه کردم موفق نشدم😭😭

    1. سلام دوست عزیز
      قطعا یکی از نکات رو در دوره جوجه کشی رعایت نکردید، نا امید نشید و دوباره تلاش کنید قطعا موفق میشید.
      البته این نکته رو هم بررسی کنید که آیا تخم هایی که قرار دادی نطفه دار بودن؟!
      با احترام

  101. سلام با عرض خسته نباشید همون طور که اطلاع دارین متاسفانه دستگاه من خوب عمل نکرد و با اینکه خیلی رسیدگی کردم نتیجه نداد تا بیست و سه روز صبر کردم جوجه ها بیرون نیومدن دوتاشونو شکستم توش دوتا جوجه ی کامله کامل بود که پرای پشتشم در اومده بود اما مثل لینکه رشد نکرده بود و تا تخمو شکستم دیدم که تخم هم خیلی اب داره و سفیده توسط جوجه مصرف نشده بود میخواستن بدونم مشکلش از کجاست با تشکر

  102. سلام.خسه نباشید آیا میشه از آکواریوم استفاده کرد برای جوجه کشی ولامپ ولوازم را از بالای آکواریوم تعبیه کرد ممنون

  103. سلام خسته نباشید
    من اولین بار دستگاه جوجه کشی راه اندازی کردم دما و رطوبت همه چی درست
    روز 18 هم رطوبتو تا 65 بالا بردم و چرخش تخم مرغ هارو قطع کردم. الان 22 روز جوجه ها در نیومدن فقط از روز نوزدهم تخم مرغ سبک شده
    میخواستم بدونم باید بیشتر منتظر باشم یا دیگه تخم مرغ ها خراب شدند
    نطفه سنجی هم کردم روز 14 همه تخم مرغ ها رشدشون خوب بود
    خیلی خیلی ممنون میشم به من کمک کنید با تشکر

      1. با عرض سلام و خسته نباشید
        دیگه طاقت نیاوردم امروز یک تخم مرغو نطفه سنجی کردم با چراغ قوه جنین کامل بود(تمام تخم مرغ جز کیسه هوا تاریک بود)کیسه هوا هم قوس بزرگتر تخم مرغ مشخص بود. 24 روز از تخم مرغ ها گذشته آیا امکان در اومدنشون هست؟
        اگه آره تخم مرغی که نطفه سنجی کردم هم در میاد یا نه؟
        با تشکر

  104. سلام یسوال داشتم اکه روزی سه بار درب‌دستگاه بازو‌بسته بشه برا چرخاندن تخم خا مشکلی پیش نماید درمورد رطوبت و‌دمای داخلیش ؟؟

    1. سلام من درست کردم اما لامپم 100واته و درب کارتن رو که میبندم میره بالا دناش و دربشو که نیمه باز میزارم دماش عالیعگه و دیگه پایین تر از 37نمیاد خواستم ببینم. خوبه یا باید حتما دربش بسته باشه و هوایی نره داخلش

  105. با سلام امروز ناامید شده بودم از در اومدن جوجه ها در دستگاه رو باز کردم و یه نگاه به تخما انداختم دوتاشون کاملا سیاه بود و حتی کیسه ی هوای تخم هم دیده نمیشد ایا نوک جوجه زودتر به کیسه هوایی رسیده و خفه شده یا جوجه سالمه با تشکر

  106. با سلام و عرض خسته نباشید به سایت پراور بابت زحماتتون .متاسفانه کار من نتیجه نداد احتمالا تو تامین رطوبت مشکل داشته ،تا امروز که روز بیست و دوم هست صبر کردم ولی نتیجه ای نگرفتم و هیچ یک از شش تا تخمی که تو دستگاه گزاشتم جوجه نشدن میخواستم بپرسم بازم صبر کنم یا خیر ،و ایا میشه تخمارو شکست و دید که اشکال از چی بوده با تشکر

  107. اتفاقا چهارتا ظرف با سطح تبخیر بالا داخله دستگاه گزاشتم و دوتاشون دقیقا زیر لامپه اما نمیدونم چرا رطوبت رو شصت میمونه به نظرتون احتمال داره رطوبت سنج دقیق نشون نده با تشکر

    1. اره احتمال داره رطوبت سنجتون به درستی کار نکنه وگرنه همچین مشکلی رو هیچ کدوم از کاربران محترم گزارش نکردن. با احترام

  108. سلام با عرض خسته نباشید الان هیجده روز از قرار دادن تخما تو دستگاه میگزره اما رطوبتو هر کاری میکنم از شصت درصد بالاتر نمیاد شما راهکاری برای حل این مشکل ندارین ؟ایا دلیلش میتونه ضعیف بودنه لامپ باشه با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      ظرف آب رو به لامپ نزدیک تر کردید؟! بله قطعا به لامپ و ظرف آبی که قرار دادید توی دستگاه مربوط هستش. با احترام

  109. اگه در دوران هچر دما رو تغییر ندیم ینی با همون دمایی که دستگاه در زمان ستر داشته دوران هچرم بگزرونیم ایا مشکلی پیش میاد با تشکر

  110. سلام اين دستگاه دستساز براي تخمهاي پرندگان گراقيمترمناسب هست ؟چند درصد تخم ها تبديل به جوجه ميشه درحالت عالي شرايط دم و رطوبت

    1. سلام تفاوتی نداره تخم چه پرنده ای رو درونش قرار بدید فقط باید شرایط مورد نیاز اون تخم رو تامین کنید توسط دستگاه. با احترام

  111. ببخشید منظورتونو از نوسانات دمایی نمیفهمم ایا اگر زیاد دما تغییر کنه مشکل ساز میشه یا اگه مثلا دما روی دو سه درجه بالاتر ثابت بمونه ؟؟

  112. ببخشید مزاحمتون میشم یه سوال دیگه هم برام پیش اومده میخواستم نحوه ی دقیق چرخش تخم مرغارو بدونم ایا تخمایی که بصورت افقی هستن باید دور خودشون بچرخونیم یا تخمارو رو زمین غلط بدیم با تشکر

    1. سلام باید روی دو طرف تخم مرغ علامت بزنید مثلا یک طرف ضربدر و طرف مقابل دایره. هنگام چرخش هم نیم دور نیم دور، در فواصل زمانی مختلف بچرخونید تا از ضربدر به دایره برسید. با احترام

  113. سلام و عرض خسته نباشید بابت زحماتتون من یه دستگاه جوجه کشی ساختم طبق دستورالعمل شما اما رطوبت از پنجاه بالاتر نمیره گاهی هم کمتر از پنجاه هست میخواستم بدونم چجوری میشه رطوبتو افزایش داد با تشکر

  114. سلام من تخم شترمرغ نطفه دار تهیه کردم 42روز میشه تا جوجه ها از تخم بیان بیرون روز انتقال به هچر روز 39هست میخوام بدونم تا روز 39روزی چند بار باید تخم هارو بچرخونم

  115. سلام
    مخواستم بهم لامپ 25وات پر مصرف قدیمی باشه یا کم مصرف
    امروزی اخه لامپ پر مصرف از 40وات به پایین نیست
    چه کار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر
      قرار دادن لامپ برای تامین دما هستش و لامپ های کم مصرف امروزی متاسفانه نمیتونن تامین دما کنند همچنین لامپ 40 وات دمارو بالا میبره. با احترام

    1. سلام وقتتون بخیر
      رطوبت سنج رو معمولا مغازه های لوازم پزشکی دارند، توری هم از ابزار فروشی ها میتونید تهیه کنید. با احترام

  116. سلام
    تشکر از همه اعضاء پرآور ممنون ممنون آیا میشه بگید آکاسیو (یخدان یونولیتی) از کجا تهیه
    کنم

    1. سلام دوست عزیز
      بله امکان پذیره منتها باید شرایط، دما و رطوبت دستگاه با توجه به نوع تخم قرار گرفته تنظیم گردد. با احترام

  117. باسلام و احترام خاص
    از صداقت و بزرگواری در امر آموزش این مورد نهایت تشکر و قدر دانی دارم همیشه موفق باشید

    1. سلام دوست عزیز، ممنون از توجه شما، امیدواریم که در اینده نیز بتوانیم با انرژی بیشتری خدمتگذار شما عزیزان باشیم. با احترام

  118. سلام من الان تخم مرغ هارا گذاشتم در روز ۵ هستند نصف تخم مرغ کبودی گرفته است. ودر وسط کبودی نطفه وجود دارد آیا تخم مرغ سالم است. تشکر فراوان

  119. سلام تخمایی که من گذاشتم رگ داخلشون بود اما از یه نقطه نبود بعد الان ۱۸ روزه هنوز در نیومدن تخم بلدرچین هست

  120. سلام دستگاهم تکمیل شده فردا تستش میکنم ببینم دماورطوبتش چطوره…ازنظرمن عالی دراومده…ففط اظطراب دارم نتیجه نگیرم ):

  121. ببخشیدنطفه بینی تخم بلدرچین چطورانجام میشه ؟خودم گشتم اما چیزی برای بلدرچین پیدانکردم قبل ازجوجه کشی میشه نطفه بینی کردیا روزهفتم جوجه کشی؟

  122. سلام …من میخوام یه دستگاه بسازم اما به جای اون فن کامپیوتر از ارمیچراستفاده کنم مشکلی نداره بنظرتون؟وبرای گذاشتن تخم بلدرچین بایدقسمت پهنش روبه بالا باشه؟

    1. سلام میتونید استفاده کنید و مشکلی نداره…
      نه باید طرفین تخم رو علامت بزنید و بصورت منظم بچرخونید تخم هارو. این کار جهت جلوگیری از چسبیدن جوجه به پوسته تخم انجام میشه. با احترام

  123. آقا من تخما از ۲۰تا۹ تاش رگ داشت بقیش یه طرفش قرمز بود یه طرفش خالی ممکنه هنوز نطفه نزده باشه

  124. خیلی عالی بود.انشالله همیشه موفق و پیروز باشید.و خیرو برکت خدا همیشه تو کسبو کارِتان جاری و رِزقو روزیتان روز بروز بیشتر باشد.واقعا کمک بزرگی به علاقه مندان این کار کردید چراکه واقعا استارت موفقیت از همین جاها شروع میشه و کمک بزرگی به جوونا میشه. بنده یک سوآل کوچک داشتم میشه از بخاری اتوماتیک آکواریوم استفاده کرد چون دماشو رو ۳۷نیم میشه تنظیم کرد.

  125. سلام بلدرچین ۱۹ روزگی میاد بیرون از تخم از چند روزگی دیگه نباید تخم رو تکون داد
    روزی چند بار باید تکون داد
    وسیله ای است که بتوان راحت تر تخم ها را تکان داد چون با دست وتک تک زیاد طول میکنه

    1. سلام تا 18 روزگی باید تکون بدید، در دستگاه های خانگی و دست ساز که خیر اما در دستگاه های اتوماتیک تخم ها اوتماتیک چرخانده میشوند. با احترام

  126. سلام خسته نباشید من یک دونه درست کردم اما به جای اینکه با دست بچرخونم با لوله و شانه تخم مرغ برای چرخش یک چیزی درست کردم فقط مشکل اینه که جنس شانه از کاغذه میخواستم ببینم مشکلی پیش نمیاد؟؟؟ در ضمن من یک سری سوراخ روی اون درست کردم که هوا به تخم هم برسه

    1. سلام روز بخیر
      نه ایرادی نداره فقط باید حواستون باشه که مرطوب نشه شانه تخم مرغ.
      بررسی بفرمایید سوالی بود با کمال احترام در خدمتیم.

    2. ببخشید میشه بگین تخم مار هم میشه یا لاکپشت اخه پول خوبی داره میلیاندر میکنه تازه تخم اژدها هم میشه راستی لامپ هزار گذاشتم ولی نمیدانم همون موقع پختن جاتون خالی عجب دستگاهی است ممنون

    1. سلام.من از لامپ ۳۰وات استفاده کردم دما درست بود ولی رطوبت ۴۵هست. ظرف اب بزرگتر قرار دادم ولی تغیر خیلی کمی داشت.از چه نوع لامپی باید استفاده بشه؟؟اگه بخام لامپ رشته ای بزارم باید چند وات باشه ؟؟

  127. سلام میگم من هرکاری میکنم دما پایین نمیاد رو ۴۲ مونده هرچی هواکش درست میکنم جواب نمیده چه کنم از دماسنج الکلی استفاده میکنم

    1. سلام دوست عزیز. از لامپ چند وات استفاده کرده اید؟ احتمالا لامپ را با توان بالاتر استفاده کرده اید اما مجموعا بهتر است از اتومات اتو جهت تنظیم ولتاژ استفاده کنید یا میتونید لامپ رو کمی خاموش کنید…

      1. دوست عزیز ایشا ن از لامپ 7 واتی استفاده کردند واین مشکل راهم داشت که اگر دمای محل تغییر می کرد تخم ها خراب می شدند

  128. باسلام دوست عزیز. اگر تخم مرغ به آرامی با دستگاه اتوماتیک که خودم درست کردم به طور مداوم بچرخه اشکالی داره یا باید متوقف شود و دوباره بچرخه؟

  129. با سلام و لطفا در ادامه مشکل قبلی ممنون میشم بگید علامت های هک شده ی F و C بر روی دماسنج جیوه ای به چه معناست و کدام قسمت رطوبت سنج و کدام دما را اندازه میگیرد کمی گیج شدم در این قسمت
    سپاس

  130. با سلام و احترام
    بنده دستگاه را طبق روشی که گفتید درست کردم و فقط در قسمت دماسنج مشکل دارم
    دماسنج جیوه ای چوبی را خریده ام و سمت راست چوب رطوبت و سمت چپ دما را توسط یک خط قرمز نشان میدهد
    برای تخم مرغ دما باید 37.7 باشد و رطوبت باید 60 باشد
    ولی چون دماسنج جیوه ای دما و رطوبت را با یک خط نشان میدهد وقتی دما را تنظیم میکنم به 37 روبروی 37 نوشته 100 و عدد 100 رطوبت است چگونه باید این مشکل را حل کنم با تشکر

    1. سلام میتونید یک سنسور اتوماتیک کرسی برقی از الکتریکی ها تهیه کنید و سر راه سیم لامپ قرار بدید و شدت روشنایی رو بالا پایین کنید که به طبع دما هم بالا و پایین خواهد شد. با احترام

  131. ببخشید من که میگم لامپ ۲۰ایا میشه استفاده کرد البته اگه میشه لامپم از این سفید کم مصرف هاست ایا میشه از این لامپ بیست وات کم مصرف استفاده کرد؟؟

  132. بیخشید میترسم اینترنتی ها کلا سرم بزارن چون که میگن اول پول بریز به حساب تا بعد ارسال کنم؟حالا بعد اگه کالا پزشکی رفتم درسته بگم رطوبت سنجh301بدین ممنون؟؟

  133. سلام باید از کالاهتی پزشگی بگم رطوبت سنج h301بدین؟؟چون فکر میکنن رطوبت سنج پزشکی میخوام ممنون؟دوستداره تو وگروه خوبتان محمد امین مهمانواز

  134. سلام بعد هزینه برای ارسال نمیگیرن ؟؟؟؟اگه بگیرن که خیلی ما دوریم مممنون از این راهنماییتان ببخشید هی مزاحم میشم

    1. با پست معمولی اگه بفرستن براتون زیر ده تومن میشه هزینه ارسالش.
      البته دوست من بهتره با شرکت مربوطه تماس بگیرید و در چند ثانیه جواب همه سوالاتتون رو بگیرید!
      با احترام

  135. میشه یه راهنمایی کنید چجوری از اینترنت رطوبت سنج بخرم ممنون میشم بعد این رطوبت سنج ها بجزتو کالا های پزشکی کجا گیر میادممنون؟؟؟

  136. سلام شما که میگینن تو اینترنت سرج کنید نگاه کردم اما چجوری بخرم من برا ی یکی از روستا های مرودشتم اما شرکتش برای تهرانه چجوری بخرم میشه یه راهنمایی کنید؟؟؟

  137. سلام لامپ بیست وپنج وات چند پولشه؟؟بعد بدون رطوبت سنج ممکن بعضی جوجوها از تخم در بیان چونکه ۵۰تومانه ربت سنج؟

    1. سلام قیمت رو باید از الکتریکی ها بپرسید.
      باید رطوبت تنظیم باشه چون در صورت عدم تنظیم بودن ممکنه نطفه به پوسته بچسبه.
      با احترام

  138. سلام ببخشید شما اون بالا که به اون اقا گفتیث رطوبت سنج ۱۵تومانه اما قیمت کردم ۵۰تومان بود رطوبت سنج خیلی مهمه؟نمیشه هر روز یک بار با گوشی رطوبنش را اندازه بگیرم؟؟ممنون…بعد بدون رطوبت سنج ممکن بعضی از تخم ها جوجه بشه ؟؟با احترام!

    1. سلام
      در اینترنت جستجو کنید رطوبت سنج h301 ، بنده همین الان جستجو کردم در فروشگاه های اینترنتی از 10 هزار تومان موجود بود…
      بله رطوبت مهمه چون اگه رعایت نشه نطفه به پوسته میچسبه و باعث مرگ جوجه میشه.
      موفق باشید

  139. سلام گرم به شما گروه خوب ممنون از این ایده خوبتان …. ببخشید شکا که میگین بایدتا روز ۱۸ دما باید رو۵/ ۳۷تنظیم کنید بعد روز ۱۸دما باید رو چند باشه؟؟!

    1. سلام دما کلا 37.5 باید باشد. و رطوبت برای 18 روز اول 55 تا 65 و برای چهار روز آخر 65 تا 75 درصد میشود. شما اشتباه برداشت کردید مجدد مطالعه کنید.
      با احترام

  140. سلام به جای کارتون از جانون دانی ها هست میشه استفاده کرث؟؟این کار را میشه تو خونه انجام داد؟بعد حتما باید تلق و.. بزاری ؟؟چونکه جانوندونی شفاف هس

    باتشکر از گروه پراور ممنون

      1. سلام نمیشه تو این دوساعت یک پارچه روی تخم ها بندازیم تا یخ نشن ؟؟؟ دما سنج کجا گیر میاد بعد قیمتش زیاده ؟؟ ممنون میشم از لطف و محبت شما دوست دار شما الیاس

        1. سلام نه پارچه جوابگو نیست، میتونید از باتری موتور یا ماشین برا این دوساعت استفاده کنید اگر مقدوره براتون.
          دما سنج رو همه تجهیزات پزشکی ها دارند. نه قیمتش زیاد نیست.
          با احترام

          1. ببخشید اشتباه گفتم رطوبت سنج بعد مثلا۱۰هزار تومانه؟؟بعد حتما باید دماسنج دیکیتالی باشه دما اشکال نداره رو ۳۷باشه ن تو دماسنج جیوه ای نیم نمیزنه

            با احترام ممنون

          2. رطوبت سنج دیجیتالی معمولی 10 الی 15 هزار تومان هست
            نه دماسنج معمولی هم باشه کفایت میکنه نیاز نداره حتما دیجیتال باشه.

    1. سلام رفتم ..الکترونیکی ..گفت .کمترینش 100.واته لامپ 100وات ایراد دارد

      سلام ..میتونم از لامپ 100استفاده کنم

      1. مثلا ممکن تو این بیست ویک روز بیست تومان پول برق بیاد
        ؟؟؟بعد سر پیچ باید نصفش در باشه نصفشم داخل درسته ؟؟؟میشه؟؟؟

  141. سلام سرپیچ چیه و اگه از کارتون استفاده کنم اتش نمیگیره بعد نطف دار یعنی چی ؟؟ بعد فاصله لامپ از سقف باید دور باشه ممنون

    1. سلام سرپیچ همون پاتروم هستش! اگه به لامپ ها منزلتون دقت کنید همه پاتروم دارن که معمولا سیاه رنگ هستش.
      نه آتش نمیگیره خیالتون راحت. لامپ رو دقیقا مصابق تصویری که در متن آموزش قرار دادیم نصب کنید.
      با احترام

    1. سلام لامپ معمولی هستش
      یه مقدار سیم، پاتروم و دوشاخ نیاز دارید اگر خودتون نمیتونید به الکتریکی ها بگید درست میکنن همونجا براتون.
      با احترام

      1. سلم دوست عزیز
        اگر تمام مراحل ساخت رو درست انجام داده باشید و ایراد فنی نداشته باشه، حتما کار میکنه.
        با احترام

        1. سلام خیلی ممنون از مطالب مفیدتون و همینطور پاسخگوییتون،من میخام دستگاه برای جوجه کشی عروس هلندی درست کنم لطف میکنید کاملا درباره دما و رطوبت و چرخش تخم عروس هلندی چکارایی باید انجام بدم و ایا اصلا میشه با همچین دستگاهی تخم عروس هلندی رو جوجه کرد یا نه؟اگ میشه لطفا بگید ک چه تغییراتی باید انجام بدم خیلی ممنون

    1. روز ۱۸ که روز هچ هستش لازم به چرخوندن نیس.اگه شما واقعا به این حرکت علاقه دارین من پیشنهاد میکنم از بدنه ی یخچال ب جای کارتن استفاده کنین هم استاندارد بیشتری داره هم چیزی حدود ۲۱۰ تا ۲۸۰ تخم مرغ بسته به سایز یخچال فضا دارین.من خودم ماهی ۱۴۰۰۰ تا جوجه در میارم

  142. سلام من زحمت کشیدم دستگاه رو درست کردم سوال 1 اگر دستگاه همان طوری که در اینترنت گفته شده باشد جوجه ها در می یان سوال 2 ایا شما جایی رو در کرج می شناسید که تخم نطفه دار خوب بفروشه یا اگر هم در کرج نبود در اطراف کرج جایی رو می شناسید که تخم نطفه دار خوب بفروشه سوال 3 برای مثال اگر از تهران تا کرج تخم نطفه دار بیارم نطفه اسیب می بینه

    1. سلام دوست عزیز
      اگر مطابق اموزش ما ساخته باشید حتما درمیان.
      متاسفانه برای این تعداد کم ما جایی رو نمیشناسیم که معرفی کنیم.
      با احترام

          1. سلام ببخشید اگه موقع چرخوندن تخم ها دیمر رو تنظیم کنم که اول دما بره بالا بعدا درب باز شه تخم هارو بچرخونیم بهتر نیست یا مشگل داره چون هربار که میخوام بچرخونم دما میاد پایین بعدا نورو زیاد میکنم دما و رطوبت بعد ی ساعت تنظیم میشه لطفا راهنماییم کنید ادمین
            با تشکرو احترام

  143. سلام.دستتون درد نکنه ولی شما می تونید
    برای کنترل دما از یک اتو ماتیک کرسی برقی استفاده کنید که واقعا مفیده
    من خودم اسفاده کردم وجواب داده
    می تونید اتوماتیک رو از الکتریکی ها بخرید.

    1. سلام، خواهش میکنم
      بنده در پرورش شتر مرغ تخصصی ندارم در عین حال نظر شما رو تایید میکنم شاید سایر دوستان اطلاع داشته باشند و پاسخ بدهند.
      با احترام

    1. سلام دوست عزیز
      شما باید دمای محیطی که دستگاه رو درونش قرار دادین تنظیم کنید
      برای مثال اگر تو اتاق میزارید باید سعی کنید دمای اتاق رو ثابت نگه دارید!

      1. اخه را سوالهای تکراری میپرسین خب برین بالا بخدا هست این بنده خدا چندبار توضیح بده کامپیوتر نیست که عزیزان والا من که خوندم خسته شدم نیازی به سوال الکی نیست بخدا با تشکر

        1. سلام تنظیم رطوبت با ظرف آب و اسفنج انجام میشه و دما هم بیشتر با دمای محیط در ارتباط هست شما باید سعی کنید دمای محیطی که دستگاه قرار داره رو کنترل بفرمایید ولی درمجموع با چند دقیقه خاموش کردن لامپ میتونید تنظیم دمای لحظه ای داشته باشید.
          با احترام

          1. درود و احترام و خسته نباشید و سپاس از زحمات و راهنمایی هاتون…
            برای ثبات و بکنواخت سازی دما و رطوبت داخل محفظه دستگاه ؛ آیا میتوان از فن پشت cd و یا رایانه استفاده کرد؟
            محل قرارگیری فن بهترین جا کجاست اگر مشکلی در قرارگیری ندارد؟
            آیا میشه که از آرمیچر ساده اسباب بازی برای به حرکا درآوردن تخم ها استفاده کرد ؛ روش ساخت کفی متحرک زیر تخم ها رو هم توضیح بدید که یک دستگاه یکپارچه و ایده آل خانگی را بتونیم بسازیم…

            توضیح کامل و یا مقاله کلی تر بیان کنید ؛ لطفا…
            سپاسگذارم…

          2. سلام دوست عزیز بزودی یک آموزش ساده برای ساخت دستگاه جوجه کشی تمام اتوماتیک براتون قرار خواهیم داد. با احترام

          1. سلام واقعا از راهنمائی شما سپاسگذارم .آیا تخم غاز هم با لامپ ۲۵ وات جوجه میشه یا لامپ قویتر استفاده کنم؟ ممنون میشم پاسخ بدید

          2. سلام دوست عزیز
            این لامپ جهت تأمین گرما تو دستگاه گذاشته میشه. موقع گذاشتن تخم ها در دستگاه دما رو روی 38/5 درجه تنظیم کنید و بعد از یک هفته دما رو به 37/7 درجه سلسیوس تغییر بدید. در پایان هفته سوم این تغییر جزئی تر میشه و دما به 37/5 کاهش پیدا میکنه. این دما تا 3 روز قبل از هچ ثابته و در ایام هچر باید دما رو به 37/2 کاهش بدید. رطوبت در جوجه کشی غاز حدودا 60 درصده و فقط تو 3 روز پایانی باید رطوبت رو به 70 تا 75 درصد افزایش بدید.
            با احترام

  144. سلام تشکر بابت راهنمایی فقط یه راهنمایی در مورد پرورش جوجه از تخم در اومده بدین که ایا بعد تولد تو همون جعبه باید نگه داشت یا جای دیگه تشکر

        1. سلام دوست عزیز
          لامپ باید جهت مخالف تخم ها نصب بشه. برای تنظیم رطوبت باید ارتفاعش هم تنظیم بشه. دیمر برای تنظیم روشنایی یا دما استفاده میشه. اما روی رطوبت تأثیری نداره.
          با احترام

      1. سلام من تمام وسایل رو دارم اما رطوبت سنج ندارم تو دیجی کالا یکی دیدم قیمت اش ۷۱هزار تومن هست دیجیتالی هم هست بخرم و میشه واسه کف دستگاه پودر چوب ریخت و میشه بگین این سه بار چرخش رو تو چه ساعاتی بچرخونیم با تشکر

      1. سلام برای بلدرچین دما و رطوبت در زمان ستر و هچر رو میفرمایید ،من اواین بار هست که میخوام تو کارتن جوجه کشی رو انجام بدم

      1. سلام می شود در کف دستگاه جوجه کشی توربا فاصله کمی از کف بگزاریم که گرما به پایین تخم برسد تا خواهد آن را بچرخانیم

      1. سلام من بیست روز هست که تخم مرهاروگذاشتم ولی بازنشدند.آیامیشه مرغم کرچ شده تخمها روببرم زیرمرغ کرچ بزارم

          1. سلام دوست عزیز من الان یک دستگاه نیمه اتوماتیک ساختم میخواستم بدونم میتونم بجای زدن لامپ 25وات از لامپ مادون قرمز استفاده کنم منظورم اینه میتونم در دوران ستر از لامپ مصنوعی استفاده کنم یا فقط وقتی جوجه ها در اومدن باید از این لامپ استفاده کرد ؟؟

          2. چگونه می توان رطوبت داخل کارتون را افزایش داد بنده درست کردم اما رطوبت بالا تر از ۴۵ نمیرود

          3. سلام برای افزایش رطوبت دستگاه جوجه کشی در سیستم های دستی میتوان سطح اب داخل ظرف را افزایش داد. دقت داشته باشید که سطح آب مهم است نه عمق آن. بدین معنی که باید هوای گرم داخل دستگاه با سطح زیادی از آب در تماس باشد تا رطوبت نیز افزایش پیدا کند.اگر در داخل دستگاه مورد استفاده شما فضای کافی برای قرار دادن یک ظرف پهن وجود ندارد بهتر است که یک اسفنج مرطوب در داخل ظرف اب قرار دهید. بدین شکل رطوبت موجود در اسفنج در اثر هوای گرم داخل تبخیر خواهد شد. دقت داشته باشید که برای افزایش رطوبت جوجه کشی بدین طریق باید کمی صبر کنید و حداقل نیم ساعت باید از انجام آن بگذرد تا شاهد افزایش رطوبت باشید.

            با احترام.

          4. سلام من از لامپ۶۰ وات استفاده کردم مشگلی نداره؟جعبه رو هم از چوب سه لایه ساختم اشگالی نداره؟

          1. با سلام تخم مرغ هارو هرچندساعت یکبار باید بچرخانیم و برای رساندن رطوبت ب حد مناسب باید چ کنیم؟

          2. سلام دوست عزیز
            تخم ها باید هر 8 ساعت یک بار چرخونده بشن. برای تنظیم رطوبت هم باید داخل ظرف آب یک اسفنج بذارید.
            با احترام

        1. سلام من یک دستگاه دستی درست کردم با لامپ جیوه ای بهمراه دیمر تخم هارو باید تا چند روزاول تکان نداد .ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

          1. چجوری درست کردی من هرچی درست میکنم نمیشه از فن هم استفاده کردم ولی نشد کلی هم هزینه کردم نشد بعد از۳۰ روز تخم رو میشکستم خون در میاومد

        1. سلام برای جعبه‌های یونولیتی مال رای گیری هست بازم لامپ ۲۵ وات استفاده کنم یا خیر در ضمن این لامپ ۲۵ با ترانزیستور باید روشن بشه یا همون برق خانگی ممنونم از لطفتون

          1. سلام بله میتونید از 25 وات استفاده کنید و با استفاده از دیمر میزان نور و گرما رو تنظیم کنید. برق خانگی

          1. سلام. دیمر چیه؟ اگه دماش بره بالا یا کم باشهیا رطوبطش کم و زیاد بشه چیکارکنیم؟ برای بقیه ی پرنده هام میشه ازش استفاده کرد؟

          2. سلام دیمر تنظیم کننده میزان نور و به طبع میزان حرارت و دما هستش و همه الکتریکی ها دارن معمولا، بله برای تمام پرندگان مناسب هستش. با احترام

      1. سلام دستگاه من دمایش ۳۹ درجه است من از دیمر استفاده کردم اما رطوبت سنج گران است و نمی خرم ولی بجاش کارتن را سوراخش کردم حالا من چگار کنم اشگال نداره دمایش ۳۹ است

        1. سلام دما نقش مهمی داره و باید با توجه به تخمی که درون دستگاه قرار میدید دما رو بصورت استاندارد تنظیم کنید. بوسیله دیمر دقیقا میتونید تاینکارو انجام بدید و نیاز به سوراخ کردن دستگاه نیست

      1. سلام دیمر بهتره یا سنسور دما
        و چطور به صورت دستی رطوبت رو اندازه بگیریم یک روش بگید که هزینه کمتری داشته باشه و بعد از بیرون اومدن جوجه ها شرایط نگداریشون به چه صورته. با تشکر

        1. سلام دیمر ، جهت تامین رطوبت مورد نیاز جوجه کشی یک ظرف آب داخل جعبه قرار دهید ، همچنین می توانید داخل ظرف از اسفنج استفاده نمایید تا بتوانید رطوبت مورد نیاز جعبه را کنترل نمایید . جوجه پس از تولد حدود 12 تا 18 ساعت داخل جعبه باشد . بعد از خارج کردن از جعبه در جای بسته و گرم نگهداری کنید . برای آن ها آب به اضافه 8 درصد شکر قرار دهید و دادن دان استارتر به جوجه ها توصیه می شود

          با احترام.

          1. سلام وقت بخیر من با کارتن درست کردم لامپ ۱۰۰زدم دما بالا میره ۶۰هم زدم دما بالا میره باید یه در کارتن باز کنم دما تنظیم میشه مشکلی نداره در کارتن باز باشه یکی

      1. سلام در طول هر ۲۴ ساعت ۶ مرتبه چرخش آهسته و منظم داشته باشید.این چرخش در دوران ستر مورد نیاز است و به دلیل تکامل نطفه در دوران هچ دیگر نیاز به چرخش نمی باشد.
        در دور ستردما اندکی بیشتر از دوران هچر می باشد ، همچنین درصد رطوبت کمتر است.از همه مهم تر تخم نطفه دار در دوران ستر نیاز به چرخش دارد.برای مثال در مورد تخم نطفه دار مرغ ، ستر به ۱۸ روز اول جوجه کشی می گویند.در مرحله هچر که سه روز آخر جوجه کشی است نطفه در داخل تخم به اندازه کافی رشد کرده است و به جوجه تبدیل شده است و آماده شکستن پوسته و خروج از تخم می باشد.
        در این مرحله از جوجه کشی دیگر نیاز به چرخش نیست. همچنین دما در این مرحله مقدار اندکی از دمای مرحله ستر کمتر است و به رطوبت بیشتری نیاز خواهیم داشت.

        با احترام.

    1. سلام خسته نباشید خیلی مفید بود.
      فقط من یه سوالی داشتم لامپی که داخل کارتن میزاریم باید همیشه روشنش بزاریم یا ساعت مشخصی باید روشن و خاموشش کنیم؟لطفا راهنماییم کنید.من فقط تو این مرحله موندم که لامپ رو وقتی روشن میکنم همیشه بزارم روشن بمونه شبو روز تا ۲۱ روز باید هرلحظه اون لامپ روشن باشه یا ساعت مشخص داره؟؟؟بعدش وقتی جوجه ها سر از تخم در آوردن لامپو روشن کنیم یا خاموش؟لطفا راهنمایی کنید مچکرم از سایت خوبتون.

      1. سلام ببخشیدمن دستگاه جوجه کشی درست کردم اما با دستگاه شما خیلی فرق داره و وقتی لامپ را روشن می کنم بوی نوار چسب میده. بوی نوار چسب جوجه قناری ها را خفه می کند یانه؟ چیکار کنم الان

    2. من سه روزه تخم بلدرچین گذاشتمو مرتب هم چرخش میدمو دما هم اگه درب کارتن باز باشه به 37میرسونم اما تا میبندم بالا میره و چون نرفتم لامپ دیگه بگیرم خواستم بدونم ایرادی داره درب کارتن باز باشه یه گوشش که دما تنظیم بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

سبد خرید0
سبد خرید خالی است
0

پیام آرش کرمانی بنیانگذار گروه صنعتی پرآور

این پیام تقدیم به شما عزیزان دوست داشتنی که احتمالا در سنین 18 تا 35 سال بسر می برید و به نحوی علاقمند به پرورش طیور و یا علاقمند به راه اندازی کسب و کار شخصی خودتان هستید. بنده آرش کرمانی به عنوان مدرس و مشاور هزاران نفر و با سابقه بسیار زیاد در مدیریت بیزینس های موفق ، دو عامل بسیار مهم موفقیت و شکست تمام انسان های امروزی را کشف، و بصورت یک فایل صوتی کوتاه تقدیم شما میکنم. میزان توجه شما به این فایل، آینده و سرنوشت شمارو بصورت تضمینی رقم خواهد زد، پیشنهاد میکنم قبل از هر اقدام فیزیکی و یا یادگیری مهارت جدید،به گفته های این فایل توجه کنید.
0:00 / 0:00
اصلی ترین دلایل موفقیت و شکست